Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 9493
Sitat av doseren Vis innlegg
3) når det er sterk mistanke om en handling som etter loven kan medføre straff av fengsel i mer enn 6 måneder, og det er nærliggende fare for at formålet med ransakingen ellers vil forspilles.[/i]
Vis hele sitatet...
Kan man få 6 måneder i buret ved besittelse av ett gram til eget bruk? Høres absurd ut.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Kan man få 6 måneder i buret ved besittelse av ett gram til eget bruk? Høres absurd ut.
Vis hele sitatet...
Nei.

Trondheim er en liten by, politiet kjeder seg.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Nei.

Trondheim er en liten by, politiet kjeder seg.
Vis hele sitatet...
Haha, er vel ikke annet som skjer i Trondheim enn student/fylle bråk på torsdag, fredag og lørdag. :P
I Oslo er ikke politiet slik forøvrig, tror jeg da men...
Sitat av zer0luck Vis innlegg
Haha, er vel ikke annet som skjer i Trondheim enn student/fylle bråk på torsdag, fredag og lørdag. :P
I Oslo er ikke politiet slik forøvrig, tror jeg da men...
Vis hele sitatet...
"Hissig" snut finner du over hele landet. Folk med makt kan ofte bruke den feil.
Det som er så synd er at TS kommer ingen vei om han går til advokat.

Politiet tar aldri feil. Det har vist seg opptil flere ganger. Han som "drepte" en utlending på Nav for noen år tilbake, er samme person som kom i media for å ha banket opp en utenlandsk vaskehjelp.

Men for all del, send inn en klage. Skal ikke godta alt. Men at det fører noe med seg tviler jeg STERKT på.
Sist endret av stagg; 23. september 2011 kl. 13:41. Grunn: Derfor
Sitat av Staggere Vis innlegg
"Hissig" snut finner du over hele landet. Folk med makt kan ofte bruke den feil.
Det som er så synd er at TS kommer ingen vei om han går til advokat.

Politiet tar aldri feil. Det har vist seg opptil flere ganger. Han som "drepte" en utlending på Nav for noen år tilbake, er samme person som kom i media for å ha banket opp en utenlandsk vaskehjelp.

Men for all del, send inn en klage. Skal ikke godta alt. Men at det fører noe med seg tviler jeg STERKT på.
Vis hele sitatet...
Politiet tar feil, men nekter å innrømme det.
Eksempel: Min samboer ble fratatt førerretten i 6mnd. Han gav blaffen og mistet førerretten i 6mnd til grunnet kjøring uten førerkort i perioden. Politijuristen som behandlet saken la begge "dommene" sammen til en. Altså ikke 6mnd + 6mnd, men bare 6mnd totalt. Når han kom til biltilsynet for altalt førerprøve hadde politiet oppdaget feilen og inndratt vandelsattesten sendt til biltilsynet.
Jeg ringte politihuset i trondheim og fikk til svar at den andre dommen ikke var blitt registrert når de sendte ut vandelsattest.
Dette stemte ikke i det hele tatt i følge foreleggene (begge med ulik dato, men lik "sluttdato"). Da bad vi om å få møte med en jurist. En dag etterpå ble vi oppringt av politiet som kunne fortelle at de hadde ordnet saken og at han var fri til å kjøre opp.
Vi fikk ingen beklagelse, ingen innrømmelse av feil, og måtte betale to oppkjøringstimer..
Sitat av uaexed Vis innlegg
Kan man få 6 måneder i buret ved besittelse av ett gram til eget bruk? Høres absurd ut.
Vis hele sitatet...
Fra Straffelovens §162: Den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, erverver, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler med hjemmel i lov er ansett som narkotika, straffes for narkotikaforbrytelse med bøter eller med fengsel inntil 2 år.
(...)
Uaktsom narkotikaforbrytelse straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.


Så ja, besittelse av ett gram kan straffes med inntil 2 års fengsel. Du vil, med dagens strafferammer og politikk, selvfølgelig aldri bli dømt til 2 år for dette, men det bidrar til at politiet kan benytte Strprl §193.
Hun blonde politidama, kom faktisk bort til meg og noen kompiser for 2-3 dager siden og spurte om vi hadde røyka osv, men hun virket jevla grei da.
Mamma er jurist, kom innpå dette emnet i en samtale vi hadde:
"nei, jeg leste noe på et forum om noen folk som var blitt urettferdig behandlet av politiet etter tidligere straffer for besittelse til eget bruk"-meg.
"Oia, du er begynt å forsvare narkotikaforbrytere?"-mamma,
"nei, men jeg synes det virker litt søkt at purken skal kunne gjøre noe sånt etter at de bare har blitt tatt for besittelse og betalt en bot på 3000 kroner"-meg,
"Ja, alle skal nu klage på polititet, det skulle vært 30 000 minst for besittelse/bruk av narkotika. Politiet skal reguleres og alt det mens alle andre kan gjøre som de vil... (hinta her til det med ransakelser osv.)"-mamma...

Jaja.... er jo litt komisk
Sist endret av uaexed; 23. september 2011 kl. 16:00.
30 000kr for å røyke en joint. hahahahaha
kan ikke alle bare være venner?
Uten ransakingstillatelse fra en dommer, så har politiet ingen rett til å dra hjem til deg. Politiet har garantert mistenkt deg for noe khalifa. ALLE har rettigheter du må ikke bare gi i fra deg bilen til politiet for ransakelse, du må ikke bare godta og godta. Politiet er eksperter på hvordan de skal angripe situasjoner som dette, de vet akkuratt hvordan de skal gå frem. Dette her er grovt, folk har som sagt rettigheter og dette er strengt. De har faen ikke lov til å gjøre akkuratt som de vil. Alle syntes det er ubehagelig og bli stoppet av politiet, til og med folk som vet 100% sikkert at de ikke har noe å skjule stresser med tanken på at NOE kan det være. Ingen liker å bli stoppet, veldig mange inkludert megselv, ser på statlige organ (politiet) som noe jevla drøyt når de blander seg inn i din hverdag som borger og hvordan du vil leve livet ditt!! I USA bruker de jo den klassiske: POLICE: "Do you know why I pulled you over?" Så svarer gjerne idioten i bilen: EHM I was speeding? POLICE: "YOU WERE SPEEDING"
Sitat av oliboli Vis innlegg
Uten ransakingstillatelse fra en dommer, så har politiet ingen rett til å dra hjem til deg.
Vis hele sitatet...
Feil.

Se Staffeprosessloven § 198.

Politiet kan i svært mange tilfeller ransake uten beslutning.
Politi = arrogante for meg isåfall..

Ble stoppa tre ganger fordelt på en uke av forskjellige politimenn, i alle tilfellene vil jeg si at de var ufølige og arrogante.

En annen gang var det en dame, hyggelig hun, pga at jeg var i lag med voksne..
Såå.. hadde TS ikke holdt tilbake informasjon, så ville situasjonen vært annerledes? Men egentlig ikke, pga straffeprosesslovens §198?
meget sikker på at jeg og en kompis ble busta av samme gjengen for en par år siden. dama var jæævlig strøken ikke sandt ?
vi var på prinsessen og kjøpte lum og bong, da "mobbeofferet" kom inn og "kjøpte tyggis" tengte ikke mere over det da vi satt i bilen og ventet på mr 3. mann som var og ordna med bønne til kvelds. da vi plutselig blir revet ut av bilen, lagt i jern og ransaka og kasta inn i en sivil bil. så spurte dem hvor mye det var vi hadde og vi svarte ærlig og sa vi hadde bare en liten klatt hver, så ble det inn på cella, måtte kle av oss og det grufulle "finger i rumpatrikset" og full pakke. lå på cella i 7 timer før vi slapp ut og fikk bot på 5k!
Sitat av pillthrill Vis innlegg
meget sikker på at jeg og en kompis ble busta av samme gjengen for en par år siden. dama var jæævlig strøken ikke sandt ?
vi var på prinsessen og kjøpte lum og bong, da "mobbeofferet" kom inn og "kjøpte tyggis" tengte ikke mere over det da vi satt i bilen og ventet på mr 3. mann som var og ordna med bønne til kvelds. da vi plutselig blir revet ut av bilen, lagt i jern og ransaka og kasta inn i en sivil bil. så spurte dem hvor mye det var vi hadde og vi svarte ærlig og sa vi hadde bare en liten klatt hver, så ble det inn på cella, måtte kle av oss og det grufulle "finger i rumpatrikset" og full pakke. lå på cella i 7 timer før vi slapp ut og fikk bot på 5k!
Vis hele sitatet...
Var snutemann baki luftehullet ditt for ei lita bønne?? Da har du vært maks uheldig Mr.

Kondolerer.
ja det var han. brøt regelen min om enveiskjøring og kjørte på. var ikke mitt stolteste øyeblikk det der! :P
Akkurat som man trenger ransakelseordre for å gjennomsøke hus, det samma gjelder for bil uansett om dem har mistanke eller ikke så nei dem kan ikke ransake bilen din uten enten tillatelse fra deg eller en ransakingsordre
Sitat av pillthrill Vis innlegg
meget sikker på at jeg og en kompis ble busta av samme gjengen for en par år siden. dama var jæævlig strøken ikke sandt ?
vi var på prinsessen og kjøpte lum og bong, da "mobbeofferet" kom inn og "kjøpte tyggis" tengte ikke mere over det da vi satt i bilen og ventet på mr 3. mann som var og ordna med bønne til kvelds. da vi plutselig blir revet ut av bilen, lagt i jern og ransaka og kasta inn i en sivil bil. så spurte dem hvor mye det var vi hadde og vi svarte ærlig og sa vi hadde bare en liten klatt hver, så ble det inn på cella, måtte kle av oss og det grufulle "finger i rumpatrikset" og full pakke. lå på cella i 7 timer før vi slapp ut og fikk bot på 5k!
Vis hele sitatet...
BURN.........
Spesielt at du kaller politiet for "mobbeofre" begynner ikke den å bli litt gammel?
Men kanskje politiet trodde at dere var "high on drugs" eller noe slikt å at de var redde for at dere skulle kjøre i ruset tilstand?
Må være kjedelig og bli "butt fucked" bokstavligtalt.

Men når du er med på leken så må du tåle steken.

Glad for at jeg ikke har sansen for slike narkotiske stoffer.
Vi ruser oss på livet vi å ikke dop som DE........

RED BULL.
De fleste politifolk er grei, men noen få er bare drittsekker. Jeg var uheldig og ble stoppa av drittsekker 2 ganger rett etter jeg fikk lappen, noe som gjorde at jeg mista totalt respekten for politiet ei stund. Begge gangene var jeg helt uskyldig, og hadde ikke gjort en dritt, men likevel var dem direkte uhøffelig og ufine helt fra starten av.

Første gangen var jeg og ett par kompiser på tur gjenom oslo for å hente en bil han ene hadde kjøpt. Plutselig ble vi stoppa av en politibil, bare helt slik uten videre. Sur og arogant fra starten bynte dem å spørre og grave om hva vi skulle her og blabla. Plutselig klikker han ene, og tar fram batongen, og brøler 'HVA ER DET DU HAR DER!?' Så ga jeg han en leatherman, og så fikk vi ei lekse om at det var forbudt med kniv på offentlig sted. Er jo greit nok det, men en leatherman? Dette vil jeg kalle ett verktøy framfor ett våpen, og det var jo tross alt i vår egen bil. Dem begynte og kikke og lyse omkring inni bilen, men fant seff ingenting da vi ikke hadde noe å skjule.

Andre gang ble jeg beskyldt for å ikke bruke belte, fordi dem hadde sett at jeg stoppa på ei busslome litt nedi her, når dem hadde kontroll. Jeg brukte belte, men hadde stoppa for å titte på datan (kjørte jobb-bil og skulle sjekke noen ordrer) Etter å ha diskutert lenge, så begynte dem å henge seg opp i om dekka var bra osv, og om stigen på taket var forsvarlig festa. (har en slik ramme til den, ser med en gang at det er forsvarlig). Fikk skikkelig inntrykk av at dem var bare ute etter å ta meg for noe.

Jeg har etter dette også hatt noen møter med politiet, men da har det vert skikkelige folk som kunne oppføre seg normalt, uten å vere frekk i kjeften uten grunn.
Jeg forstår veldig godt hvordan han trådstarteren føler dette, men det er viktig å forstå at det er bare noen få politifolk som er slik. De aller fleste gjør en skikkelig jobb, og behandler deg ikke som om du er mindre verdt enn fiskebæsj.
Sitat av Sarv_2 Vis innlegg
De fleste politifolk er grei, men noen få er bare drittsekker. Jeg var uheldig og ble stoppa av drittsekker 2 ganger rett etter jeg fikk lappen, noe som gjorde at jeg mista totalt respekten for politiet ei stund. Begge gangene var jeg helt uskyldig, og hadde ikke gjort en dritt, men likevel var dem direkte uhøffelig og ufine helt fra starten av.

Første gangen var jeg og ett par kompiser på tur gjenom oslo for å hente en bil han ene hadde kjøpt. Plutselig ble vi stoppa av en politibil, bare helt slik uten videre. Sur og arogant fra starten bynte dem å spørre og grave om hva vi skulle her og blabla. Plutselig klikker han ene, og tar fram batongen, og brøler 'HVA ER DET DU HAR DER!?' Så ga jeg han en leatherman, og så fikk vi ei lekse om at det var forbudt med kniv på offentlig sted. Er jo greit nok det, men en leatherman? Dette vil jeg kalle ett verktøy framfor ett våpen, og det var jo tross alt i vår egen bil. Dem begynte og kikke og lyse omkring inni bilen, men fant seff ingenting da vi ikke hadde noe å skjule.

Andre gang ble jeg beskyldt for å ikke bruke belte, fordi dem hadde sett at jeg stoppa på ei busslome litt nedi her, når dem hadde kontroll. Jeg brukte belte, men hadde stoppa for å titte på datan (kjørte jobb-bil og skulle sjekke noen ordrer) Etter å ha diskutert lenge, så begynte dem å henge seg opp i om dekka var bra osv, og om stigen på taket var forsvarlig festa. (har en slik ramme til den, ser med en gang at det er forsvarlig). Fikk skikkelig inntrykk av at dem var bare ute etter å ta meg for noe.

Jeg har etter dette også hatt noen møter med politiet, men da har det vert skikkelige folk som kunne oppføre seg normalt, uten å vere frekk i kjeften uten grunn.
Jeg forstår veldig godt hvordan han trådstarteren føler dette, men det er viktig å forstå at det er bare noen få politifolk som er slik. De aller fleste gjør en skikkelig jobb, og behandler deg ikke som om du er mindre verdt enn fiskebæsj.
Vis hele sitatet...


altså jeg er av en litt anna oppfatning av politiet en deg, der de fleste er dritsekker å 1 av 100 er ok men kommer vel litt ann på hvor du blir stoppet og av hvilke grunner de stopper deg da

personelig blir jeg stoppet opp til flere ganger i uka av sivilen når jeg vandrer i byen men har en lang bakgrund med dem å da men har holdt meg på matta å uttafor bråk i 3 år nå men blir fremdeles trakasert av fittene

og personelig motseter jeg meg alltid ransakelser og diverse av dem fordi jeg vet jeg ikke har noe å skjule å tenker med meg selv at allt det stresset de går gjennom uten å få noe på meg det gir meg et stort smil å kunne si
hva sa jeg etter de har styrt å leite uten hell