Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1975
Hei, jeg har en del ting jeg lurer på når det gjelder hasj.

1. En venn av meg hadde en ny bom i en liten boksaktig ting. Der var det også noe gammelt allerede mekket bom, som var satt seg fast i sprekkene. Han skulle lukte på bommen for å skjekke om den var skikkelig god, og da løsnet noe av den mekkede bommen fra sprekkene inne i boksen, og han sniffet dem inn. Han sa etterpå at hn fikk en svak rus, og ble litt tung i hodet. Er dette mulig? Ps. vil bare understreke at dette var en skikkelig GOD bom.

2. En annen venn av meg, forteller at han ikke plerer å mekke bommen, men bare legge den oppå vannpipen eller bongen, smelte den og røyke den. Dette har jeg aldri hørt om før (Kan hende det er jeg som ikke er så inne i det.) Gjør han helt feil? Fordi for meg virket det veldig useriøst, og som sløsing. Men hvordan fungerer dette? Og hva er forskjellen på å røyke det sånn og mekke det vanlig?

3. Når man skal lage spliff, er det best med brunt eller grønt, eller er dette irrelevant?

Takk for svar.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
1. nei du blir ikke særlig rusa av å inhalere hasjpartikler.
2. aldri hørt om noen som røyker på den måten. Virker som sløseri med mindre han har vanvittige mengder.
3. irrelevant sålenge du har tobakk, du kan ikke mekke joint med bare brunt.

"bom"?? Sikker på at de ikke sier bon?
Sist endret av Bothrops; 20. april 2012 kl. 14:19.
Trådstarter
Okei takk, da var det som jeg trodde

Ja, det er bom, men det er sikkert opprinnelig bon, men blitt omgjort til bom, her på gatene i bergen (Hvertfall i det miljøet jeg er i)
Hva er bom?
Trådstarter
Brun hasj.
jeg har ved et uhell sniffet inn små menger mekk, dvs. tobakk og hasj. Jeg fikk også noe jeg vil kalle et lite headrush, men dette var såppas lite at jeg er veldig sikker på at det var placebo.

forresten ja.. bom? jeg satt og grubla godt nå, det er fint om man i fremtiden kaller hasj for hasj. Det er utroolig mange ord og navn for diverse ting i narkotikakulturen, ofte forskjellig fra sted til sted, så hvis alle bruker "de vanlige" ordene istedet for slang, blir det lettere for alle

ang. spørsmål to. Jeg har en gang med noen kompiser lagt en hasjklump på størrelse med en liten harebæsj i brønnen. Det er nok ikke den meste økonomiske metoden, men det varer lenge og alle blir (selvsagt) fjerne.
Sist endret av Membranplan; 20. april 2012 kl. 14:53.
Sitat av EchoOo Vis innlegg
Hei, jeg har en del ting jeg lurer på når det gjelder hasj.

1. En venn av meg hadde en ny bom i en liten boksaktig ting. Der var det også noe gammelt allerede mekket bom, som var satt seg fast i sprekkene. Han skulle lukte på bommen for å skjekke om den var skikkelig god, og da løsnet noe av den mekkede bommen fra sprekkene inne i boksen, og han sniffet dem inn. Han sa etterpå at hn fikk en svak rus, og ble litt tung i hodet. Er dette mulig? Ps. vil bare understreke at dette var en skikkelig GOD bom.

2. En annen venn av meg, forteller at han ikke plerer å mekke bommen, men bare legge den oppå vannpipen eller bongen, smelte den og røyke den. Dette har jeg aldri hørt om før (Kan hende det er jeg som ikke er så inne i det.) Gjør han helt feil? Fordi for meg virket det veldig useriøst, og som sløsing. Men hvordan fungerer dette? Og hva er forskjellen på å røyke det sånn og mekke det vanlig?

3. Når man skal lage spliff, er det best med brunt eller grønt, eller er dette irrelevant?

Takk for svar.
Vis hele sitatet...
1. Dette har jeg aldri merket eller hørt noe til tidligere, kan fort hende det bare var placebo.

2. Dette kan fungere helt fint, om man gjør det riktig. Man må ta mindre mengder og varme det sakte, da får man mest ut av det, iallefall er det noe jeg har erfart selv.

3. Det er det samme, jeg foretrekker grønt i joint.
ekke noe problem å skrelle av litt av klumpen og fyre det rett i bongen. No shit, gjort det en del da jeg var yngre. Funker også på vannpipa. bare stikke det ned i frukttobakken så går det så det griner.
Sitat av Paa9 Vis innlegg
ekke noe problem å skrelle av litt av klumpen og fyre det rett i bongen. No shit, gjort det en del da jeg var yngre. Funker også på vannpipa. bare stikke det ned i frukttobakken så går det så det griner.
Vis hele sitatet...
Det går, men det er sløsing. Om du rasper opp hasjen helt i småbiter funker det nok i vanlig bong, men å putte hasj i frukttobakk er som å bruke hasj som røkelse.
Trådstarter
Sitat av Membranplan Vis innlegg
jeg har ved et uhell sniffet inn små menger mekk, dvs. tobakk og hasj. Jeg fikk også noe jeg vil kalle et lite headrush, men dette var såppas lite at jeg er veldig sikker på at det var placebo.

forresten ja.. bom? jeg satt og grubla godt nå, det er fint om man i fremtiden kaller hasj for hasj. Det er utroolig mange ord og navn for diverse ting i narkotikakulturen, ofte forskjellig fra sted til sted, så hvis alle bruker "de vanlige" ordene istedet for slang, blir det lettere for alle

ang. spørsmål to. Jeg har en gang med noen kompiser lagt en hasjklump på størrelse med en liten harebæsj i brønnen. Det er nok ikke den meste økonomiske metoden, men det varer lenge og alle blir (selvsagt) fjerne.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja burde vel egentlig bare skrevet hasj, men er ikke så mye på freak egentlig, og er så vant med å si bom at jeg faktisk ikke tenkte meg om Beklager det, skal ikke skje igjen Og takk for info
Sitat av EchoOo Vis innlegg
1. En venn av meg hadde en ny bom i en liten boksaktig ting. Der var det også noe gammelt allerede mekket bom, som var satt seg fast i sprekkene. Han skulle lukte på bommen for å skjekke om den var skikkelig god, og da løsnet noe av den mekkede bommen fra sprekkene inne i boksen, og han sniffet dem inn. Han sa etterpå at hn fikk en svak rus, og ble litt tung i hodet. Er dette mulig? Ps. vil bare understreke at dette var en skikkelig GOD bom.
Vis hele sitatet...
THC/CBD er det som gjør deg ruset fra hasj/pot, begge er fettløselige, så derfor skal teoretisk sett ikke være mulig å få en rus ved å innhalere oralt.

Sitat av EchoOo Vis innlegg
2. En annen venn av meg, forteller at han ikke plerer å mekke bommen, men bare legge den oppå vannpipen eller bongen, smelte den og røyke den. Dette har jeg aldri hørt om før (Kan hende det er jeg som ikke er så inne i det.) Gjør han helt feil? Fordi for meg virket det veldig useriøst, og som sløsing. Men hvordan fungerer dette? Og hva er forskjellen på å røyke det sånn og mekke det vanlig?
Vis hele sitatet...
Smelter han hasjen, så røyker den? Det er hvertfall ganske waste.
Men om han røyker det rent, er det en helt annet sak.

Sitat av EchoOo Vis innlegg
3. Når man skal lage spliff, er det best med brunt eller grønt, eller er dette irrelevant?
Vis hele sitatet...
Irrelevant.
Det er kanskje en smule lettere/raskere og fikse en joint med grønt, but thats it.
Trådstarter
Takker for info