Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1184
Learning by doing
Undef's Avatar
Hei! har sett mye på skjermkort i det siste, snart er det TG og jeg må ha noe å briefe med når jeg åpner lokket til kabinettet, nok om det...

hovedpåenget er om jeg kan kjøre Nvidia's gtx550ti med et Radeon HD 7950?

Hovedkortet mitt støtter både SLI og Xfire, har kjørt SLI før med 2 gtx 550ti-kort.

Spec:
CM Storm Trooper Big Tower
MSI P67A-GD65 B3 Socket-1155
i7 2600 LGA1155
Gainward gtx550ti
16gb RAM (av noe slag)
corsair 120Gb SSD
Du kan ikke kjøre SLI/CF med nVidia og AMD ilag, men tror du kan bruke begge kortene samtidig og ha f.eks en skjerm på hvert kort. (Mener å ha lest en annen bruker som gjorde dette, som jeg ikke husker navnet på nå )
Sitat av freeaak Vis innlegg
Du kan ikke kjøre SLI/CF med nVidia og AMD ilag, men tror du kan bruke begge kortene samtidig og ha f.eks en skjerm på hvert kort. (Mener å ha lest en annen bruker som gjorde dette, som jeg ikke husker navnet på nå )
Vis hele sitatet...
meg du tenkte på?
TS: du kan kjøre 7950 og 550ti sammen, men ikke i crossfire/SLI. hvis du setter i begge kortene å installerer drivere til begge får du dog koblet skjermer på begge kortene å brukt maskina som vanlig.
Jeg har kjørt 3 x kort i pcen min, av Nvidia, amd, radeon på samme tid. Det fungerte fint. Var dog bare en test for og drive 8x skjermer. Mener og huske at du kan bruke et Nvidia kort som physx sammen med et Amd kort.

Jeg ville nok bare kjørt amd kortet.
Sist endret av wtf1337; 29. desember 2012 kl. 02:07.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Jeg har kjørt 3 x kort i pcen min, av Nvidia, amd, radeon på samme tid. Det fungerte fint. Var dog bare en test for og drive 8x skjermer. Mener og huske at du kan bruke et Nvidia kort som physx sammen med et Amd kort.

Jeg ville nok bare kjørt amd kortet.
Vis hele sitatet...
ja, physx er jo faktisk en grei mulighet. men det finnes fortsatt desperate folk som gir 4-500 for ett 550ti, så jeg ville heller solgt det
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
takk for svarene!
Det ville vært skipt om jeg bare hadde et kort som jeg ikke fikk brukt, samt. jeg skal klare de nye spillene også
men så er det et godt sprøsmål...

Hva skal jeg velge av GTX 670, 680 og Radeon 7950, 7970?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hva med et 7970 og 550ti kortet til physix?

http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
kanskje det
sitter å lurer på om jeg skal ha et 670-kort fordi det er billigere og raskere stemmer dette?

http://www.videocardbenchmark.net/gp...70&id=51#price
i følge (dem) skal et 670-kort drar mer på benchmarken enn det et 7970-kort gjør.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Undef Vis innlegg
kanskje det
sitter å lurer på om jeg skal ha et 670-kort fordi det er billigere og raskere stemmer dette?

http://www.videocardbenchmark.net/gp...70&id=51#price
i følge (dem) skal et 670-kort drar mer på benchmarken enn det et 7970-kort gjør.
Vis hele sitatet...
benchmark har da ingenting å si
jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg er mer opptat av hvordan kortene yter i spill en i benchmark.

og når det kommer til spill er det rett og slett opp til game enignen som er brukt om du vil komme best ut med et 670 kort, eller er 7970 kort.

Jeg personlig har hat veldig dårlig erfaring med nvidia de siste mnd'ene, da SLi på ingen måte fungerer som det skal nå. Så om du ser på SLi i nermeste fremtid ville jeg deffinitivt ha droppet nvidia til fordel for amd.

7970 er uansett et solidt kort, og det asus kortet jeg linket er et BEIST,
http://www.hardware.no/artikler/asus...latinum/113941

Og har du planer om flere skjermer er også amd veien og gå.
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
ser nok ut som et kort for meg! når jeg får et kort som kanskje holder de neste 4 årene OG som er "best" på markedet ^^ jeg må bare skrape sammen litt penger, så blir det bra!

tusen takk alle sammen (Y)
Sist endret av Undef; 29. desember 2012 kl. 15:53.
Oh herro there.. ^_^
Anbefaler Platinum ja! Støtter opptil 6 skjermer selv om det "vanlige" Matrix kortet også er ganske morro . (Det støtter forsatt 6 skjermer vel og merke bare uten ekstra overklokking)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av qwertyfreak Vis innlegg
Anbefaler Platinum ja! Støtter opptil 6 skjermer selv om det "vanlige" Matrix kortet også er ganske morro . (Det støtter forsatt 6 skjermer vel og merke bare uten ekstra overklokking)
Vis hele sitatet...
Se på pris btw. Platinum er billigere en vanlig
Oh herro there.. ^_^
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Se på pris btw. Platinum er billigere en vanlig
Vis hele sitatet...
Har ikke sjekka prisen siden jeg kjøpte det selv ,men da er det jo bare bonus!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hvis Ts har Cfx planer i fremtiden er vel 7970 Matrix som tar opp 3 slots en dårlig ide.
Sitat av Lima Vis innlegg
Hvis Ts har Cfx planer i fremtiden er vel 7970 Matrix som tar opp 3 slots en dårlig ide.
Vis hele sitatet...
Med mindre h*n kjører m-atx ser jeg ikke problemet
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Med mindre h*n kjører m-atx ser jeg ikke problemet
Vis hele sitatet...
Nei jeg bare tenker at det øverste kortet kanskje vill ha litt luft
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Hvis Ts har Cfx planer i fremtiden er vel 7970 Matrix som tar opp 3 slots en dårlig ide.
Vis hele sitatet...
skjønner ikke helt hva du mener, jeg vet at neste serie AMD-kort kommer i mai 2013, (8000-serien)
prøver du å si det?