Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1501
Hei.

Har installert win10 pro norsk, og sliter med å søke etter programmer jeg har installert. De ligger i startmenyen (start -> alle apper), men får ikke treff når jeg trykker win-tast + søk.

Finner lite om dette på nettet, så antar dette kan være noe relatert til Cortana ikke er støttet på norsk OS.

Noen andre som har samme problem, og som kanskje har en fiks?

Så man kunne indeksere hele cprogramfiler, men føler det er en hack som jeg helst vil unngå.

Edit: problemet fikset seg selv. Hvis andre får samme feil, er det bare å vente et par dager til alt er indeksert
Sist endret av raze; 14. august 2015 kl. 14:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Har samme problem! Henger meg på denne :/
Vil anbefale å installere Launchy, ALT+Space og søk, så mye raskere og ser pent ut.
Sitat av flexx Vis innlegg
Vil anbefale å installere Launchy, ALT+Space og søk, så mye raskere og ser pent ut.
Vis hele sitatet...
Det er en workaround, ikke en løsning. Er fint å finne ut hvordan man fikser det, fremfor å måtte installere 3parts programmvare for å få funksjonalitet som egentlig skal være innebygd.
Regner med du har restartet PCen, sant? Jeg hadde samme problem, men programmene dukket opp i søkeresultatet etter første reboot.
Helt sykt at de ikke klarer å implementere dette fra starten av. Jeg har aldri brukt lengre tid på å finne programmer enn i w10
Forsøk å reindeksere søket: Linky.
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Er bare å gi det litt tid. Merket meg en prosess som het noe alla WindowsSearchIndex som durte i bakgrunnen.