Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3496
Jeg ønsker og lage meg ett lite og kompakt luft filter system til bruk på mitt (hobby rom) der jeg lodder, dremel freser og pusser små ting.

Det behøver ikke være stille men ta inn en del luft og så samle opp shitten . en støv suger vil kanskje funke men vil bygge noe :P


Noen tips`?
sertifisert idiot
Også intr i dette, men til å "fjerne" avgass lukt etter Butangass(lage BHO), og da trengs det god utlufting.
Mulig det er helt forskjellige ting vi snakker om, men flott om noen har noe info
Nyere støvsugere har jo ofte turtallsregulering, så de kan kjøres relativt stille. Du vil dog ikke bruke en støvsuger hvis du skal suge ut noen form for brannfarlig gass eller løsemiddeldamp, da de har en børstemotor med masse flotte gnister midt i luftstrømmen. Da vil jeg heller anbefale en børsteløs radialvifte, eller radialvifte med ekstern motor.
Grunnen til at du vil ha en radialvifte er at den gir høyere trykkforskjell enn en vanlig "PC-vifte" (aksialvifte), slik at lufta kan suges gjennom et filter. En støvsuger består av en eller flere slike koblet i serie.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
oki, priser på slike radialvifter. er de ekstremt dyre`?=
Jeg ville nå valgt en kanalvifte. Enten en for Ø100 eller en for Ø125-rør. Se for eksempel Biltemas 46344 og fastrør 473820 eller fleksibel ventilasjonsslange Biltema 87380.