Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 849
Heisann. jeg har kjøpt meg asus X55U series. tror hvertfall det er det den heter.
den kom med windows8, noe jeg prøver å bli kvitt. men den nekter å legge inn w7 fra cd. så jeg har kommet frem til, at jeg rett og slett bare kjøper en ny harddisk, og instalerer w7 på den. også bare tar jeg ut den orginale som sitter i den fra før. men spørsmålet er, hvordan harddisk sitter det i den? og hvor kan jeg eventuelt bestille en slik?
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
De aller fleste bærbare som er i salg i dag leveres med 2,5" harddisker. Disse diskene fåes i de fleste nettbutikker som også selger datamaskiner. Komplett.no og Dustinhome.no er to av mange som selger harddisker.

Om du først skal bytte harddisk i PC'en din anbefaler jeg deg å kjøpe SSD. SSD er ganske mye dyrere per GB en tradisjonelle snurredisker, men det er mange fordeler med SSD. SSD'er bruker ca 98% mindre strøm en en vanlig harddisk og er mye raskere. SSD'er tåler også mer en vanlige harddisker så om du er av typen som kan finne på å rive pc'en i gulvet er SSD et sikkert valg.

Om du fortsatt er bestemt på å kjøpe en HDD er denne grei å kjøpe
Om du vil ha en SSD er dette et godt valg
Denne SSD'en er også å anbefale
Sist endret av Zendium; 30. desember 2012 kl. 01:42.
Trådstarter
7 1
Tusen takk for godt svar! det blir nok en SSD!
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av zaigon Vis innlegg
Tusen takk for godt svar! det blir nok en SSD!
Vis hele sitatet...
Det er verdt å sjekke hvor tykk harddisken som står i PC'en nå er. Noen SSD'er er for tykk for enkelte PC'er