Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1043
Hvilken bruker dere? DTS,AAC,dolby...... Sliter maks med å få min pionerer VSX 923 til å bruke optisk lyden. Den står på digital Osv. Men vil ikke bruke. Flere med pionerer her?

Lest meg ihjel og trykket så mye og får rett og slett ikke til. Har 2 optisk innganger på forsterker. TV/sat og dvr/dvb. Prøvd begge med optisk kabel. Står på digital. Og har hdmi i TV.

Og står utsignal optisk fra ps4.
Sist endret av Kutulu; 2. juli 2016 kl. 17:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg sliter litt med å skjønne hva som er problemet her. Du mener at det ikke kommer lyd når det egentlig skal komme lyd?

Optisk/SPDIF standard støtter lydsignal opp til DD 5.1. DTS får du ikke overført via optisk kabel. Dvs det som støttes er Dolby Digital 5.1(ikke HD-variantene), Stereo/PCM og sikkert AAC da det såvidt meg bekjent er et low rate stereosignal.
Kutulu's Avatar
Trådstarter
Ja, mener det skal komme lyd. PCM er også en av lydsignalene man kan velge mellom. Men da tar jeg den til dolby digital 5.1, ikke HD varianten.

er et mareritt å spille rocksmith med lag på gitaren.

Halleluja. Takket være det siste avsnittet ditt ble jeg mye klokere og fikk det til. Fram med gitaren.
Sist endret av Kutulu; 2. juli 2016 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.