Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1041
Hei!
Har slitt med en tvilling/sacralcyste/Pilondial cyst i et par år nå.
Det er en byll ovenfor halebeinet som blir betent. Tilbakevendende og mange ender opp i operasjon.

Noen som har vært igjennom dette hælvete? Som kan fortelle om forløpet og hvordan det eventuelt gikk etter en operasjon.

Takk på forhånd!
Både som pasient og ofte som helsearbeider. Det blir som regel aldri bra av seg selv. Det finnes forskjellige grader av operasjon, har hatt fllere, først drenering, deretter enkel fjerning, men da kom problemet igjen. Runde tre var en litt mer omfattende sak (bascomplastikk) som er mer omfattende men gir minimal risiko for at problemet gjenoppstår.. Skal ikke føre deg bak lyset, er kjip tilhelingsperiode, det skal som regel gro fra bunnen, noe som gjør at du går igjennom en periode med kløe, behov for både hyppige bandasjeskift og ekstra hygiene (dusj etter toalettbesøk f.eks) Men har ikke vært plaget siden. Du kan lese mer om de forskjellige behandlingsmetodene på NHI her: https://nhi.no/sykdommer/hud/pusshol...lonidalsykdom/
Sist endret av Mastermark; 28. august 2023 kl. 16:15. Grunn: tilleggsinfo
Har ikke det samme men har konstante smerter i halebeinet etter brudd, klarer ikke sitte og det er et helvete!!!!!!! Vurderer å offe meg selv snart
Sitat av Mastermark Vis innlegg
Både som pasient og ofte som helsearbeider. Det blir som regel aldri bra av seg selv. Det finnes forskjellige grader av operasjon, har hatt fllere, først drenering, deretter enkel fjerning, men da kom problemet igjen. Runde tre var en litt mer omfattende sak (bascomplastikk) som er mer omfattende men gir minimal risiko for at problemet gjenoppstår.. Skal ikke føre deg bak lyset, er kjip tilhelingsperiode, det skal som regel gro fra bunnen, noe som gjør at du går igjennom en periode med kløe, behov for både hyppige bandasjeskift og ekstra hygiene (dusj etter toalettbesøk f.eks) Men har ikke vært plaget siden. Du kan lese mer om de forskjellige behandlingsmetodene på NHI her: https://nhi.no/sykdommer/hud/pusshol...lonidalsykdom/
Vis hele sitatet...
Hei! Takk for svar. Drenering har jeg vært med på, også grundig rensing på Ullevål sykehus. Ble resten av inngrepene ovenfor utført i narkose? Fikk høre om en som utførte operasjon med lokalbedøvelse, sydd igjen, rett på jobb og hadde aldri problemer igjen.
Igjen tak inn for utfyllende svar
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ble operert for en sånn i min tid

Ble fortalt at operasjonen kunne mislykkes i den forstand at tilstanden gjenoppsto

Min ble utløst i Amsterdam som 19 åring

Mens kompisene kjøpte horer og røyket lå jeg på hotellet og sprutet puss ut av mitt ekstra dysfunksjonelle rumpehull

Da var jeg lite G da

Men operasjon fungerte for meg.
Sist endret av meaculpaUIO; 29. august 2023 kl. 13:44.
Jeg har ikke vært igjennom det selv, men en i nær relasjon har det.

Mitt tips er å få tak i spesialist, da kompetansen på dette området er veldig dårlig. Da slipper du å operere mer enn 1 gang.
Fiks det, det vil bli betent og du vil få blodforgiftning hvis det går for langt.
Takk for alle svar. Mye utdaterte svar og innlegg på nettforumer. Blir vel operasjon, skulle ønske unngå det. Virker isåfall som jeg bare utsetter et problem som kan bli mye verre. Er ganske rolig den jævla cysta nå. Ser ikke ille ut, klemt den i hjel over dr par uker, fått ut mye gørr. Endelig kan man sitte litt normalt uten å hele tiden kjenne ubehag. Det sagt så kommer'n jo tilbake..
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Og så kan det bli dypere/større