Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2828
Hei medfreaks,

sitter på en mac. I går ble denne veldig treig å jobbe med, og innimellom i dag har jeg sett at det grønne lyset ved kameraet har vært tent innimellom.
Tentes nå nylig også, jeg har tapet for en bit papir nå og kjørt omstart men det virker som den er like treig likevel.

Kan det være noen har kommet seg inn og har tilgang til kameraet? Isåfall, hva gjør jeg?
Anbefaler deg å ringe Applecare. De kan hjelpe deg med å finne ut av det.
I mellomtiden, pass på at du har blokkert for mikrofonen også.
Mest sannsynlig er dette en «datakyndig»- bekjent eller venn som har oppdaget metasploit eller annen «plug-n-infect» programvare. De mer erfarne vil du ikke legge merke til, dem kommer og går som det passer dem; og du vil mest sannsynlig aldri få vite at dem har vært inne.
Trådstarter
hm... skjønner lite av dette, må jo ha mottatt et eller annet for at vedkommende skal ha fått dette til... Får sette meg å finne ut hvordan jeg blokkerer micen også nå da..
Det kan være utrolig mye rart som kan forårsake problemer som dette, enten du er angrepet eller det er noe mindre alvorlig. Uansett er det ingen god følelse å sitte med, og du bør ordne opp asap. Jeg anbefaler deg å ta backup av alle viktige filer, formatere disken og reinstallere MacOS slik at du vet at du får en helt clean maskin!