Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 753
Hei godfolk!

Det er sent på kvelden for meg, så mulig det bare er jeg som er tett i nøtta og at det finnes en lett løsning på dette.

Men, jeg har en NAD T755 forsterker som ikke har noen nettverkstilkobling. Jeg har dog en ruter som er koblet opp til en Sony bravia tv, ps3, laptop og stasjonær pc, + sony xperia z tablet og sony xperia z1 telefon.

Igjen er laptop, stasjonær og ps3 koblet opp med optisk til forsterkeren.

Det jeg har lyst til er å kunne spille lyd fra tablet og mobil til forsterkeren, uten at disse må være tilkoblet med kabel.

I dag bruker jeg de til å fjernstyre spotify på pc'en som igjen er koblet til anlegget, men dette er en ganske dårlig løsning mtp kvaliteteten på disse appene, osv + at det også er ønskelig å spille musikk som ligger på tablet og mobil.

Har noen noe forslag? Må jeg gå til innkjøp av en wifi-reciever av noe slag som kobles til nad forsterkeren eller er det mulig å få til dette gjennom noe av det jeg har i dag?

På forhånd takk! =)
Jeg bruker XBMC på pcen og AirAudio. Kanskje litt overkill med XBMC, du kan også bruke shareport4w.
dvs
Trådstarter
Sitat av janfredrik Vis innlegg
Jeg bruker XBMC på pcen og AirAudio. Kanskje litt overkill med XBMC, du kan også bruke shareport4w.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Jeg kikket litt på den appen, men trodde det var kun for streaming fra pc til nettbrett og mobil? Vil man da kunne spille av musikk i vanlig spotify-app på f. eks taben og at lyden er på anlegget?

nvm, var en annen app jeg tenkte på. Skal sjekke det ut!

For å bruke den metoden må jeg "roote", vet ikke om jeg er så gira på det, eller om jeg i det hele tatt får det til mtp at de guidene jeg finner er til annen build =(

Glemte å nevne at jeg også har WDTV Live koblet opp. Fant nettopp ut at den har støtte for dlna, så jeg får ihvertfall gjort det jeg ønsker med musikk fra Sony Walkman, men ikke Spotify.
Sist endret av dvs; 12. desember 2013 kl. 00:52.