Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1409
Hey!

Jeg sliter, noe jævelig.
Har bygget min første pc, og gjort alt etter "manualen". Pcn skur seg på, alle vifter fungerer og lys lyser, og det står "29" på hovedkortet. Men ikke noe bilde på skjermen, ikke noe oppstart shit i det hele tatt. Jeg har prøvd og koble skjerm til både hdmi på hovedkortet og skjermkortet. Når jeg kobler til på skjermkortet så kommer det opp "please connect the psi-e power to the card", noe som jeg har gjort. Kommer ikke noe pip under oppstart.

Jeg har et Msi mpower hk.
2x4gb ram.
Gigabyte 670gtx.
Xfx 750w psu.
i5 prosessor.
intel ssd.
Noctunda d12 3part kjøler.

Jeg har ikke noe dvd spiller enda da min gamle ikke passet, men jeg må jo kunne komme meg inn på bios uten dvd spiller.

Hva kan problemet være? Jeg har tenkt litt på ram posisjonen men jeg har puttet dem i annehver slot som det stod i manualen.

Jeg har passet på og ta på jording ofte under byggingen.

http://bildr.no/thumb/1354753.jpeg
Dataen min gir ikke bilde om jeg plugger skjermkabelen inn i hovedkortet, den må plugges i skjermkortet..
Kanskje det er noe sånt..
Prøv og ta en og en rambrikke.
Finner ingenting som omtaler feilkode 27 i manualen, du er sikker på at det er det som står?

EDIT; Så nå at det var kode 29. Finner nå..

EDIT2; Fant ingenting under 29 heller...
Sist endret av Fekillix; 29. desember 2012 kl. 23:54.
Sitat av Novice Vis innlegg
Dataen min gir ikke bilde om jeg plugger skjermkabelen inn i hovedkortet, den må plugges i skjermkortet..
Kanskje det er noe sånt..
Vis hele sitatet...
Man skal kunne få bildet igjennom hovedkortet også, har det ikke innebygget skjermkort?

Jeg innbilelr meg at skjermkortet ikke fungerer ordentlig før man har innstalert drivere.

Prøvd og omblokkere ram brikkene nå. Også prøvd med en brikke, ikke noe annerledes.
Du er sikker på at minne sitter? Hadde lignende prob. da en kamerat ikke brukte nok makt når han installerte minne.
Jada, minne blir presset ned helt til de "tappene" slår seg i riktig posisjon. Har sjekket etter kode 29 i manualen, står ingenting om det.
Prøv å ta ut batteriet og jumpstart den uten ram-brikker...
Feilkode 29 er vel desimalverdi? I så fall har du boot-problemer med minne i følge manualen. Har du noen røde lys på hk? Ram setter du i spor 1 og 3.
Hvis du skal bruke video-utgangen på hk må du nok muligens disable grafikkort i bios? Lettest kanskje å starte uten kortet og se hva du får opp på display!
Sist endret av woff; 30. desember 2012 kl. 00:03.
Hmm ja det sier ikke meg noe som helst :P Ingen røde lys på hk, ram satt jeg i spor 2 og 4 som jeg skulle i følge manualen. Jeg får prøve meg 1 og 3. Blir jo litt av en demont jobb da jeg har en gigantisk klump av en kjøler... oooff. Ja jeg får fjerne kortet. Se hva som skjer da.

Fjernet grafikkkortet og det kom faen meg skrift på skjermen! På hk står det LP. På skjermen står det "Cpu or memory changed!!! Please enter setup to config your system. Press f1 to run setup. Press f2 to run default values and continue".

So the red pill, or the blue pill?
Gratulerer med bilde! F1 og bekreft verdiene (lagre&exit)..
Sist endret av woff; 30. desember 2012 kl. 00:25.
Når jeg setter skjermkortet inn igjen og booter med hdmi inn i hk så kommer det ikke signal... Setter jeg hdmi inn i skjermkortet og booter kommer det opp " please connect psi-e power to this graphic card". Æsj as..

Uten skjermkortet så kjørte alt normalt i bios. Alt minne var detected og temperaturer og slikt lå på et behagelig nivå.

Ut av strømforsyningen min så er det en 8pins pci-e kontakt, men inn i skjermkortet så er det både en 6 pins og en 8 pins. Men har bare mulighet for og bruke 6 pins pluss en 2 pins, men den 2 pins kontakten har tror jeg ikke at jeg skal sette i 8 pinskontaken på skjermkortet. Noen som kan hjelpe?
Du har en kontakt til ekstra grafikkort-strøm på hk. Bruk den. Sett også inn TO kabler i grafikkortet. Du finner info om power i bruksanvisning til gpu? Bruk 8 pins der det er mulig (6+2)..
Sist endret av woff; 30. desember 2012 kl. 01:00.
Finner ikke mye info i quick guiden, er et bilde der det vises at 2 plugger skal inn. Men har nå prøvd på 3 forskjellige måter.

http://bildr.no/thumb/1354892.jpeg

http://bildr.no/thumb/1354893.jpeg

http://bildr.no/thumb/1354894.jpeg

Her er de forskjellige koblingene jeg har prøvd. Noen som har det samme kortet som kan se om dette er riktig, eller om jeg gjør noe heeeelt feil her?
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Slik du har koblet på bilde 2 er nesten rett. Koble i den siste 2'ern i 8 pin kontakten som er ytterst å prøv igjen
Takk for hjelpen, det funket. Logisk at alle kabler skal inn. Må benne og bøye litt utenfor komfort sonen men slik er det vel bare.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Så nå funker alt?

Eneste forskjell på 6-pin og 8-pin er hvor mye effekt de kan levere. 6-pin har en teoretisk makseffekt på 75 watt om jeg husker riktig, mens 8-pin leverer omentrent det dobbelte
Sist endret av Zendium; 30. desember 2012 kl. 02:38.