Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 809
Har akkurat bygd meg ny pc med asus crossair iv formula og corsair ram, motert på V8 kjøler og alt gikk så smått feilfritt.
Men tenkte jeg skulle se hva tempraturene lå på i everest, der står det at cpu er på null, alle 4 kjernene er på 0. samme når jeg prøvde med coretemp og speedfan, ingen viser gradene på prosessoren?

Prosessoren er en AMD X4 965 black edition

så står det lengre ned GPU : 900 rmp

bruker alltid og stå cpu rett under, og så står det alltid 1800rpm, har v8 kjølern på fullt hele tiden siden den bråker såppas lite og alltid holder det kaldt

Og i tilegg så er det kommet en nu greie opp på everest som ikke var der før jeg skiftet hovedkort, ram og prosessor.
noe som heter : aux?

''Aux''? hva er det?
Sist endret av ghettokid; 23. november 2010 kl. 00:32.
Last heller ned progammt HwMonitor Det funker fett!
Funket heller ikke :P
har nesten samme problemet på min prosessor. det står alltid at den er 100grader, uansett. har prøvd mange forskjellige programmer, men har vel egentlig gitt opp. det betyr ikke så mye for meg, og for alt jeg vet kan det være min egen feil
så jeg gidder ikke sende den inn. har installert alt av drivere flere ganger, osv. har btw en intel, ikke AMD.
har du proevd aa ta ut prossesoren aa sette den inn ıgjen ?
proev foerst og oppdatere bıos..
kan vaere en lednıngsfeıl et sted.
Dette funka iallefall for meg naar jeg hadde samme problem.
Sist endret av bragilicious; 23. november 2010 kl. 16:22.
Ja men er jo faen så irriterende! man kan jo aldri ta sjansen på noen overklokking eller noe! vet jo aldri hvor varm den blir

Har ikke prøvd det nei.. har V8 kjøler så det er noe voldsomt med styr

Er og red for at det eventuelt kan være en feil med hovedkortet / prosessoren
og at det kan bli værre og værre til det til slutt er så å si ubrukelig

Sitat av ghettokid Vis innlegg
Ja men er jo faen så irriterende! man kan jo aldri ta sjansen på noen overklokking eller noe! vet jo aldri hvor varm den blir

Har ikke prøvd det nei.. har V8 kjøler så det er noe voldsomt med styr

Er og red for at det eventuelt kan være en feil med hovedkortet / prosessoren
og at det kan bli værre og værre til det til slutt er så å si ubrukelig
Vis hele sitatet...

''Løst'' Installerte tempratur målingsprogrammet som fulgte med hovedkortet

Min 965 ligger på 25 grader, sitter bare på freak og spiller, tror jeg er fornøyd
25C ja, burde du være fornøyd med Får vel ikke stort mindre ved hjelp av luft, tror jeg...

Bra du fikk fiksa det da.
25 grader idle, etter 2 timer med mafia2 på max var den 33 grader. aldri sett den over det northbridge ligger på 34 idle og max 42 under load
SYKT gode temperaturer du har o.O
Hva er specca dine?
Kabinett: Cooler Master HAF 922
Hovedkort: Asus Crosshair OV Formula
Prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Ram: orsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8


Sitter en V8 på prosessoren :P

det jeg skrev er ved normale romtempraturer, er litt kaldt på rommet nå. V8 går for fult, cpu'en min er 22 idle. hovedkrotet er 18 og northbridge er 29, southbridge 26
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som kan svare på hva aux tempratur er?