Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 940
Sitter her med CoffeeCup Web Form Builde...
Har laget et skjema fylt mailadressen min og alt.
Har også lastet opp på ftp ja :-D
Problemet mitt er at når man klikker på send får jeg ikke mailen. Synes det er rart at man ikke må fylle ut smtp... Det står at man ikke skal det når man har valgt "Use php script" Kan dette stemme???

Så fall hvorfor får jeg ikke mailen ???


Mvh Tom Nielsen
En webform builder lage vel bare formen?

Du trenger vel noe mer php for at den faktisk skal sende mail.
Vil jeg tro iallefall.

edit:

Poste koden du har kan sikkert hjelpe litt.
Sist endret av Yochi; 26. mai 2010 kl. 23:33.
Trådstarter
Nei synes detter er rart jeg også :-D
å lage en form uten noen felt kan nok ikke sende noe mail, du må nok se litt mer på f.eks PHP som nevnt over.
PHP har en egen mail() funksjon som fungerer så lenge serveren er satt riktig opp. Det er med andre ord serverleverandørens ansvar. De fleste webhotell har dette riktig satt opp.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg tipper de kun spoofer e-mail, og bruker et eller annet "all-round" script som bruker en remote smtp server. ser slik ut etter en rask titt på noen demo skjermskudd. hva er alternativet til php-skript? mailto:/ scheme/uri?
Et html-form kan ikke sende epost alene. Du kan legge inn alle dataene som deretter blir prosessert

Tror denne skal funke:

email.php

Kode

<?php
$emne = $_POST['emne'];
$email = $_POST['email'];
$melding = $_POST['melding'];
$headers = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$headers .= "Content-type:text/html;charset=iso-8859-1" . "\r\n";
$headers .= 'From: <meg@minepost.com>' . "\r\n";
mail($email, $emne, $melding, $headers);
?>
Forutsetter at skjemaets felter har riktig navn (emne, email, melding)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
PigmeNt-: man kan bruke mailto uri, og passe data via uri. men etter det er det helt opp til nettleser/e-post klient hva som skjer videre.

Uansett er det jo som sagt et php-skript som tar seg av prosesseringen. Spørsmålet var om hvorfor man ikke trengte smtp info. da man må levere mailen et sted. Som påpekt tar mail funksjonen seg av dette dersom php allerede er konfigurert mot en smtp server. Det kan også bruke en server satt opp for formålet, slik at de kan sette konfigurasjonen i skriptet og slippe brukersupport og gjøre det enklere for brukerne av softwaren deres. Denne serveren mottar da mailen, og sender den videre til korrekt mottaker. Siden avsender domene og server ikke stemmer overens "spoofer" man mail adressen slik at det ser ut som den kommer fra korrekt server under korrekt domene.

Kode

<?php
if(isset($_POST['post'])){
$emne = $_POST['emne'];
$email = $_POST['email'];
$melding = $_POST['melding'];
$headers = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$headers .= "Content-type:text/html;charset=iso-8859-1" . "\r\n";
$headers .= 'From: <DinEpost@Her.no>' . "\r\n";
mail($email, $emne, $melding, $headers);
print "Email sendt.";
}else{
?>

<form action="" method="post">
Emne: <input type="text" name="emne"><br />
Mottakers Epost: <input type="text" name="email"><br />
Melding:<br /> <textarea name="melding" rows="10" cols="40"></textarea><br />
<input type="submit" name="post" value="post">
</form>

<?php
}
?>
Med form.
Trådstarter
Jeg har en Freehostia side... Det fungerer ikke hos dem... Hvorfor vet ikke jeg... Betaler til og med...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvorfor betale for en freehostia side, når du kan få en helt fin One.com side for bare 10kr pr. måned (:

Du har jo også selvfølgelig Host1 som også er billig, og du får 15% rabatt viss du bruker "nFF" som rabatt kode


-D3m0t3x