Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3312
Hei,

Jeg jobber fortiden med en webapp, bruker vue til front-end og firebase til back-end. Foreløpig har jeg kun knyttet Firebase Authentication tjenesten mot appen.
Spørsmålet mitt er hvordan kan jeg linke en «authentication» bruker sammen med en firestore database som vil tilhøre denne brukeren? Skal man bruke userID som blir generert automatisk da en ny bruker blir opprettet for å så lage en ny database dokument, og når appen skal ha tak i informasjonen som tilhører en spesifikk bruker så skal back-enden loope gjennom alle brukarene og sjekke om documentID er lik currentUserID? Hvis noen har tips evt. Noen guides jeg kunne følge så hadde det vært helt supert!

Tror kanskje ikke jeg klarte å få frem en god beskrivelse av det jeg holder på med, det er vanskelig å formulere et spørsmål når en ikke helt vet hva en holder på med . Legger ved noen skisser i håp om at noen forstår hva jeg mener



Sist endret av HerAnt; 10. april 2019 kl. 11:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.