Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3558
Hei!
Har lese ein del om morning glory, og kunne tenkt meg å prøve det. Har lese så mykje forskjellig om diverse giftstoffer ein kan finne i frøa ein kjøper frå godkjent frøforhandlar, er det nokon som har prøvd å trippe på heavenly blue frå Plantasjen? I så fall, korleis var det?
Sist endret av treklokke1417; 30. januar 2019 kl. 23:56.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lese så mykje forskjellig om diverse giftstoffer ein kan finne i frøa ein kjøper frå godkjent frøforhandlar
Vis hele sitatet...
Skal stå på pakken om de er behandlet.
er det nokon som har prøvd å trippe på heavenly blue frå Plantasjen?
Vis hele sitatet...
Meh, koster for mye der. Mye enklere å handle fra nett og betale småpenger i forhold.
korleis var det?
Vis hele sitatet...
IMHO ganske awesome.
Sitat av moret Vis innlegg
Skal stå på pakken om de er behandlet.

Meh, koster for mye der. Mye enklere å handle fra nett og betale småpenger i forhold.
Vis hele sitatet...
Har du møtt på problemer i sammenheng med bestilling av Morning Glory frø fra utlandet fra tollen?

Legger med et sitat Mentalmelt skrev i en tidligere tråd om Morning Glory frø, usikker på hvor kurant dette er:
"Morning Glory-frø kan du kjøpe så lenge du kjøper av en godkjent forhandler. Dette betyr, som skrevet tidligere her i tråden, at frøene er sprøytet med et middel som gjør dem uegnet til konsumering. Kjøper du ikke-godkjente frø kan du risikere å bli politianmeldt, og muligens straffeforfulgt på grunn av det."

Hvis det stemmer at det er ulovlig, virker det jo like greit å bestille LSD ettersom at sjansen for at det blir tatt i tollen er mindre.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp noen frø og plant inne, ei plante gir mye frø. Men kan bestilles lovlig fra impecta.se men begrenset til noen få pakker pr år pr adresse. De skal så vidt jeg vet ikke være behandlet med noe. Men tror ikke de på plantasjen er det heller.
Frøa fra plantasjen fynker de, bare husk og knus dem
Jeg vil tro det skal gå ganske så plettfritt å bestille dem fra f.eks ebay, men om du er i tvil og har litt tålmodighet så kan du jo gro dem i hagen din til sommeren. Veldig fine klatreplanter som jeg mener ikke skal være så vanskelig å gro.

Sitat av freebird Vis innlegg
Frøa fra plantasjen fynker de, bare husk og knus dem
Vis hele sitatet...
At de funker er det ikke noen særlig tvil over, men hvor sunt det er å konsumere dem når dem er sprøyta med dritt og lort er en annen sak. (om dem er det da, ikke vet jeg)
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg vil tro det skal gå ganske så plettfritt å bestille dem fra f.eks ebay, men om du er i tvil og har litt tålmodighet så kan du jo gro dem i hagen din til sommeren. Veldig fine klatreplanter som jeg mener ikke skal være så vanskelig å gro.



At de funker er det ikke noen særlig tvil over, men hvor sunt det er å konsumere dem når dem er sprøyta med dritt og lort er en annen sak. (om dem er det da, ikke vet jeg)
Vis hele sitatet...
Nå er "morning glory" eller mere korekt her Ipomoea tricolor med sorten 'Hevenly blue' ganske giftig i seg selv. Den inneholder sekaleaklaloider, som jeg beskrev i en annen tråd, og som har ruseffekten. Men de har også en veldig sterk blodåresammentrekkende effekt. Lav blodsirkulasjon på den måten der, er ikke bra. Iallfall i lengden.
Sammen med, at frøene inneholder litt naturlig nitrat. En liten start-boost for planta. Men det var tidligere brukt i noen kjøttvarer, men er nå forbudt på grunn av muligens kreftfare. En bruker nitritt istedet.

Frø kan sprøytes, ja, men da helst mot soppangrep. Flere av de soppene i soppsykdommene er særdeles giftige, så sprøytemiddlet hadde jeg heller ikke bekymret meg mye om der. Sammen med, at frøene i seg selv mest sannsynlig er mere giftig enn sprøytemiddelet brukt. Så kan en se på vektprosent av sprøytemiddel og frø. Jeg antar at frømengden er en del større enn sprøytemiddler. Selv om du spiser peletrerte frø. Så blir mengden sprøytemiddel egentlig mikroskopisk. Husk det, at det er ganske så strenge regler på slike middler!

Altså det er neppe de eventuelle rester av sprøytemiddler en skulle finne du bør bekymre deg over.
Det blir litt som å mene, at økologisk blåsyre er sunnere enn syntetisk. En dauer like bra av begge deler...
Har kjøpt de fra impecta.se.

De gir deg, som sagt tidligere i tråden her, bare et par pakker i året.

Vil meddele at det ikke er verdt det. Stor nok dose til å ture på ga sterke mage smerter (kan nok hende jeg har reagert på noe her, men det var ganske jævlig).

For de som er interessert i rusrapporter.


Vil heller anbefalt å bestille LSD fra innlandet, da dette er relativt sikkert (mtp. på at LSD er luktfritt og smaksfritt, dog for oss mennesker. Men det er vanskeligere å lære opp snushunder til å finne fram LSD. Så vidt jeg vet prioriterer tollvesent/politiet andre ting)
Sist endret av Sopphuet; 1. februar 2019 kl. 12:20.
Har meget positive anbefalinger av en gammal kæll som leverer fri for sprøytemidler og annen GMOshit. https://www.white-buffalo-trading.com/#/
▼ ... over et år senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Den positive delen av rusen er eufori, forandrede sanseinntrykk, lykkefølelse osv

Det store problemet er kvalmen, ekkel bodyload, kramper og dårligere blodomløp

LSA virker på noen av de samme serotoninreseptorene som andre psykedelia, spesifikt har de 5htp1A og 5htp1d til felles med sopp.

Det er bare å gå på plantasjen og kjøpe "dagfiol", og munche ivei, men advarer om at rusen fra å svelge mange frø, kan være ganske så ubehagelig og random.

Det som har fungert for meg er sublingualt inntak. Kvern/tygg opp frøene, og la de ligge inni munnen, helst under tunga, så lenge du orker. Det har gitt effekt men mindre kvalme for meg. Hvis du gjør det sånn, så spytter du ut frøa når du går lei av å ha de i munnen.

Husker jeg gjorde det en gang back in the day før jeg gikk på Evergreen i Oslo for å kjøpe billige mugger og se på dyre mugger
Sist endret av meaculpaUIO; 11. mai 2020 kl. 00:58.