Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 742
Noen som veit hvor mange tittals om ikke hundretalls millioner staten betalte for å sikre seg rettighetene til EM? Lurer også på hvor stor andel av Norge som er interessert. Hvis vi får rundt 100 unike brukere til å svare veit man sånn cirka litt hvor mange, selv om det helst kanskje skulle vært 1000 eller 10k.

Selv gir jeg fullstendig faen, og kommer ikke til å se noe i det hele tatt.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Jeg synes det er fullstendig galskap hvor mye penger det er i fotball. Og så synes jeg det er fullstendig uforståelig hvor mye denne meningsløse aktiviteten betyr for enkelte mennesker.
Av alt uviktig, så er fotball det viktigste.

Jeg håper jeg vil klare få med meg rundt 10 kamper totalt iløpet av mesterskapet. Så mye som mulig fra england, semi + finalen.
Så lenge det ikke er i Qatar så ser jeg på.
Har sett nesten alle kampene, så langt. Er glad i fotball
Ser ikke på fotball vanligvis, kanskje litt Champions league ny og ne. Men em og vm pleier jeg følge med. Ser ikke på alle gruppekamper, noen ja. Derimot ser jeg på 8 delsfinalene, kvartfinalene, semi og finalen.

Det har vært tradisjon for meg siden VM 2002 da jeg var 10 år gammel.
"Bread and circuses" refers to pacifying people with food and entertainment to prevent them from taking action on civic duties. The concept was first described by the Roman poet Juvenal during the transition from the Roman Republic to the Roman Empire.

Så lenge man ser gjennom det, så må det være greit å følge med på fotball... Selv så aner jeg ikke hva som foregår i den verdenen, men den er nå der og har vel sin rolle i dette, host host, flotte livet vi lever.
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Hvis vi får rundt 100 unike brukere til å svare veit man sånn cirka litt hvor mange, selv om det helst kanskje skulle vært 1000 eller 10k..
Vis hele sitatet...

Har du lyst å prøve å forklare matematikken din her med tanke på statistisk grunnlag osv?
Sist endret av NoillStress; 1 uke siden kl. 04:49.
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Noen som veit hvor mange tittals om ikke hundretalls millioner staten betalte for å sikre seg rettighetene til EM? Lurer også på hvor stor andel av Norge som er interessert. Hvis vi får rundt 100 unike brukere til å svare veit man sånn cirka litt hvor mange, selv om det helst kanskje skulle vært 1000 eller 10k.

Selv gir jeg fullstendig faen, og kommer ikke til å se noe i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
du er 1 bet unna jackpoten.
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Jeg synes det er fullstendig galskap hvor mye penger det er i fotball. Og så synes jeg det er fullstendig uforståelig hvor mye denne meningsløse aktiviteten betyr for enkelte mennesker.
Vis hele sitatet...
Har drevet med fotball hele livet og synes det bringer veldig veldig mye.

Men er helt enig med deg når det gjelder pengene. Hadde bare folk sluttet å kjøpe trøyer/skjorter. Det er mer enn nok å eie 1 x Brann trøye når man er Brann - fan (f.eks).
Jeg husker når Alex Rybak vant MGP, året etter, når det skulle arrangeres i Norge, så droppa NRK å sende fotball VM. MGP kosta den gang NRK over 300 millioner..Og det er hva? 20 år siden snart?...Det ligger så svimlende summer i disse rettighetene at vi "dødelige" ikke eier begrep.
Jeg skulle ønske at andre idrett fikk litt mer oppmerksomhet. Det er bare NRK som gidder å sende andre sport enn fotball, håndball og ski. Nå begynner friidrett å få oppmerksomhet - takket være de nye talentene. Personlig håper jeg at orientering får mer oppmerksomhet etterhvert
Fotball for meg er som en rus. Har selv vært tribuneatlet i over 15år, reist landet rundt og sett laget mitt spelle. Det ble en livsstil, jobbe i ukedagene og bare glede seg til helga kom. På med drakta, møte bussen, jekke første øl...og den familien vi på en måte ble. Vi hadde fotballen til felles, hva mer trengte vi for å få en helvete så morsom tur utenbys? Shit jeg savner den tiden. Mye gode minner. Når det oppstår spesielle hendelser så blir der liksom "hvor var du da brå brakk staven"? Jeg veit hvor jeg var da Vålerenga lå under 3-0 til pause borte mot Besiktas i 98. Jeg satt på et smekkfullt Bohemen og var vitne til tidenes ran når Carew løp inn utligningen...
Husker også hvor jeg var når Vålerenga møtte Sandefjord i kvalik til Eliteserien. Inne på Valle.
En helt vill match, som endte tilslutt 5-3. Samtidig sletta sponsorene gjelda på 30mill. Enga til Eliteserien...
Jeg var der når cupgullet ble vunnet samme år.
Thriller sesongene 2004-05 og 06. Enga tapte gullet i 04 med minst mulig margin, 1 mål på målforskjellen.
Jeg var i Skien i 05, thrilleren mot Start. Enga vant gullet på bedre målforskjell.
Medalje også i 06.
I 2008 vant Stabæk serien overlegent, med Nanskog, Pall Gunnarsson og han lille brasilianeren jeg aldri husker navnet på. Enga tape 6-1, mener jeg, i siste seriekamp mot Stabæk...en drøy uke senere skulle Enga møte dem i Cupfinalen. 2mål av Fredheim Holm og 2 av Moah så ble bøtta med hjem til Valle....
Årene etter ble vel ikke så mye snakke om annet enn ar vi hadde det pokker så morsomt. Spesielt med Drøbakbussen..Det var stil. Feetere buss enn spiller spillerbussen. 6 tv'er. Kjøkken, dass, komfort og et helvetes pa-anlegg. Vi kjørte russestil hele året....
Husker tiden som mer bekymringsløs enn nå. Alt dreide seg om fotball, alle var brødre og søstre. Vi tok vare på hverandre uansett. Vi var som en massiv familie, bånda var tette og ingen snakka dritt.
Men tiden går, brått så hadde jeg to barn. Forstod da at egen familie ikke var samkjørbart med fotball. Et klokt valg, kidsa er småstjernene mine. Givende på en helt annen måte, ikke sammenlignbart.

Men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg har vært Engasupporter i 42 år. Sommeren for 42 år siden tok bestefaren min meg med på noen kamper på Bislett. Allerede da forstod jeg at dette var noe spesielt. Gutta på banen speller mens Apeberget, som det het dengang, sang sine sanger og lagde stemning. Lite visste jeg at jeg skulle stå på samme måten par og 20 år senere, som del av frontlinja på tribunen....det var en mening med det bestefar gjorde den sommeren i 1982....
Til dere som ikke har opplevd fotballen på nært hold! Heng deg på en kamp eller to....
Jeg hadde en ekstra billett til Enga på Åråsen ett år, tok med ei som hata fotball...2 ganger 45 minutter senere var hun frelst, sesongkort i årevis og aktiv tribuneatlet...Du kan ikke si du hater noe du aldri har prøvd...
Kjør hardt, kjør stil...
Fotball er en av få ting som gir glede i livet.