Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2213
Jeg har nå fått ny jobb som rørlegger uten erfaring hvor jeg jobber som hjelpearbeider og bygger meg opp kompetanse. Jeg har ofte utfordringer med og konsentrere meg og lurer på hva mikrodosering i tid og utide med LSD kunne eventuel ha gjort for meg som kunne bidratt til at jeg ble bedre i jobben ?

Ellers er det og kjøre bil noe jeg prinsipielt egentlig alldrig ville gjøre, men vil en mikrodosering påvirke bilkjøring negativt?

Hilsen nyskjerrig.
Sist endret av pipestilk; 10. oktober 2017 kl. 16:43.
Ja dette kunne sikkert ha hjulpet deg en del. Det er alt en tråd her som omhandler emnet, veldig mange har god nytte av microdosing. Gjør du det riktig skal det ikke i prinsippet ikke være for noe hinder mens du kjører bil uten at jeg kan bekrefte dette 100%

Du tar gjerne første dosering når du først har parkert bilen og er klar for jobb. Blir du stoppet sjekker de sjelden/aldri for lsd. skulle du komme i en ulykke derimot antar jeg du er fucked uansett.
Kan vanskelig se for meg at det kan komme til hjelp i en rørlegger-jobb dessverre.

Jobbene hvor man kanskje kan dra nytte av slikt er gjerne intellektuelt krevende. For håndverker-yrker brukes det vel speed (evnt. kokain ?) for å bedre klare enn arbeidsdag, folk er vel ikke klare over hvor utbredt dette er i slike bransjer, med fare for å stigmatisere .
Men aldri hørt at hallusinogener kan gjøre nytte der.

Poenget med mikrodosering er at du i utgangspunktet ikke skal kjenne noe rus/påvirkning, men så gjør du kanskje det likevel i form av merkverdige tankemønstre ol. Billkjøring skal vel gå greit.

Sitat av Ellipsis Vis innlegg
skulle du komme i en ulykke derimot antar jeg du er fucked uansett.
Vis hele sitatet...
Om du ser det jeg skrev om mikrodosering så vil det være vanskelig å bevise årsaksammenheng overfor seg selv eller andre ved ulykke, ulykken kan godt hende på tross av mikrodosering, ikke på grunn av den.

Å nei, de tester ikke for syre på alminnelige prøver, men utvidede. Om man sier at man var uoppmerksom kan du vel bli holdt til ansvar for nettopp det, å blåse må du dog gjøre uansett.
Sist endret av [protus]; 10. oktober 2017 kl. 19:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pipestilk
Trådstarter
[quote='[protus];3404092']Kan vanskelig se for meg at det kan komme til hjelp i en rørlegger-jobb dessverre.

Jobbene hvor man kanskje kan dra nytte av slikt er gjerne intellektuelt krevende. For håndverker-yrker brukes det vel speed (evnt. kokain ?) for å bedre klare enn arbeidsdag, folk er vel ikke klare over hvor utbredt dette er i slike bransjer, med fare for å stigmatisere .
Men aldri hørt at hallusinogener kan gjøre nytte der.

Poenget med mikrodosering er at du i utgangspunktet ikke skal kjenne noe rus/påvirkning, men så gjør du kanskje det likevel i form av merkverdige tankemønstre ol. Billkjøring skal vel gå greit.


Eneste jeg kan tenke meg selv er at man ser på en til dels kjedelig jobb med nye øyner, og at muligens innlæringen og interessen vil påvirkes av dette. Ja, det er kjent at i håndverkersbransjen brukes det av mange speed som jeg ikke vil ta i med ildtang en gang på mine eldre dager, men små doser LSD har jo en oppkvikkende effekt uten de slitsomme speed bivirkningene. Det hadde vært interesant og hørt hvordan mennesker i mer tekniske jobber har hatt nytte av mikrodoseringer.
[quote=pipestilk;3404109]
Sitat av [protus] Vis innlegg
Det hadde vært interesant og hørt hvordan mennesker i mer tekniske jobber har hatt nytte av mikrodoseringer.
Vis hele sitatet...
Programmerere har visst nytte av det, er det de visstnok gjør i Sillicon Valley nå. Men en kjedelig jobb blir kanskje mer kjedelig på mikro-syre, mens en spennende en blir mer spennende ?

Du forteller vel forumet hva du finner ut.
Sist endret av [protus]; 11. oktober 2017 kl. 21:27.
Mikrodosering vil kunne bedre humøret ditt, samt føre til god kommunikasjon med kollegaer. Mikrodose LSD er også bra for kreativitet, for fokus kan det hende stimulanter bedre (vet ikke da jeg ikke lefler med stimulanter selv), men mikrodose LSD fungerer stimulerende det også. Gi tilbakemelding ��
Pipestilk
Trådstarter
Takk for mange gode innsikter her

Ja, jeg skal gi tilbakemelding når jeg får testet dette. Jeg tror ikke jeg gjør det dersom jeg er nødt til og kjøre bil i jobben. Det er og en del år siden jeg leflet med psykidelia, så jeg vil teste det step by step. I første omgang må det skje på en vanlig sosial omgang med venner dag hvor man vanligvis ikke ville tatt seg en tripp for og se hvordan det går. Det jeg er mest engstelig for er hvordan man takler stess og høyt tempo i en vanlig arbeidsdag.
Sist endret av pipestilk; 12. oktober 2017 kl. 21:06.
Husk at mikrodose er netopp det, mikroskopisk dose. Det er ikke meninga du skal være rusa. I så små doser er du ikke på trip du skal egentlig ikke merke noe om helst annet enn bedre humør og at dagen flyter på en annen måte. Doseringene ligger på 5-15mcg ca
Sist endret av Bearass; 13. oktober 2017 kl. 07:51.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
mikrodoserer sopp og utenom at natten og drømmene er mye mer rolig så merker man at når dagen er omme så kan man tenke som slik at det var jo en ok dag. Man slutter å irritere seg over alt mulig som ikke spiller noen rolle uansett.