Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3980
Ble tatt på rassia hos en kompis i går, erkjente bruk av mdma, hadde store pupiller så syntes godt, Kan de ta ifra meg førerkorte for det? de nevnte ikke noe om det i går, fikk gå rett etter jeg erkjente straffskyld,
mest sanylig ikke. men gå med på ruskontrakt om dem foreslår det.
ellers er det bare å diskutere.
Hvis man skulle tatt fra alle førerkortet som politiet tok for bruk av ulovlige stoffer, hadde vel omtrent ingen i alderen 18 - 30 år hatt førerkort :P Tror det kommer ann på om du kun anerkjente straffeskyld for bruk og MDMA på denne ene anlednigen, om du har ett rulleblad (spesilet ett som har narkotika-relaterte siktelser), og hvor mye ressurser dette pilitidistriktet kan/vil bruke på slike relaivt enkle "fillesaker". Om jeg skulle gjette, hadde jeg sagt at dette går nok bra. På den andre siden, så er det ett innlegg litt lengere ned i dette forumet om en kar som søkte hjelp for depresjoner host fastlegen, nevnte daglig cannabis-bruk etter å ha blitt forsikret om at dette ikke ville blitt rapportert, men legen gikk tilbake på sitt ord og vedkommende må nå levere rene urinprøver de neste 6 månedene. Så det kan gå begge veier, men siden de ikke tok fra deg forekortet der og da, ville jeg i utgangspunket tro at du har sluppet unna med en adversel.
Lest at mange her på freak anbefaler å trekke tilståelsen din.

Det har du all rett til. Deretter vil ikke politiet ha nok ressurser/fullmakt til å kunne gjøre annet å henlegge saken.
Har aldri prøvd dette selv, men det gir veldig mening og folk sier det fungerer. Så vil jeg anbefalt deg å trekke tilståelsen også bare vente ut tiden.
Trådstarter
11 0
Okei, har noen saker fra noen år tilbake. ikke tatt lappen da. Tenker og gå på kontrakt om det kommer i bilde ja. var bare på feil sted til feil tid.. kjipern
hmm trekke tilbake tilståelsen, da må jeg sikkert inn på urinprøve og diverse, de truet med at jeg måtte inn til byen for å ta utvidet prøve om jeg ikke tilsto. så jeg la alle kortene på borde bare
Sist endret av eddy.^; 27. januar 2019 kl. 16:11.
Sitat av eddy.^ Vis innlegg
Okei, har noen saker fra noen år tilbake. ikke tatt lappen da. Tenker og gå på kontrakt om det kommer i bilde ja. var bare på feil sted til feil tid.. kjipern
hmm trekke tilbake tilståelsen, da må jeg sikkert inn på urinprøve og diverse, de truet med at jeg måtte inn til byen for å ta utvidet prøve om jeg ikke tilsto. så jeg la alle kortene på borde bare
Vis hele sitatet...
Vel, hvis du venter til dette har gått ut av kroppen din og du trekker tilståelsen din så har de...Absolutt ingen ting? Du trekker tilståelsen din, du sier du følte deg presset til å si noe for å komme deg ut av en kjip situasjon du ikke har noen anelse om hvordan du havnet i engang, du var beruset på alkohol og tenkte ikke klart.

Nevnes pupillene dine så har du ingen anelse, folk reagerer forskjellig etter hva slags lys det er i rommet. De er politifolk, ikke leger. Hva de påstår at du muligens har tatt uten prøver å vise til holder ikke i retten, prøvene i seg selv er ikke nok til å felle deg engang. Nekt nekt nekt nekt, og ha en fortsatt fin helg
Sist endret av Marriese; 27. januar 2019 kl. 16:56.
Trådstarter
11 0
Sitat av Marriese Vis innlegg
Vel, hvis du venter til dette har gått ut av kroppen din og du trekker tilståelsen din så har de...Absolutt ingen ting? Du trekker tilståelsen din, du sier du følte deg presset til å si noe for å komme deg ut av en kjip situasjon du ikke har noen anelse om hvordan du havnet i engang, du var beruset på alkohol og tenkte ikke klart.

Nevnes pupillene dine så har du ingen anelse, folk reagerer forskjellig etter hva slags lys det er i rommet. De er politifolk, ikke leger. Hva de påstår at du muligens har tatt uten prøver å vise til holder ikke i retten, prøvene i seg selv er ikke nok til å felle deg engang. Nekt nekt nekt nekt, og ha en fortsatt fin helg
Vis hele sitatet...
Der sa du noe, skal gjøre det etter 1 ukes tid, har ikke noe bevis på det. de tok opp lydopptak da, men som sagt, kan si jeg følte meg presset til det. takk for svar og tips
Jepp, hold deg nykter og ring og trekk forklaringen din og si du ikke erkjenner straffeskyld og om de vil gjøre noe mer med det så er du klar med en advokat kan du bare si :-) Du er ikke pliktig til å gi de mer enn personopplysningene dine. Du følte deg presset til å erkjenne for å få lov å forlate stedet. Grådige kåte ekle "narko" politifolk som var ute etter å forbedre statistikken sin luktet det.
Trådstarter
11 0
Ja, noe sånt, kom 7 politifolk med skjold og hele pakka for å ransake 1 persons leilighet, rart spør du meg, liksom at de skal poengtere at de har all makt og du er verdiløs på den måten
Du var altfor full da du ble avhørt, og kan så klart ikke stå inne for forklaringen din.
Du vet ikke hva mdma er.

Rydd kåken din, sørg for å være clean, og så trekker du den forklaringa kort og kontant.
Trådstarter
11 0
Allerede gjort Takker for svar og tips, skal prøve ut det her.
Anonym bruker
"Lykkelig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av nysgjerrighet, hvorfor ble kåken brått ransaket? Er han som eide den involvert i narkotikakriminalitet fra før?
Anonym bruker
"Halvfylt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bare lurer, noen som faktisk har trekt tilståelsen å sluppet unna?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bare lurer, noen som faktisk har trekt tilståelsen å sluppet unna?
Vis hele sitatet...
Ja det fungerer
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bare lurer, noen som faktisk har trekt tilståelsen å sluppet unna?
Vis hele sitatet...
I denne situasjonen bør man slippe unna uten problemer. Politiet tok ingen prøver. Alt de har er en tilståelse mens han var full.

Som de andre sier så trekker mannden tilståelsen og sier man følte seg presset samt var full og ikke tenkte klart. Da må politiet igjen bevise at han brukte MDMA og om dette er ute av systemet når de tester han har de 0 bevis.

De kommer aldri til å bruke tid på dette og henøegger saken 99% garantert. Om de går til retten så vinner man enkelt saken sålenge man holder seg til en forklaring og ikke inkriminerer seg selv.
Trådstarter
11 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Av nysgjerrighet, hvorfor ble kåken brått ransaket? Er han som eide den involvert i narkotikakriminalitet fra før?
Vis hele sitatet...
ja hadde vel noen saker fra tidligere
Sitat av eddy.^ Vis innlegg
Ble tatt på rassia hos en kompis i går, erkjente bruk av mdma, hadde store pupiller så syntes godt, Kan de ta ifra meg førerkorte for det? de nevnte ikke noe om det i går, fikk gå rett etter jeg erkjente straffskyld,
Vis hele sitatet...
Ja, det kan de, og dagens praksis er at det er langt i fra uvanlig at de tar lappen fra deg.

Vent til du er clean før du ringer politiet og trekker tilståelsen din. Du trenger ikke gi noen nærmere forklaring på hvorfor du velger å trekke den, men om du ønsker kan du bare si at du følte deg presset, at du ikke tenkte klart pga. alkohol eller noe lignende. Ber de deg komme og avlegge urinprøve takker du høflig nei uten at politiet kan gjøre noe mer med dét. I verste fall kan de be deg avlegge blodprøve, og siden du er clean er ikke det noe problem for deg.

Sitat av redpen39 Vis innlegg
Hvis man skulle tatt fra alle førerkortet som politiet tok for bruk av ulovlige stoffer, hadde vel omtrent ingen i alderen 18 - 30 år hatt førerkort
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor du tar statistikken din fra, men den er ihvertfall fyrktelig feil. Politiet tar ikke samtlige ungdommer mellom 18-30 år for bruk av ulovlige rusmidler. Den påstanden er så bak mål at jeg ikke gidder å argumentere for hvorfor den er feil engang. Men feil, det er den altså.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
*Politiet tar saken videre og bruker denne tråden som bevis.

Hvor mange steder tror du politiet hadde razzia i går, med mange politifolk og tok lydopptak av en tilståelse for bruk av MDMA?
Trådstarter
11 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
*Politiet tar saken videre og bruker denne tråden som bevis.

Hvor mange steder tror du politiet hadde razzia i går, med mange politifolk og tok lydopptak av en tilståelse for bruk av MDMA?
Vis hele sitatet...
bruker denne tråden som bevis? hva mener du?
Drit i han. Enten troll eller en fyr som åpenbart ikke har peiling.. Vi er en fortsatt en god del år fra der politiet benytter seg av slike "bevis" for simpelt narkotikabruk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
*Politiet tar saken videre og bruker denne tråden som bevis.

Hvor mange steder tror du politiet hadde razzia i går, med mange politifolk og tok lydopptak av en tilståelse for bruk av MDMA?
Vis hele sitatet...
Ja, de kommer nok heeeelt sikkert til å bruke mangfoldige, dyrebare ressurser på å få tatt TS for å ha inntatt MDMA, det er jo tross alt på lik linje med terrorisme, ikke sant?

Ta deg sammen.
Sist endret av Marriese; 30. januar 2019 kl. 14:58.
Hold oss nå oppdatert hvordan denne saken utarter seg. Det er kjekt om det ordner seg med henleggelse.