Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 13694
Har noe alprazolam (tilsvarende ca 120 1mg bikkjebein) og tenkte jeg skulle blande ut pulveret i vann og dryppe det på tunga som inntaksmetode. Lurer på hvor mye vann jeg skal bruke for å få frem 120 dråper vann fra en pipette?
Om jeg husker rett, er en vanndråpe 2ml.
Om jeg husker rett fra titreringen i kjemien på VGS, så er en dråpe ganske nøyaktig 0.05 mL.

Edit: Sitat fra wikipedia:

Although scientists traditionally thought that raindrops came in various sizes due to collisions on the way down to the ground, French researchers concluded that it was due to the drops' interaction with air, which deforms the drop and causes it to split into smaller drops. This effectively limits the largest raindrops to about 6 mm diameter,[7] or 0.065 ml volume.
Sist endret av Bartulf; 7. desember 2010 kl. 21:07.
Kommer jo ann på pipetten da.

Drypp 120 dråper vann i et lite målebeger, så finner du ut hvor mange milliliter vann du har. 1 milliliter vann veier ca et gram.

Etter hva jeg leser så veier faktisk 1ml reint vann 1g. Lett reinestykke

Så lenge du har en god vekt så lar det der seg ordne
Sist endret av Wisternoff; 7. desember 2010 kl. 21:11.
på laben så bruker vi regelen om at 20 dråper er ca lik 1 ml.

Så jeg slenger meg på bartulf å sier 0,05 ml.
Har ikke noe målebeger tilgjenglelig nå, men dryppet 120 dråper i et vanlig glass og det ble bare såvidt noe i bunnen av det. 120 dråper tilsvarer ikke stort nei. Har noen peiling på potentheten i alprazolam? Pulveret kan se ut som et 0,1 amfetamin omtrent. Kan det stemme? Ser lite ut, men i forhold til antall dråper vann jeg har blitt fortalt jeg skal bruke, kan det se riktig ut.
Jo, hans svar virker mer logisk Tallet mitt poppet bare rett inn i hodet mitt, så jeg har det sikkert fra et annet sted
Etter det jeg har funnet skal en dråpe i medisinsk sammenheng være én minim, og en minim tilsvarer 59 mikroliter eller 0,059 milliliter.

120 dråper er da 7,08 milliliter