Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 573
Hei,

Vurderer å skaffe meg en ny laptop. Men usikker på hvilken. Har sirklet ut tre stykker, og peilet meg inn på to av dem. Den ene fungerer nærmest bare som et wild card, eller som et referansepunkt for de to andre.

Laptoppene jeg har sett meg ut er:

Acer Aspire V5 15.6" bærbar PC (sølv)
Samsung 3-serie 15.6" bærbar PC (sølv)
Acer Aspire E1 15.6" bærbar PC (sort)

... og slaget står mellom de to øverste.

Tingen er bare... jeg klarer ikke å finne ut av hvilken CPU som er kraftigst og mest pålitelig. Instinktet mitt, som jeg egentlig har fått bekreftet etter å ha lest meg opp litt, forteller meg at det er V5 som er å foretrekke, fordi den har en intel i5, og ingen råtten amd-prosessor. Men AMD-en i Samsungen er en firekjerners, og skal sånn sett visstnok være bedre. Selv om jeg leste en plass at den egentlig ikke er noen sann firekjerners. Men hvorfor den ikke er noen sann firekjerner leste jeg meg ikke veldig mye opp om.

Noen som vet hvilken som er å foretrekke, og hvorfor en burde ta akkurat den?

Forbruket mitt er for det meste office-programmer, surfing og film. Klarer ikke se for meg at jeg kommer til å spille noe særlig på den. Men ikke la det siste påvirke svaret deres. Kjekt å ha maskiner som en kan spille på, og gjøre videoredigering, selv om man ikke nødvendigvis er noen gamer, eller jobber i filmindustrien.
må den kjøper på elkjøp? må du ha berørings skjerm?

http://www.elkjop.no/product/data/ba...ultra-m3-581tg

vis du må kjøpe på elkjøp og ikke må ha berøringsskjerm ville jeg tittet litt på denne.

viss du må ha berøringsskjerm og kjøpe på elkjop, ville jeg gått for acer.
Er det noen spesiell grunn til at du vil kjøpe PCen hos Elkjøp? Om du ikke har gavekort/tilgodelapp der på mange tusen kroner bør du kjøpe PC et annet sted. Av de du har funnet med Intel-prosessor er det E1 som er kraftigst, men den som tmortenk linket til gir totalt sett mye mer ytelse.