Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4394
Hei freaks!

De siste to ukene har det så og si vært null søvn på meg, jeg klarer ikke falle i dyp søvn.
Jeg ligger som regel våken i sengen til 2-3på natten, og om det kommer noe søvn så er jeg fortsatt bevist der jeg ligger.. Dette fører til at natten kjennes endeløs ut og at jeg ikke er uthvilt når jeg står opp igjen klokken 6 om morgenen.
Jeg legger meg som regel i 11-12 tiden..
Dette begynner å bli veldig slitsomt da jeg jobber 100% og må være fokusert i jobben min.
Venter på legetime for å se om jeg kan få skrevet ut noe sovemedisin.
Men har dere freaks tips til hva jeg selv kan gjøre for å falle dypere i søvn?
Jeg trener etter jobb på dagtid og jeg er utrolig trøtt når klokken nærmer seg 11-12, men sove får jeg ikke..
Takker for svar!
Dette må du nok til legen med, men får man ikke sove så kan det hjelpe å bare ta en liten spasertur rundt i huset, dette er mye bedre enn å ligge i sengen og stirre i taket.

Har du mye bekymringer? Hva jobber du som?
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Dette må du nok til legen med, men får man ikke sove så kan det hjelpe å bare ta en liten spasertur rundt i huset, dette er mye bedre enn å ligge i sengen og stirre i taket.

Har du mye bekymringer? Hva jobber du som?
Vis hele sitatet...
Sliter veldig med depresjon etter en del hendelser for noen mnd siden.
Bruker å stå opp for å gjøre noe annet før jeg legger meg igjen.
Jobber på kontor, hektisk hverdag men dette er noe jeg trives med.
Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Sliter veldig med depresjon etter en del hendelser for noen mnd siden.
Bruker å stå opp for å gjøre noe annet før jeg legger meg igjen.
Jobber på kontor, hektisk hverdag men dette er noe jeg trives med.
Vis hele sitatet...
Jeg har også slitt med soveproblemer den siste tiden.. Har hatt en del bekymringer jeg også med tanke på skole osv.

Jeg kjøpte meg en sovemaske på clas ohlson for 40kr, og det hjelper(ikke mye, men litt)

Vil anbefale deg å prøve det
Om du sliter med depresjon har du kanskje mye tankekjør når du legger deg ? Da blir kroppen satt litt alarmberedskap. Du kan prøve litt enkle taktikker som foreksempel at du tenker at problemene kan du ta imorgen, alltså utsette dem. Ellers er det en veldig god søvntråd her https://freak.no/forum/showthread.php?t=130950
Sitat av cplpro Vis innlegg
Jeg har også slitt med soveproblemer den siste tiden.. Har hatt en del bekymringer jeg også med tanke på skole osv.

Jeg kjøpte meg en sovemaske på clas ohlson for 40kr, og det hjelper(ikke mye, men litt)

Vil anbefale deg å prøve det
Vis hele sitatet...
Skal teste dette ut

Sitat av moonlord Vis innlegg
Om du sliter med depresjon har du kanskje mye tankekjør når du legger deg ? Da blir kroppen satt litt alarmberedskap. Du kan prøve litt enkle taktikker som foreksempel at du tenker at problemene kan du ta imorgen, alltså utsette dem. Ellers er det en veldig god søvntråd her https://freak.no/forum/showthread.php?t=130950
Vis hele sitatet...
Det er ikke spesielt mye tankekjør, tenker ikke på noe spesielt..
Når jeg først havner i et tankekjør kommer jeg meg fort ut av det ved å tenke positivt over det negative, forteller meg selv at ting vil bedre seg. Bruker å fungere.
Takker for tråd.
Kan anbefale et reseptfritt legemiddel som heter Sedix på apoteket, fungerer overraskende bra og har nærmest ingen bivirkninger. ZMA kan også hjelpe.

I tillegg anbefaler jeg å prøve meditasjon rett før legetid. Finnes videoer med guidet meditasjon rettet mot søvn på youtube.

Har dårlig erfaring når det gjelder å gå til legen for søvnproblemer. Legene er skeptiske til å skrive ut legemidler med god grunn. Sovemedisiner kan være vanedannende og kan bare brukes korte perioder. I tillegg blir man sløv dagen etter av mange av de.

Kan likevel være greit å ha noe ordentlig sovemedisin liggende hvis man virkelig har problemer, sånn at man får seg en god natts søvn av og til.
Gå til legen og spør etter Seroquel - du får det sikkert kastet etter deg
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har slitet med søvn siden barneskolen.
Før jeg begynte med melatonin og depresjonen ble bedre, pleide jeg å stå opp istedenfor å ligge og stirre i taket og ta et glass vann eller melk ellernoe og slappe av. Altså, jeg prøvde å sette tankene på noe annet enn å sove, så gikk jeg ned igjen og prøvde å sove.
Kan tippse deg å snakke med en venn eller kjæreste om depresjonen. Det er vanskelig de første gangene, men det hjelper faktisk. Går vg2 nå, sliter fortsatt med søvn til tider, men har blitt mye bedre gjennom tiden.
Går du til behandlig for deppresjon? Isåfall, kan de garantert gi deg søvn-hjelpsomme midler
Før du går rett på pillene, som samtlige i tråden foreslår, bør du prøve å sette deg inn i en treningsrutine. Etter god trening blir man naturlig sliten og trøtt.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1.Ta deg en omgang i høyet, hvis du har dame.
2.Drikk en kopp beroligende te. Fåes kjøpt i helsekostbutikker.
3.Unngå å se på PC, nettbrett eller liknende 30 minutter før du legger deg, les en bok/ tegneserie rett før du legger deg.
4 Har du mye stress / problemer i dagliglivet, eventuelt bekymringer, se på hvordan du kan bli kvitt noe av dette.
Piller hjelper, men de fjerner ikke årsaken til søvnproblemet ditt.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Gå til legen og spør etter Seroquel - du får det sikkert kastet etter deg
Vis hele sitatet...
besvimer av det der.. ikke sovner :P
En lang tur i skogen gir som regel mersmak. Både for skalle og sinn.

Går meg ofte en lang tur med bikkja på deppresive dager. Kommer hjem igjen med et litt lettere sinn, samt en kropp som har fått brukt seg aktivt. Depresjon og sofasliting er en meget god oppskrift på dårlig søvn.

Medikamenter kan fort bli til at du ikke får sove foruten. Ikke det som er mest behagelig den dagen man vil trappe ned.
Sitat av scanme Vis innlegg
besvimer av det der.. ikke sovner :P
Vis hele sitatet...
Og forskjellen er?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Og forskjellen er?
Vis hele sitatet...
hvis du ikke vet hva forskjellen er så burde du kanskje google det ?

fikk en slik pille engang fordi jeg ville sove og det endte bare opp med noen sinnsyke hallusinasjoner og angst, så besvimte jeg.