Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 735
Har en bærbar som ikke ville starte grunnet feil i usb-porten.
Dere får unnskylde at jeg ikke snakke "it-språk"

Det som er greia er at den plastikkdelen som dekker halve innsiden av usb-porten tydeligvis har forsvunnet på ene porten min. Det som da har skjedd er at når jeg plugget noe inn i den så var der bare 4 "metall-pinner" som ble bendet slik at de tok inni sidene innvendig i porten og dermed slo dataen seg av, og ville ikke starte før jeg bendet disse pinnene slik at de ikke hadde kontakt med noe.


Er det noe jeg kan gjøre for å evt fjerne hele usb-porten på en relativt enkel måte? eller kan det være nok å klippe/dra ut disse pinnene på et vis?

Hva mener dere som kan om dette? Håper dere forstår hva jeg prøver å si..
Hadde vært fint å få fjernet kilden til problemet så det ikke skjer igjen.

Hva har egentlig skjedd? kortslutning?
Laptopen virker å henge seg opp noen sekunder av og til etter episoden, men fungerer ellers fint.
Oh herro there.. ^_^
Ja virker som det er kortslutning ut i fra det du beskriver.... har hatt samme problemet med en USB port på skole laptopen... der satte de bare inn en ny USB port for å løse problemet... (yay skole IT som mister pcen i bakken og skylder på meg etterpå Jævla idioter...)
Er det snakk om en laptop eller desktop eventuelt selvbygg?? ville sendt inn laptopen eller hovedkortet hvertfall der du kjøpte det og be de fikse det om mulig.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Siden dette er laptop, så er mest sannsynlig portene loddet fast på hovedkortet, det beste du kan gjøre er å fjerne lederne om du klarer.
Oh herro there.. ^_^
Nå følte jeg med jævlig dum her.... men send den inn
Hak
Trådstarter
Den er nok litt for gammel til at jeg sender den til reperasjon

Tror jeg bare fyller porten med silikon eller evt prøver å få ut lederne.