Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 18181
Hei. Jeg lurer veldig på hvordan negative konsekvenser dere har fått pga rusbruk.

Vil gjerne høre den historien du har som utdyper de aller mest negative forholdene som du selv har opplevd. Om det så måtte være alt fra at man hele tiden er blakk, til hendelser som fort eskalerte til noe langt værre, familie og forhold til gode venner osv.

Hva enn du har måtte opplevd i ditt liv.

Selv så er mitt største negative problem oppvasken. Siden jeg ikke har oppvaskmaskin så blir oppvasken alltid stående til alt er skittent, tiltross for en ellers fin og velstelt leilighet Dette skjer bare i de periodene hvor jeg inntar 24/7, men utfallet blir alltid et problem når jeg skal tvinge i meg litt mat.

Del gjerne den erfaringen dere føler for.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble asosial, valgte å sitte hjemme og røyke fremfor å henge med ikke-røykende venner eller gå på byen. Fikk aldri dame. Brente opp noen hundre tusen i arv. Utviklet angst og panikklidelse.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Utviklet panikkangst ved å røyke hasj på bøtte for å sove, etter å ha vært våken i 2-3 døgn på amfetamin. Nå kan denne panikken komme når som helst, om hjernen min tror jeg er i en farlig situasjon.

Redd for å møte kjentfolk på gata/i butikken, med tanke på å bli dømt, siden alle vet hva jeg har holdt på med. Ser på de hva de tenker, liksom.

På amfetamin holdt jeg på å skrape opp leggen min med en kniv, fordi jeg var overbevisst om at håret på leggene mine var marker som prøvde å krype ut av huden min. Omkring klokka 02:00 på natta samme dag så jeg to polakker som sto i en stige og malte nabohuset, noe min kompis avkreftet og fulgte opp med å spørre om det gikk bra med meg.

Ble drop-out fra høyere utdanning (selv om jeg hadde steinbra, om ikke de beste karakterene i klassen), på grunn av en som snitcha på meg. Ble møte og styr med ledelsen på skola.

... det som kanskje er verst, er tankekjøret som er der hele tida nå, som jeg er nykter. Klarer aldri å slutte å tenke på rus, selv om det er noen år siden jeg la alt på hylla.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nesten samme som over bare at jeg ikke er/var asosial, Var veldig sosial og likte litt for godt og bruke, rus og penger går veldig dårlig sammen....

Var da hovedsaklig hasj det gikk i, kjøpte sikkert 50g i uka.

Når man igjen ikke har kompiser som bryr seg så går d fgort
Jeg har aldri brukt noe særlig mye narkotika , bare noen J på vgs, men han som introduserte meg for det mista absolutt alt på 1 og et halvt års periode. Det begynte med at han begynte å røyke J, så slutta han med idrett ( han var Norges mester i det han drev med) så tok han overdose og ble han kasta ut av mora si. I august så ringte han meg og lova han at han skulle betale de penga som han skylda meg ( var et smått beløp) tilbake og at han hadde slutta med dop. Noen uker senere fikk han lønning og bestillte han en spontantur til Amsterdam, tok masse dop igjen. Nå er han på avrusning , han har mista dama og jobben sin og jeg håper at han mister lappen sin også. Så mye skade noen J kan gjøre når man ikke har noe selv kontroll. Er spent hvor han kommer til å være om et par år.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Suget etter mer rus, uavhengig hvor lenge jeg er uten.
Anonym bruker
"Flirende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble asosial, valgte å sitte hjemme og røyke fremfor å henge med ikke-røykende venner eller gå på byen. Fikk aldri dame. Brente opp noen hundre tusen i arv. Utviklet angst og panikklidelse.
Vis hele sitatet...
Dette er jo AKKURAT det jeg gjorde. Trodde først jeg hadde skrveet innlegget. Samme mengde i brent arv jeg ikke brukte på bolig. Har heldigvis sluttet å hate meg selv for det, men det svir enda å vite at jeg kunne hatt null gjeld og eid eget sted for flere år siden, mens jeg nå må jobbe i årevis med å betale ned det jeg skylder...
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ruste meg så mye at rusmidlene sluttet å funke, uansett hvor mye heroin, piller, amf, hasj ++ jeg stappet i meg følte jeg meg aldri bra eller ruset, hadde det bare kjipt og jævlig hele tiden. Kunne seriøst putte i meg så mye heroin og piller at jeg ikke klarte å gå på beina men følte allikevel at jeg ikke hadde fått i meg nok. Rusen tok fra meg alt. Jeg prøvde å sette meg en overdose med heroin og masse piller, men våknet opp igjen gitt, kunne ikke gå på beina i to-tre dager, så var det rett på sykehuset og så inn i behandling. Så ble jeg rusfri.
Abstinenser
Overdoser
Mye vold og krim
Fengsel
Utenforskap.
Tapte venner, forhold og tid
Dårlig selvbilde
Angst
Depresjoner
Psykoser

Det aller værste er at jeg vet at jeg har en lett og effektiv utvei fra problemene mine kortsiktig. Har dermed veldig høye krav til meg selv da fallhøyden min blir så stor om jeg feiler.
Sist endret av DrPerception; 12. januar 2019 kl. 03:14.
Anonym bruker
"Takknemlig Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sliter med angst etter mange års misbruk av amfetamin. Generell angst, sosial angst samt panikkanfall. Tror og at jeg har en underliggende Schizofrenilidelse, hører stemmer hvis jeg tar en spliff.

Utenom det overnevnte er det faktum at jeg nå som rusfri hele tiden spiller "catch-up" med resten av samfunnet. Tok utdanning i voksen alder mens resten av gjengen jeg vokste opp med gifter seg og får barn. Har gjort meg noen enormt råe erfaringer og opplevelser med rusmidler og miljøet, men det veier ikke opp for all dritten som fulgte med. Baksiden av medaljen viste seg større en forsiden..
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Paranoia, angst, abstinenser, latskap og altfor mye peng til drugs fordet om jeg har råd til det.
Sitat av Sorteloffen Vis innlegg
Hei. Jeg lurer veldig på hvordan negative konsekvenser dere har fått pga rusbruk.


Selv så er mitt største negative problem oppvasken. Siden jeg ikke har oppvaskmaskin så blir oppvasken alltid stående til alt er skittent, tiltross for en ellers fin og velstelt leilighet Dette skjer bare i de periodene hvor jeg inntar 24/7, men utfallet blir alltid et problem når jeg skal tvinge i meg litt mat.

Del gjerne den erfaringen dere føler for.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Ingen andre problemer? Mindre sosial? Vanskeligere på damefronten? Mindre "sharp"? Mindre proaktiv på jobb? Negative bemerkninger fra venner/familie? Følelse av sløsing av penger p.g.a rusbruk?

Noe annet enn oppvask må du da klare å diske opp
Sitat av zelder Vis innlegg
Virkelig? Ingen andre problemer? Mindre sosial? Vanskeligere på damefronten? Mindre "sharp"? Mindre proaktiv på jobb? Negative bemerkninger fra venner/familie? Følelse av sløsing av penger p.g.a rusbruk?

Noe annet enn oppvask må du da klare å diske opp
Vis hele sitatet...
Helt ærlig så har jeg ikke møtt på noe særlig til problemer.

Faktisk så tjener jeg rått, og ikke rører jeg sterkere stoffer.

Med den ekstra inntekten har levestandarden gått betraktelig opp, og det sosiale livet har eskalert ut av kontroll.

Det kjipe er kanskje det at til tider må jeg omgå visse personer som jeg ikke har sansen for, derimot så er jeg selektiv; og har etablert meg i rettning mot positive sosiale rusbrukere som fungerer i hverdagen.

Nå er jeg kanskje ikke helt den mest sosiale selv, men det har jeg heller aldri vært.

Oppvasken er det som hemmer min hverdag, ellers går ting som smurt.
Sitat av Sorteloffen Vis innlegg
Helt ærlig så har jeg ikke møtt på noe særlig til problemer.

Faktisk så tjener jeg rått, og ikke rører jeg sterkere stoffer.

Med den ekstra inntekten har levestandarden gått betraktelig opp, og det sosiale livet har eskalert ut av kontroll.

Det kjipe er kanskje det at til tider må jeg omgå visse personer som jeg ikke har sansen for, derimot så er jeg selektiv; og har etablert meg i rettning mot positive sosiale rusbrukere som fungerer i hverdagen.

Nå er jeg kanskje ikke helt den mest sosiale selv, men det har jeg heller aldri vært.

Oppvasken er det som hemmer min hverdag, ellers går ting som smurt.
Vis hele sitatet...
Nei det er jo ikke en garanti at rus kommer til å ødelegge for deg, men se på det slik; med alt som kan skje deg så er rusmidler bare en ekstra kule i kammeret når du spiller russisk rullet.

Personlig tror jeg det er mulig å ha et "sunt forhold" til rusmidler. Hva det defineres som er jo opp til hver enkelt, men det er veldig mange som ikke har innsett at de har hatt et problem før de har endt opp i en sykehusseng eller på avrusing.

Alt med måte.
Hjertefeil etter mangeårig kokain bruk. Ellers bra
Mindre interessert i skole og utdanning, dessverre. Merkes på karakterer. Asosial. Jeg går ut ifra at konsentrasjonsnivået mitt har blitt dårligere. Har brukt grønt stort sett hver dag i fire år.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Jeg har aldri brukt noe særlig mye narkotika , bare noen J på vgs, men han som introduserte meg for det mista absolutt alt på 1 og et halvt års periode. Det begynte med at han begynte å røyke J, så slutta han med idrett ( han var Norges mester i det han drev med) så tok han overdose og ble han kasta ut av mora si. I august så ringte han meg og lova han at han skulle betale de penga som han skylda meg ( var et smått beløp) tilbake og at han hadde slutta med dop. Noen uker senere fikk han lønning og bestillte han en spontantur til Amsterdam, tok masse dop igjen. Nå er han på avrusning , han har mista dama og jobben sin og jeg håper at han mister lappen sin også. Så mye skade noen J kan gjøre når man ikke har noe selv kontroll. Er spent hvor han kommer til å være om et par år.
Vis hele sitatet...
så tok han overdose

Overdose på hva? Kan jo ikke akkurat skylde på weed for at han har overdosert på et annet stoff. Og nei, weed er ikke en gateway med mindre du er svak mentalt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
så tok han overdose

Overdose på hva? Kan jo ikke akkurat skylde på weed for at han har overdosert på et annet stoff. Og nei, weed er ikke en gateway med mindre du er svak mentalt.
Vis hele sitatet...
Da var han vel "svak mentalt", da

Weedapologister, ass
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Da var han vel "svak mentalt", da

Weedapologister, ass
Vis hele sitatet...
Er du oppegående nok til å skjønne faren ved å utforske nye stoffer bare fordi du har prøvd et ulovlig stoff som ikke kan sammenlignes med de hardere stoffene så er man litt svak mentalt, ja.

Når vi snakker om overdose har han mest sannsynlig utforsket et eller annet tungt stoff, evt opiater etc. Da vil jeg definere personen som svak mentalt, hvis weed åpna opp veien til det.
Sist endret av stinkdyr; 12. januar 2019 kl. 18:34.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis ga meg gynekomasti. Er nokså jævlig for selvbildet, heldigvis et ganske mildt tilfelle. Men fortsatt nok til at jeg ville operert om jeg hadde mer penger, ettersom operasjon koster rundt 40k.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte å nevne at kort tids hukommelsen er blitt værre etter lang tid me weed bruk.
Jeg har ingen negative konsekvenser sånn bortsett fra at det er dyrt, men jeg bruker bare amfetamin da.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis ga meg gynekomasti. Er nokså jævlig for selvbildet, heldigvis et ganske mildt tilfelle. Men fortsatt nok til at jeg ville operert om jeg hadde mer penger, ettersom operasjon koster rundt 40k.
Vis hele sitatet...
Nei vet du hva, eneste som tilsier at du kan få pupper av cannabis er propaganda fra 70-tallet som er blitt tilbakevist.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei vet du hva, eneste som tilsier at du kan få pupper av cannabis er propaganda fra 70-tallet som er blitt tilbakevist.
Vis hele sitatet...
Hvordan ellers fikk jeg det da?
Aldri gått på medisiner eller tatt steroider.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan ellers fikk jeg det da?
Aldri gått på medisiner eller tatt steroider.
Vis hele sitatet...
Munchies etter å være stein kan fort føre til vektøkning
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Både Mayo Clinic og NHI ser ut til å være enig med "Blind Dåhjort" om at cannabis kan utløse gynekomasti.

https://www.mayoclinic.org/diseases-...s/syc-20351793

https://nhi.no/sykdommer/mann/ulike-...t-gynekomasti/

De skal da i utgangspunktet være respekterte kilder og begge artiklene oppgir referanselister.

Selv kan jeg ingenting om dette og påstår hverken det ene eller det andre, jeg bare kommer med et lite innspill etter å ha googlet litt.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nja, Gyno kommer av høye østrogen/progesteron verdier. Bolere tar jo medisiner som holder dette i sjakk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
så tok han overdose

Overdose på hva? Kan jo ikke akkurat skylde på weed for at han har overdosert på et annet stoff. Og nei, weed er ikke en gateway med mindre du er svak mentalt.
Vis hele sitatet...
Da er han svak mentalt da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis ga meg gynekomasti. Er nokså jævlig for selvbildet, heldigvis et ganske mildt tilfelle. Men fortsatt nok til at jeg ville operert om jeg hadde mer penger, ettersom operasjon koster rundt 40k.
Vis hele sitatet...
Må bare spørre om du har sjekket ballene dine for uregelmessigheter? Jeg fikk gyno helt plutselig for en del år siden, brukte verken bol eller dop. Årsaken var en svulst i ene testikkelen. Svulsten kødda visst nok med testoproduksjonen min. Min gyno forsvant heldigvis etter svulsten var fjernet.
Anonym bruker
"Flirende Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av random66655 Vis innlegg
Hjertefeil etter mangeårig kokain bruk. Ellers bra
Vis hele sitatet...
Hei, lyst til å utdype dette? Hvor lenge holdt du på med cola? Var det snakk om en gang i måenden, uka, eller daglig? Hvor mye om gangen?
Har misbrukt drittstoffet i lang nok tid og er kjemperedd for hjertet. Trener semi proft med trening hver dag og det er en påkjenning i seg selv på hjertet. Er så redd for at jeg har ødelagt alt og kommer til å dø spontant på løpetur fordi jeg har misbrukt dette annen-hver helg i et år. Har også missbrukt det noen ganger i uken over en sommerferie for noen år siden. Ca 0.5 gangen. Vet ikke hva som er mye eller lite, eneste jeg vet er at det ikke funker lenger. Hater meg selv.
Sist endret av nso; 11. april 2019 kl. 22:38.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Både Mayo Clinic og NHI ser ut til å være enig med "Blind Dåhjort" om at cannabis kan utløse gynekomasti.

https://www.mayoclinic.org/diseases-...s/syc-20351793

https://nhi.no/sykdommer/mann/ulike-...t-gynekomasti/

De skal da i utgangspunktet være respekterte kilder og begge artiklene oppgir referanselister.

Selv kan jeg ingenting om dette og påstår hverken det ene eller det andre, jeg bare kommer med et lite innspill etter å ha googlet litt.
Vis hele sitatet...
Interessant, men med fare for å avspore tråden: Vi kan med stor sikkerhet si at det må klassifiseres som en høyst uvanlig "bivirkning" om man i det hele tatt kan kategorisere det slik.
Med tanke på hvor mange millioner som bruker cannabis hver dag og hvor få tilfeller av gynekomasti som finnes blandt de.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, lyst til å utdype dette? Hvor lenge holdt du på med cola? Var det snakk om en gang i måenden, uka, eller daglig? Hvor mye om gangen?
Har misbrukt drittstoffet i lang nok tid og er kjemperedd for hjertet. Trener semi proft med trening hver dag og det er en påkjenning i seg selv på hjertet. Er så redd for at jeg har ødelagt alt og kommer til å dø spontant på løpetur fordi jeg har misbrukt dette annen-hver helg i et år. Har også missbrukt det noen ganger i uken over en sommerferie for noen år siden. Ca 0.5 gangen. Vet ikke hva som er mye eller lite, eneste jeg vet er at det ikke funker lenger. Hater meg selv.
Vis hele sitatet...
Det er jo alltids en fare. Heldigvis er døden noe av det vi aldri får en fasit på. Men jeg snakker om 02-03 daglig mandag-fredag og 05-06 vær lørdag og søndag. Over en ramme på rundt 2-3år.. så ta det med ro, dødsangs og stress vil jeg nesten tro er værre for deg en brusen du har putta i deg.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan forstå at folk kan ty til narkotika i tunge stunder (kreft, skillsmisse, mistet noen med mer) i livet.
Men med alle de negative faktorene som blir nevnt ovenfor så klarer jeg ikke å forstå hvorfor folk har behov for og bruke narkotika rekreasjonelt.
Ikke bare kan du få problemer med politiet, venner, familier, men du må også håndtere de "uønskede" elementene som befinner seg
i typiske rusmiljøer.
Basert på dette så klarer ikke forstå at "rusen" er så viktig, ved unntak av de tilfellene jeg nevnte i første setning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan forstå at folk kan ty til narkotika i tunge stunder (kreft, skillsmisse, mistet noen med mer) i livet.
Men med alle de negative faktorene som blir nevnt ovenfor så klarer jeg ikke å forstå hvorfor folk har behov for og bruke narkotika rekreasjonelt.
Ikke bare kan du få problemer med politiet, venner, familier, men du må også håndtere de "uønskede" elementene som befinner seg
i typiske rusmiljøer.
Basert på dette så klarer ikke forstå at "rusen" er så viktig, ved unntak av de tilfellene jeg nevnte i første setning.
Vis hele sitatet...
Fordi for mange av oss er det spennende å oppleve en annen sinnsstemning enn den man er vant til i livet. Det kan berike livet hvis du klarer å ha riktig og fornuftig bruk. På tross av de risikoene som nevnes går det jo som oftest ganske fint når man bruker det egentlig. Enten man er sporadisk bruker eller bare prøver en gang og sier seg fornøyd med det. Risikoen kan jo gjøre det litt spennende også.

Kan skjønne hva du mener da og respekterer de som ikke har noe behov for rus her i livet. All respekt for det. Heroin og andre opiater faller også lettere inn i logikken du nevner, synes jeg. Er jo ikke akkurat like lett å være så sosial, ha feststemning eller få noen sinnsåpenbaring på opiater etter min forståelse. Faller liksom enda mer inn i kategorien flukt-rusmidler slik jeg ser det. Jeg er kanskje litt biased der da.
Sist endret av dazezone; 19. januar 2019 kl. 00:27.
Min kjære vakre sønn måtte flytte fra meg til pappaen sin <3

Rusbruken var helt ute av kontroll og jeg måtte i behandling. Psykotisk av amfetamin og hekta på subutex og piller. Prøvde å ta livet mitt i august, 20 dager før planlagt avrusning.

Sliter enda med stemmehøring og selvmordstanker som rusen nok har mye skyld i. Men merker ting blir bedre dag for dag.

Der det er vilje er det vei.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har opplevd å bli utstøtt fra familie på ulike nivå.
Har merket at så snart de hører andre rusmidler enn sin trofaste alkohol+tobakk kombo, at de virkelig begynner å se ned på deg som om du er hjemløs sprøytenarkoman. Til tross for at de rusmidlene jeg bruker er etter moderat og ansvarsfull bruk.

Har opplevd at venner kutter kontakt relativt kjapt.
Dette kan jo være helt tilfeldig, men ganske så langvarige og gode vennskap som har ramla helt sammen etter jeg har fortalt dem hva jeg har drevet med.

Har følt på noiaen som kommer med å handle ulovlig.
Det er virkelig ekkelt å skulle handle for å få tak i alternative måter å ruse seg på. Blir ganske så stressa av det.

Har i gjengjeld lært ganske så mye om meg selv, mine grenser og hvor fenomenale sinnstilstander man kan komme til ved hjelp av et par stoffer.
Til dere som har holdt på ordentlig hardt i flere år, føler dere det ikke skikkelig i kroppen? Hvis jeg har drukket mye i en uke eller to så føler jeg meg helt jævlig, hvordan er fem pluss år da?? Eller ti pluss år med makka?? Hufff
Anonym bruker
"Uenig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan forstå at folk kan ty til narkotika i tunge stunder (kreft, skillsmisse, mistet noen med mer) i livet.
Men med alle de negative faktorene som blir nevnt ovenfor så klarer jeg ikke å forstå hvorfor folk har behov for og bruke narkotika rekreasjonelt.
Ikke bare kan du få problemer med politiet, venner, familier, men du må også håndtere de "uønskede" elementene som befinner seg
i typiske rusmiljøer.
Basert på dette så klarer ikke forstå at "rusen" er så viktig, ved unntak av de tilfellene jeg nevnte i første setning.
Vis hele sitatet...
Ordet "narkotika" er jo veldig omfattende. Alt fra cannabis til heroin er narkotika.. Det er forskjell på å bruke cannabis og å bruke kokain eller amfetamin. Noen rusmidler er MYE snillere enn andre. Cannabis rusen gjør deg glad og avslappet og gjør at mat smaker helt sykt godt(heller ingen alvorlige bivirkninger som man kan få ved sterkere stoffer). Tenk deg hvor deilig det er for folk å bruke cannabis etter jobb/på kvelden for å slappe av. Samme som at folk spiser chips, sjokolade og drikker brus/et glass vin på kvelden for å bli glad og slappe av foran TV.

Vet ikke helt hvor jeg går med dette lengre, men håper det finnes et poeng her et sted.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet egentlig ikke om det er narkotika som har skylden selv om jeg tror det, men i løpet av den siste tiden har jeg kjent en dragning mot å avslutte livet.
Uvitende og smertefritt knust av tungt maskinutstyr f.eks. eller at jeg bare kunne få dø fredelig i søvne, for jeg har ikke baller til å gjøre jobben selv. Ikke ennå.

Det er et helvete å få lagt seg hver kveld.
Akkurat i innsovningen rykker kroppen til i panikk og jeg våkner brått mens jeg hyperventilerer og kjenner på følelsen av åndenød før jeg innser at jeg bare har hatt nok et panikkanfall og legger meg til for å sove igjen.
Så skjer det igjen, og igjen og igjen.
Etter at jeg har sovet i noen timer kan jeg plutselig bråvåkne av at jeg har fått for meg at jeg har fått en neve med glasskår i vrangstrupen mens jeg løper ut av soverommet og videre inn i stua i et panisk forsøk på å samle tankene såpass at jeg kan fokusere på å overleve uten at glasset får bevegd seg nok til å gjøre alt for stor skade, men så viser det seg at det bare er innbilning til tross for at glasskårene føltes så ekte.
Javel, så er det bare å spasere inn igjen på soverommet for å gjøre et nytt forsøk på å sove, fredelig.

Pga. dette blir det ikke noe damebesøk heller selv jeg merker en jevn pågang av interesserte flotte kvinner så gidder jeg rett og slett ikke å gjøre noe mer ut av det.
Så går det en liten stund før kvinnene finner seg en annen normal type som ikke har de samme plagene som jeg.
Og det gjør like vondt hver jævla gang det skjer selv om jeg visste akkurat hva som kom til å skje.
Fordi jeg har opplevd det så mange ganger før.
Samtidig registrerer jeg at tiden går fortere og fortere, midt i min beste alder.
Snart passerer jeg det punktet hvor det ikke er noen vei tilbake fra evig ungkarsliv og kommer til å ende opp som en ensom og rar einstøing som bare blir rarere etter hvert som tiden går og angstproblemene baller på seg.

Høytidene er heller ikke noe hyggelige lengre.
Ikke med sosial angst for mennesker som elsker deg så høyt at de bekymrer seg syke over å tenke på deg hvis de får nyss i at det ikke går så bra med deg, til tross for at man alltid lyver og sier at det går helt greit.
Jeg klarer ikke å sitte sammen med disse menneskene i jula mens jeg føler at jeg blir spist opp innvendig av forskjellige typer angst, depresjoner og generell håpløshet. Dette oppdages lett og så oppstår det uønskede scener og unødig drama.
At man merker at man blir studert og at den som gjør det tørker bort en tåre fra kinnet når de tror at du ikke ser det f.eks.

Dette endt med raserianfall når jeg hjemme for meg selv som har ført til stygge brudd og kutt i hendene - samt knuste møbler og inventar.

Nei, jeg tror jeg hadde hatt det bedre om jeg hadde vært nykter og edruelig.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
- Panikkangst
- GAD
- Deprimert
- Blakk
- Føler jeg har mistet mye av livet

Det er gøy helt til det ikke er gøy..
Mange gode opplevelser, men de veier ikke opp for de negative.

Lagt det på hylla.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Morsomt hvor lett mennesker har for å legge skylda på alt annet enn seg selv. Av de konsekvensene som er nevnt her kan omtrent samtlige tilskrives miljø og/eller genetisk disposisjon, heller enn påvirkningen fra et vilkårlig kjemisk stoff. Gjetter også at usunne bruksmønstre og doseringer er en del av regnestykket hos mange her. Normalt sett er rusmidler UTLØSENDE faktorer for lidelser som allerede eksisterer latent, men jeg forstår at det er enklere å skylde på stoff-x enn å dypdykke i egne svakheter, traumer og sykdomshistorikk i familien.

Personlig har jeg kun opplevd utfrysning og stigmatisering fra snevre streitinger, noe som plager meg svært lite.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Personlig har jeg kun opplevd utfrysning og stigmatisering fra snevre streitinger, noe som plager meg svært lite.
Vis hele sitatet...
Nettopp dette.

Jeg har ikke slitt med mye annet. Men jeg har innsett at de få vennene og nettverket jeg har hatt, har blitt innsnevret enda mer fordi jeg har nevnt om mine verdier og hobbyer.

Du sier du har bare opplevd utfrysning og stigmatisering fra "snevre streitinger". Har selv opplevd dette fra familie og nære venner.

Vet ikke helt om jeg da kan skylde på at dette er noe galt med meg selv. Det eneste jeg har gjort er å ruse meg på en annen måte enn alkohol?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste konsekvensen det har gitt meg er at jeg ble tatt av politiet i MDMA rus en gang, det fucket meg ganske mye opp og jeg tenker fortsatt en del på det. Utenom det ingen negative konsekvenser. Skal sies at jeg bruker ulovlige rusmidler sjeldent, kanskje en gang hver 2 mnd max
Være trøtt på morningene.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nettopp dette.

Jeg har ikke slitt med mye annet. Men jeg har innsett at de få vennene og nettverket jeg har hatt, har blitt innsnevret enda mer fordi jeg har nevnt om mine verdier og hobbyer.

Du sier du har bare opplevd utfrysning og stigmatisering fra "snevre streitinger". Har selv opplevd dette fra familie og nære venner.

Vet ikke helt om jeg da kan skylde på at dette er noe galt med meg selv. Det eneste jeg har gjort er å ruse meg på en annen måte enn alkohol?
Vis hele sitatet...
Min familie og tidligere "venner" har null erfaring med rusmidler og påfølgende snevert syn på endrede sinnstilstander. Legg til den direkte feilaktige skolepropagandaen så har vi et hav mellom vår virkelighetsoppfatning. Ingen av dem har erfaring med kroniske psykiske sykdommer heller, så jeg tar alt de sier eller står for med en kilossekk salt. Det mest skadelige ved ulovlige rusmidler er stigmatiseringen, sålenge man opprettholder et relativt sunt bruksmønster. Alkohol er et jævla løsemiddel, i mine øyne langt nede på rangsstigen over sunne rusmidler. Tror det er lovlig fordi det er lett tilgjengelig, folk dævver i sekstiåra og dermed sparer stater for pensjonsutgifter, litt som sigaretter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjipeste: Blakk og fattig . Kunne vært mange hundre tusen kroner rikere om jeg ikke hadde rusa meg , f eks hatt startkapital til å eie egen leilighet i stedet for å sitte i samme ettromsen jeg har leid i x antall år

Nest kjipeste: Psykoser, sosial angst utløst av psykoser, trusler og kidnappinger av ymse folk som har påvirka psyken med enda mer angst og paranoia

Også det som andre er inne på at livet har stått i ro så lenge, blir jo på sida av samfunnet på et vis selv om man deltar. Har mista mye gode venner og innsett at rusvennene mine driter i hvem de egentlig henger og kan prate piss med så kan ikke kalle de for ekte venner på samme måten som andre normale venner. Å bli rusfri er det beste valget jeg har tatt hele livet men blei tvunget til det også fordi det brått og uventa ødela psyken min , før det var jeg den som trodde advarsler om rus bare var skremselspropaganda og aldri kom til å skje med meg
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Fengselsopphold.
Skilsmisse.
Miste flere jobber pga rus og stjeling der
Utfryst av familien i mange åe
Overdoser
Div sykdommer og onfeksjoner
Rus utløste psykoser
Innleggelse akut psyk pga rusosykose ca 7 x siden jeg var 16 år.

Føler jeg mistet ungdomstiden min helt å har gått glipp av masse. Hele piperteten min var jeg fjern liksom.

Mistet flere gode venner
Gått over mange grenser jeg aldri trodde jeg skulle krysset.

Lurt de fleste av familien og venner.
Dårlig selvbilde
Og stor lyst på rus veldig oftem ødelagt opiat reseptorer i hjernen så mp ha suboxone sp jeg slipper å gå med det værste russuget daglig.

Fptt noen std pga uforsiktig sex i rus.


Alt dette har jo skjedd pga ting jeg har gjort å det at jeg har gitt fullstendig bæng fra jeg var 15 tio 26 år gammel.

. Angrer faktisk ikke.

Anbefaler ingen å gå samme ruta, men det har vært mye spennende der og har lært mye så jeg klaget ikke.

Konsekvensene har aldri skremt meg vekk. Det som fikk meg til å slutte var at jeg var lei og hadde lyst å. Være der for ungene mine
Det verste som har skjedd meg er noe som skjedde i natt. Prøvde ecstasy for første gang, og endte opp med å komme i psykose hele natten. Det var helt forferdelig. Jeg ante jo ikke hva som hadde skjedd. Fikk en slags "uvirkelighetsfølelse" og skjønte ingenting. Visste så vidt hvor jeg var henn. Var veldig redd for at jeg aldri kom til å bli "normal" igjen. Klarte ikke å tenke, følte jeg ikke var i min egen kropp. Jeg var bare en "skjerm".
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått lavt serotonin i hjærnen og kjemisk ubalanske pga mdma bruk. Brukte vel kanskje 20-30G på 1 års tid. Bare i helgene.

Dvs at jeg ikke føler lykke kjærlighet og glede like sterkt lenger. Har vært plaget med dette i 2 år nå etter siste gangs bruk.

Følges opp av lege, og tar ssri for å øke mengden håper legen på.