Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 416
Sitter med en komplett-bygd PC med to harddisker. BIOS finner begge to, kan også se dem i Device Manager men på My Computer mangler den ene (slave). Har ingen mulighet til å komme inn på den. Noen som vet hva som kan være feil? Har prøvd å koble fra 2. harddisken, bytte den ut med en annen, men fortsatt det samme.

Har XP pro SP 3
2 Western Digital WDC WD7500AACS-00ZJB0 (SATA) på 750GB hver.
American Megatrends Inc. versjon V1.7 BIOS
MSI MS-7360 hovedkort
sata har vel ikke master og slave systemet?
Nja, blir vel en del feil å definere det slik jeg gjorde. Da jeg skrev slave tenkte jeg på den HHD som ikke driver OS, men som heller skal brukes som lagringsplass.
Control Panel > Administrative Tools > Computer Management > Disk Management

Finner du harddisken her?
Isåfall, formater den, og sett den til å bruke NTFS.
Tell me if it works or not.
Andregjoh: Det funket fint. Sitti timevis i BIOS å testet på alle mulige måter, åsså kommer du med en så enkel løsning, som jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt^^

Takk skal du ha andregjoh=) You made my day

Edit: Føler meg litt flau nå egentlig. Er IKT-lærling å feilsøker PCer daglig:P
Sist endret av Stuk3hue; 24. oktober 2008 kl. 16:54.
Oi, såpass ja. Hehe, alltid gøy å hjelpe til.
Men bare ta det med ro du. Det hender jeg eier IKT-ansvarlig på skolen og, og han har jobbet med dette i flere tiår vil jeg tro