Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1565
Hei,

Kompis av meg som vil selge meg en pc som bare støver ned, lurer litt på hva den er verdt.

Her er speccs:

AMD FX-6100 6-Core Processor
Socket- AM3+, 3.3Ghz, 95W, 6MB L2 + 8MB L3 Cache

Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+
ATX, 990FX+SB950, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, CFX&SLI, S

Corsair H40 Hydro Series CPU Kjøler
Socket 775/1155/1156/1366/, AM2(+)/AM3(+)/FM1, 200

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge X 4

XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5 "Dual Fan"
PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort,

XFX Radeon HD 6950 1GB GDDR5 "Dual Fan"
PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort,

Corsair SSD Force Series 3, 60GB 2.5"
SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 525MB/490MB/s read/write, S

Western Digital Caviar® Green 1TB
SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB




Bare flytt tråden hvis den er opprettet på feil sted.
Maks 1500. Og da tror jeg at jeg tar i, litt avhengig av alder. Jeg har selv kastet en maskin med bedre specs enn denne for ikke så lenge siden.
Sist endret av Sjanten; 6. mars 2015 kl. 09:35.
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Maks 1500. Og da tror jeg at jeg tar i, litt avhengig av alder. Jeg har selv kastet en maskin med bedre specs enn denne for ikke så lenge siden.
Vis hele sitatet...
Kastet????
Den kunne lett blitt solgt på loppemarked, så hvorfor tenkte du ikke på å gi til et?
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Maks 1500. Og da tror jeg at jeg tar i, litt avhengig av alder. Jeg har selv kastet en maskin med bedre specs enn denne for ikke så lenge siden.
Vis hele sitatet...
Du får enkelt mer enn 1500kr for denne pc-en! Du får sikket 4k for den med tanken på at den har en ikke så veldig gammel 6 kjerner cpu, 60gb ssd, mer enn nok ram og 2 helt ok- grafikkort. Denne pc-en vil kunne kjøre spill som lol,cs go, dota, bf3 helt greit +++
Pc'n er verdt det folk betaler for den. Sett den på finn.no
Kanskje burde du vurdere å også ha med kabinett, skjerm og Psu - slik at det er en komplett fungerende pc.
Tror det er enklere salg enn å selge komponentene.

HVem kjøper gamle komponenter? Svært få vil jeg tro. Mens en rimelig brukt pc alltids vil finne sin kjøper.

Du får forsøke å starte så høyt som du føler folk kan betale, så kan du heller gå ned litt i pris underveis. Eller også endre prisforlengende i annonsen på finn. Ser for meg at ukyndige folk fort kan bite på og betale ok pris.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Kastet????
Den kunne lett blitt solgt på loppemarked, så hvorfor tenkte du ikke på å gi til et?
Vis hele sitatet...
Hvor interessant er en pc uten disker, selv på et loppemarked? Jeg kvitter meg aldri med en pc, hverken jobb eller privat uten å ta ut diskene.
Sist endret av Sjanten; 6. mars 2015 kl. 09:45.
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Hvor interessant er en pc uten disker, selv på et loppemarked? Jeg kvitter meg aldri med en pc, hverken jobb eller privat uten å ta ut diskene.
Vis hele sitatet...
På loppemarkedet hvor jeg jobber to ganger i året har vi solgt maskiner uten disker og det uten problemer.
Trådstarter
60 1
det er ikke jeg som selger maskinen, jeg vurderer å kjøpe fra en kompis. Han vil ha 5000,- men tror ikke helt den er verdt 5000,-
Sitat av Sealine Vis innlegg
det er ikke jeg som selger maskinen, jeg vurderer å kjøpe fra en kompis. Han vil ha 5000,- men tror ikke helt den er verdt 5000,-
Vis hele sitatet...
Stemmer at den prisen er helt på jordet. Du kan bygge en helt ny PC som er like god for den prisen.
Trådstarter
60 1
Har du forslag til pris?