Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3632
Hei!
Jeg lurer på hva slags jobber jeg kan få i en alder av 16?
Er det noen spesielle steder dere vet om som jeg kanskje kan jobbe ved?
Jeg trenger penger, og bare trenger tips til steder som lar 16åringer jobbe der.
Barnevakt. Plenklipping og hage arbeid.
Jeg har bodd på flere forskjellige småsteder på østlandet, og på hver eneste sted så har det vært en tilhørende lokal ''gruppe'' på facebook. En fin liten sommerinntekt kan være å skrive i denne gruppen at du tar på deg småjobber som plenklipping, raking, vasking, hundepass, barnepass, hundelufting, maling, rydding, flyttejobber eller hva annet du kommer på. Om du har kompetanse på et eller annet, så er det veldig lurt å skrive litt om det også. Gjør det litt som en jobbsøknad, men mindre formell. Fortell kort hvem du er og litt om deg selv og legg til en epost-adresse, telefonnummer og be folk også kontakte deg via messenger. Du kan samtidig henge opp en liknende tekst på diverse ''tavler'' rundt om kring i området. Ofte er det egne slike tavler i eller ved butikker. Du kan også muligens høre med lokalavisa om en liten spalteplass, men du må nok belage deg på å betale noen kroner da.

Ellers så er det jo sommer og mange vil ha sommerferie på samme tid. Går du rundt om til forskjellige butikker og sier at du er 16 og gjerne vil hjelpe til med hva du kan i sommer mot betaling så er det godt mulig at det er noen som gir deg en liten stilling. Lykke til! =)