Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4137
heihei, jeg lurte vet at enkelte personer reagerer ved en sterk reaksjon som kan minne om rus ved bruk av noen sovermedisiner. Jeg lurte på i hvilken grad dette gjelder Imovane og Valergan.

Takk for nyttig info

Vallergan*
Imovane kan oppleves forskellig fra person til person, Valergan veit jeg ikke.
Imovane har blivit sagt kan boostes med grapefruktjuice,selv sovner jeg hvis jeg ikke holder meg i ånde,dvs rører på meg,danser etc,hukommelsen blir som så,så jeg gjør ikke slikt lenger,tar dem kun for søvn nå,ugreit å ikke huske helt
Vallergan er et antihistamin, er ikke noe rus å få fra de tablettene.
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Vallergan er et antihistamin, er ikke noe rus å få fra de tablettene.
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker på dette? Fordi jeg har hørt om folk som blir ruset på det, eller de har sagt at de blir ruset på det. Dog jeg har ikke prøvd det selv, så jeg vet ikke
Sitat av EchoOo Vis innlegg
Er du helt sikker på dette? Fordi jeg har hørt om folk som blir ruset på det, eller de har sagt at de blir ruset på det. Dog jeg har ikke prøvd det selv, så jeg vet ikke
Vis hele sitatet...
Nei, det er han ikke.

Det går fint ann å ruse seg på vallergan hvis du tar en stor nok mengde. Rusen er vel ikke fantastisk, noe angstdempende og (obviously) ekstremt dösende - ikke på en deilig måte, mer at du ikke er lysten på å väre våken lenger.
Vallergan gir ingen rus i den forstand, mer sløv og apatisk.
Dog, imovane er et benzodiazepin-derivat som gir mer rus.
Imovane gir en bra rus som likner veldig på og være brisen,i tilegg til endel andre sære virkninger.Vallergan er apedop,ikke noe og ruse seg på.
Sist endret av JayHova; 20. april 2012 kl. 18:21.
Vallergan: Funker ikke før etter 3-6 timer etter inntak. Jævlig hangover dagen derpå. Hangoveren er så jævlig at den ikke kan sammenlignes med alkohol/benzo.

Imovane: Jeg opplever blackout, altfor ofte ved inntak av imovane (1x7.5mg). Funker fort, men er kortvarig. Dessuten merker mange en ubeskrivelig, fæl metallsmak dagen derpå. Både Imovane og Stilnoct er kjent for å få folk til å gjøre andre ting enn å legge seg til å sove for å si det sånn

Om du driter i hangover (Ikke skal tidlig opp, jobb, osv), bor alene (ved tanke på blackouts, osv), så skal du bare ta en imovane og en vallergan før du legger deg. Dette er apedop med fæle psykiske og fysiske bivirkninger, men du dør iallefall ikke

Dette er mine erfaringer med disse 2 preperatene. Det kan hende de funker fint på deg, med minimale bivirkninger, så hver forsiktig. Spør heller legen om oxazepam (sobril/alopam) eller diazepam (valium, stesolid, vival) til å sove på. Ja, disse to stoffene har en mer vanedannede og toleranseoppbyggings effekt enn z-hypnotika (Imovane, Stilnoct) og allergi medisiner (Vallergan), men er tilnærmet ufarlig fysisk for kroppen (respirasjonssvikt kan forekomme, men bare ved "junkie" doser og kombinering av rusmidler/legemidler).

Min mening. Folk må gjerne komme med kritikk og korreksjoner på innlegget mitt, men jeg HATER c-preperater! Den benzodiapinderivatet her i Norge som har MINST bivikirkninger og har best medisinsk effekt er flunipam (flunitrazepam) og det er de gjort til A-preperat.
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Vallergan: Funker ikke før etter 3-6 timer etter inntak. Jævlig hangover dagen derpå. Hangoveren er så jævlig at den ikke kan sammenlignes med alkohol/benzo.

Imovane: Jeg opplever blackout, altfor ofte ved inntak av imovane (1x7.5mg). Funker fort, men er kortvarig. Dessuten merker mange en ubeskrivelig, fæl metallsmak dagen derpå. Både Imovane og Stilnoct er kjent for å få folk til å gjøre andre ting enn å legge seg til å sove for å si det sånn

Om du driter i hangover (Ikke skal tidlig opp, jobb, osv), bor alene (ved tanke på blackouts, osv), så skal du bare ta en imovane og en vallergan før du legger deg. Dette er apedop med fæle psykiske og fysiske bivirkninger, men du dør iallefall ikke

Dette er mine erfaringer med disse 2 preperatene. Det kan hende de funker fint på deg, med minimale bivirkninger, så hver forsiktig. Spør heller legen om oxazepam (sobril/alopam) eller diazepam (valium, stesolid, vival) til å sove på. Ja, disse to stoffene har en mer vanedannede og toleranseoppbyggings effekt enn z-hypnotika (Imovane, Stilnoct) og allergi medisiner (Vallergan), men er tilnærmet ufarlig fysisk for kroppen (respirasjonssvikt kan forekomme, men bare ved "junkie" doser og kombinering av rusmidler/legemidler).

Min mening. Folk må gjerne komme med kritikk og korreksjoner på innlegget mitt, men jeg HATER c-preperater! Den benzodiapinderivatet her i Norge som har MINST bivikirkninger og har best medisinsk effekt er flunipam (flunitrazepam) og det er de gjort til A-preperat.
Vis hele sitatet...
hehe, jeg forsto ikke så mye av det, tror du at du kan skrive det på en litt mer forståelig måte? Så folk som ikke er så inne på sånt (sånn som meg) forstår det lettere?
er vell bare en mild sovemedisin.. imovane får du en vond smak i kjeften av...