Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1597
Music Producer
Kobberkabel's Avatar
52 9
Hey Freaks

Jeg har et par spørsmål angående innkjøp av høyttalere, jeg lurer på om jeg skal kjøpe Studiomonitorer eller Stereoanlegg.

Budsjett: 1000kr-2000kr PER høytaler.

Litt om hva jeg gjør:

-Høre på musikk (nesten 24/7, elektronisk musikk)
-Lager musikk (FL Studio, nesten daglig)
-Spill/Film (lite)

Det jeg lurer på er, ''hva blir best?'' Har sett litt på de her http://www.gear4music.com/Recording-...tor-Single/V4V

Dette har jeg nå, http://previewcf.turbosquid.com/Prev...1e9cLarger.jpg

Forresten, er anlegget jeg har nå, bedre å høre musikk på en de KRK Rokit g3 monitorene? Vil vel bli mer bass og sånt på grunn av subben jeg har nå. Har hørt at sub ikke er viktig på de monitorene.

Takker for svar
Vist du har mulighet til å øke budsjette litt så hadde jeg valgt yamaha hs80/8 di er sykt klare i lyden og blir brukt av mange i studio. Har di selv å angrer ikke et sec.
Sist endret av tøffel; 4. juni 2014 kl. 22:56.
JBL LSR305.
Er vel det desidert beste du får i den prisklassen hvis du skal kjøpe nytt.
Koster 1200,-/stk nye i Norge.

Med ditt budsjett er noe annet enn aktive monitorer et dårlig valg.
Sist endret av Goophy; 4. juni 2014 kl. 22:58.
I slike tråder pleier jeg alltid å anbefale høyttalerene som jeg har, Swans M200MKIII, som jeg er ekstremt fornøyde med.

Du får google deg fram til tester og slikt selv, men min erfaring er at de gir deg musikken eksakt slik den er ment å skulle høres. De gir et strålende stereobilde selv om de står bare 50cm fra meg når jeg sitter ved PCen og fyller lett et rom på minst 20m2. Som en bonus ser de ut som en million dollars.
Sist endret av DonTomaso; 4. juni 2014 kl. 22:59.
DonTomaso: har du erfaring med andre monitorer i den prisklassen? Kan du sammenligne lyden med noe av det mer komersielle på markedet?
Må si de var småsexy, hehe!
Jeg har ikke hørt lignende høyttalere i den prisklassen med unntak av de aktive Argon-høyttalerne fra hifiklubben. Argon er rockehøyttalere som spiller høyt med masse bass, mens Swans er nøytrale,balanserte og "tørre". Leser du tester ser du at de får enormt med skryt overalt.
Frister å kjøpe bare for å pynte litt bak hovedmonitorene. Er det noen som fører de i norge?
Linken min lengre opp var til den norske importøren.