Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3044
God kveld godtfolk.

Idag tenkte jeg å undersøke utvidet lagringsplass til switchen min. Det første jeg tok meg til var å søke opp om man kunne benytte vanlige minnekort (ettersom jeg har sett endel nintendo brand kort) noe som viste seg å gå helt fint.

Deretter gikk jeg på power. No (min nærmeste elektro butikk)
For å sjekke utvalg/priser.

Navigerte inn via gaming/nintendo/tilbehør først og fikk se dacota minnekort "laget for nintendo switch"

Har alltid trodd dacota var et budget merke men den prisen var sinnsyk.
Linker dacota kortet samt et tilfeldig samsung kort, kan noen fortelle meg om jeg går glipp av noe vesentlig som gjør prisen høy eller er dette rent lureri?

https://www.power.no/gaming/nintendo...kort/p-988548/

https://www.power.no/mobil-og-foto/m...ter/p-1203380/
Bare kjøp Sandisk. Det funker fint. Har et par til Switch. Bare se etter "U3" logoen, så skal det gå fint.
Trådstarter
Sitat av Ozma Vis innlegg
Bare kjøp Sandisk. Det funker fint. Har et par til Switch. Bare se etter "U3" logoen, så skal det gå fint.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, er fortsatt nysgjerrig på hvorvidt det jeg linket til er overpriset tull.

Er det noe jeg ikke tenker på?
For meg er det skrive/lesehastighet jeg ser på, evt levetid.
Det er overpriset tull ja. Alt som inneholder "gaming" er stort sett overpriset.
Sorry, ser jeg skrev Sandisk. Mente Samsung. Men Sandisk er nok fint det også.
Lager Samsung sine egne kort?

Selv holder jeg meg til Sandisk, Kingston, Transcend og Sony. De har det aldri vært feil på. Og ALDRI kjøp fra Kina, de er alle falske.
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Lager Samsung sine egne kort?

Selv holder jeg meg til Sandisk, Kingston, Transcend og Sony. De har det aldri vært feil på. Og ALDRI kjøp fra Kina, de er alle falske.
Vis hele sitatet...
Holder meg somregel til sandisk og kingston selv.

Har heller ikke hørt om samsung sd kort før men jaggu snublet jeg over et ganske bra hastighet også
Sist endret av Yohoja; 17. januar 2022 kl. 21:01.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Lager Samsung sine egne kort?

Selv holder jeg meg til Sandisk, Kingston, Transcend og Sony. De har det aldri vært feil på. Og ALDRI kjøp fra Kina, de er alle falske.
Vis hele sitatet...
Mixza pleide å være et kinamerke å stole på, lenge siden jeg har kjøpt, dog.