Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1127
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter jeg hørte boken «how to change your mind», der forfatteren finner guider som hjelper han igjennom opplevelsene(USA). Begynte jeg og lure om det kan finnes noe slik her i norge?

De første opplevelsene mine var med guider i utlandet(ayahuasca retreat).
Der klarte jeg til slutt og gi slipp slik at reisen startet.
Har også prøvd en del hjemme med litt forskjellig, men sliter veldig med at jeg ikke klarer og gi slipp. Så får ikke noe ut av det, og det er ganske slitsomt.
Så har stor tro på at en flink guide kunne hjulpet mye, noen som har vært borti noe slik i norge?
Det er masse folk som holder seremonier i Norge. Noen kaller seg sjamaner, mens andre har en mer enkel rolle som tilrettelegger. Noen er så freidige at de har egne nettsider, andre kjører grupper på facebook og noen bruker e-postlister eller godt gammeldags jungelord. Det er norske folk som kjører sin egen greie, folk fra større organisasjoner som Santo Daime, og så er det ekte indianere fra Brasil og Peru. Noen kjører ordentlige opplegg, mens andre vet knapt hva de driver med. Personlig deltar jeg ikke på slike tilstelninger, men jeg kjenner mange som gjør det, og som mener de får mye igjen for det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Etter jeg hørte boken «how to change your mind», der forfatteren finner guider som hjelper han igjennom opplevelsene(USA). Begynte jeg og lure om det kan finnes noe slik her i norge?

De første opplevelsene mine var med guider i utlandet(ayahuasca retreat).
Der klarte jeg til slutt og gi slipp slik at reisen startet.
Har også prøvd en del hjemme med litt forskjellig, men sliter veldig med at jeg ikke klarer og gi slipp. Så får ikke noe ut av det, og det er ganske slitsomt.
Så har stor tro på at en flink guide kunne hjulpet mye, noen som har vært borti noe slik i norge?
Vis hele sitatet...
Det finnes og blir av og til invitert, og sånn virker det til å være, du blir invitert, tross alt ulovlig... Menne hva er det egentlig du er ute etter? Gi slipp på hva? Klart at en såkalt guide kan hjelpe deg, men det er noe eget med å overkomme sperrer selv.... Ikke gi deg, øk dosen om du føler du takler det.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er masse folk som holder seremonier i Norge. Noen kaller seg sjamaner, mens andre har en mer enkel rolle som tilrettelegger. Noen er så freidige at de har egne nettsider, andre kjører grupper på facebook og noen bruker e-postlister eller godt gammeldags jungelord. Det er norske folk som kjører sin egen greie, folk fra større organisasjoner som Santo Daime, og så er det ekte indianere fra Brasil og Peru. Noen kjører ordentlige opplegg, mens andre vet knapt hva de driver med. Personlig deltar jeg ikke på slike tilstelninger, men jeg kjenner mange som gjør det, og som mener de får mye igjen for det.
Vis hele sitatet...
Freidige, ler meg skeiv ass
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ts her.
Trenger hjelp på og gi slipp på meg selv!? Tenker det er lettere når man har noen med mye erfaring som passer på. Føles litt tryggere.
Har tatt doser der det bare var såvidt jeg klarte og «holde igjen». Vil jo ikke holde igjen, men er man redd så virker det som om det er det som skjer(for min del).
Har tenkt på og bare ta enda større dose slik at jeg ikke har sjans og holde tilbake. Virker som det er det som må til!?
Er det bare jeg som sliter med dette? Noen som har vært igjennom dette og kom seg igjennom?
Har sikkert prøvd 15 ganger. Er det helt bortkastet og ta 5 mg valium ellerno for og komme seg over kneika?
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har sett at det reklameres en god del for ayahuasca retretter her i norge. Så for meg en undergrunns guru med mye erfaring. Som brenner for og hjelpe folk med hjelp av disse medisinene.
Mange som bruker å drikke noen pils før de tripper for å enklere gi slipp, dog inntrykkene under turen ikke treffer deg like godt.