Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6118
Som mange andre så har jeg tenkt meg på et par flyvninger innenlands nå i julen. Av rent praktiske årsaker kan det fort bli litt kinkig å drive å sende brev, så jeg tenker dermed at det hadde vært helt ideelt å ta med seg noen personlige mengder med illegale stoffer i den innsjekkete bagasjen. Har noen en formening om hvor nøye denne kontrolleres gitt at det er en innenlandsflyvning?
Går jo fortsatt gjennom samme sikkerhetskontroll. Så det er like stor risk på den kanten der. Så lenge du ikke svetter ihjel så går det nok greit med noen grammere, så fremt bikkja ikke står der. Noe den ikke så altfor ofte gjør
Har hatt med på innenlandsflygninger så mange ganger at jeg har mistet tellingen. Aldri vært noe problem, men...
Har hatt med diverse ulovligheter flere ganger, har gått greit hver gang.
Kondom og opp kaviarstjerna.
Er det bare en klump så kan du bruke den som snus. Svelg skiten om det blir kontroll
Har gjort dette ett par ganger, alltid gått fint. Har gjort det i fra Amsterdam også og dette gikk også helt fint.
Men vær obs. Har opplevd at Securitas har valgt en tilfeldig koffert for inspeksjon før innsjekking.

De ropte opp en av passasjerene mens vi sto å sjekket inn(En eldre kar som jeg er sikker på ikke er flagget eller lignende). Og de spurte han om de fikk ta en titt i kofferten, og han hadde ingenting å skjule så det fikk de. Men vet ikke hva som skjer om du nekter... kanskje nektes du å fly? politiet tilkalles?
Jeg opplevde at de sjekket meg da jeg fløy for et år siden, var ganske full og fjern så mulig det var derfor de stoppet meg. De benyttet seg av noen papir strimler elns som de tokk over håndflatene mine og på toppen av skoen, også puttet de papirstrimmelen i en maskin. Tror det var for å se etter spor av dop, men ikke sikker-funka vertfall dårlig i såfall siden jeg hadde rulla opp en og en halv time tidligere elns...
Sitat av Manuehl Vis innlegg
Jeg opplevde at de sjekket meg da jeg fløy for et år siden, var ganske full og fjern så mulig det var derfor de stoppet meg. De benyttet seg av noen papir strimler elns som de tokk over håndflatene mine og på toppen av skoen, også puttet de papirstrimmelen i en maskin. Tror det var for å se etter spor av dop, men ikke sikker-funka vertfall dårlig i såfall siden jeg hadde rulla opp en og en halv time tidligere elns...
Vis hele sitatet...
Mener jeg hørte at denne testen er for å se etter spor og rester av eksplosiver/kjemikalier forbundet med bombeproduksjon.
Høres mer logisk ut for meg hvertfall, enn en kjempedyr maskin som skal buste potheads på flytur! (som ikke engang funker, som du sier )
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Mener jeg hørte at denne testen er for å se etter spor og rester av eksplosiver/kjemikalier forbundet med bombeproduksjon.
Høres mer logisk ut for meg hvertfall, enn en kjempedyr maskin som skal buste potheads på flytur! (som ikke engang funker, som du sier )
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du har fulgt med/sett på Grensepatruljen Australia hvor de stopper folk som skal inn i landet?
Der bruker de også sånne papirsticks eller bomullspinner som de tar en overflatetest med før de putter den inn i en maskin, den gir da utslag etter hvilke narkotiske stoffer du eller baggen din har vært i kontakt med.
Godt mulig den kan brukes på andre kjemikaljer også men i hovedsak så blir den brukt på dop.

Når jeg skulle fly fra Irland med min mor ifjor sommer så sjekket de baggene til alle som skulle igjennom. Åpnet baggen, sjekket litt rundt forså å ta en slik prøve.
I sikkerhetskontrollen er det ikke dop de ser etter, men eksplosiver/kjemikalier som Alzo88 sier
Så hvorfor gir den da utslag på forskjellig typer narkotika om den utelukkende er for eksplosiver og kjemikalier?
Grensekontrollen i Australia er ikke det samme som sikkerhetskontrollen på Gardermoen, sikkerhetskontrollens oppgaver er sikkerhet, grensekontrollens oppgaver er stopping av smugling. Vet ikke om de bruker samme maskin, men spurte når jeg ble sveipet i Frankfurt og de sa det var eksplosiver de så etter (hadde også røyket få timer i forkant så burde ha slått ut om de så etter mer).
Kanskje du skal lese igjennom det tidligere innlegget mitt, der står det også at jeg sto å så på at de utførte denne testen på alle som gikk igjennom kontrollen.

Vet godt at sikkerhetskontrollen ikke er den samme, men de bruker så og si akkurat det samme utstyret.
Hva er det folk smugler mest av, dop eller eksplosiver? Da sier det seg vel selv at maskinen i utgangspunktet er for dop.


Det du tenker på er ETD maskiner, det er ikke disse jeg snakker om.
Sist endret av Slæsken; 20. desember 2016 kl. 21:40.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Hva er det folk smugler mest av, dop eller eksplosiver? Da sier det seg vel selv at maskinen i utgangspunktet er for dop.
Vis hele sitatet...
Hvis det er sikkerhetskontrollen som gjør testingen sier det seg vel selv at det er eksplosiver de ser etter da smugling ikke er deres arbeidsområde.
Baggen min ble sveiper etter 5 dager i amsterdam med coffeshop besøk det er kun eksplosiver det blir sveipet etter !
omba's Avatar
Trådstarter
Kan skrive under på det de andre sier. Blir sveipet så og si hver gang jeg skal gjennom sikkerheten på Gardemoen, de sveiper samme gamle sekken som har vært langt i fra clean, aldri noe utslag.
Sist endret av omba; 21. desember 2016 kl. 12:47.
Som sagt jeg snakker ikke om ETD maskinen som de andre her tror jeg gjør.
Det leiter etter eksplosiver, ikke dop. Ble sveipet på genseren å håndflata. Pisset nesten på meg, jeg ble så redd.