Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 712
Ikke sikker på om dette er rett forum å spørre i, men tar det her siden brukere her ofte har erfaring med intervjuer, og jeg har dårlig tid da jeg skal møte opp om 1 time.
Går IKT-Servicefag og fikk en telefon fra en kommune angående lærligplass. Opplæringskontoret har allerede sendt CV. Er det noen viktige ting jeg må ha med?
Hva kan jeg forvente at de spør meg om?
Gå anstendig kledd, vær hyggelig og ikke ljug på det noen kunnskaper. Ta gjerne med deg referanser.
Det er faktisk mange som sier at de 10 første sekundene teller mye! Altså første inntrykket! Vis en god holdning og et solid håndtrykk (ikke overdriv), så skal nok dette der ordne seg!

Lykke til!
Sist endret av hyys; 28. april 2008 kl. 12:08.
Ta med dokumentasjon over fravær. Lite fravær betyr mye!
Trådstarter
Dokumentasjon over fravær er egentlig ikke noe bra førsteinntrykk for min del da:P
Bare skyld på kjøretimer og en misforståelse med gymlæreren.
Trådstarter
Dårlig med både kjøretimer og lapppen. Men hva kan jeg forvente jeg å bli spurt om?
Noensinne hatt en jobb før?

Eller noensinne hatt type "øvelse" intervjuer med norsk lærer eller noe sånt? Har jeg hatt, og de har som regel hatt god peil.
Sist endret av MagicalTrevor; 28. april 2008 kl. 12:29.
Det beste er egentlig ikke å øve inn på intervjuet, for hvis du gjør det kan ting virke falskt.
Derimot hvis du ikke øver så kommer den rette personen i deg frem og du får mer troverdighet. (Dette anses at du faktisk er en oppriktig og oppegående person da selvfølgelig )
Sist endret av Ulvengunnar; 28. april 2008 kl. 12:57.