Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1989
hei freaks
jeg trenger meg en skikelig gasmaske til kjemi og syntheser etc...
så det jeg lurte på var om private folk kan få takk i en gasmaske som er helt tet for NO2, SO2, salpeter syre damp, ammoniak gass og svovelsyre damp.
noen som vet hvor man kan få tak i en slik gasmaske som dette
hvil nemlig ikke drepe meg selv, å jeg har ikke råd til avtrekskap
Høres ut som du bør ha en type med briller som en del av masken.


Noe i denne kategorien tenker jeg:
https://www.forsvarsbrukt.no/p-1192-...skehvhren.aspx

Disse er ment for å verne mot kjemiske stridsmidler som f.eks. sennepsgass. De skal være helt tette så lenge du bruker den riktig og bytter filteret ofte nok.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av sorn Vis innlegg
Høres ut som du bør ha en type med briller som en del av masken.


Noe i denne kategorien tenker jeg:
https://www.forsvarsbrukt.no/p-1192-...skehvhren.aspx

Disse er ment for å verne mot kjemiske stridsmidler som f.eks. sennepsgass. De skal være helt tette så lenge du bruker den riktig og bytter filteret ofte nok.
Vis hele sitatet...
den burde nok hold men selger de filter til den også
tror du foresten at et filter holder gjenom en hell ETN syntese?
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Ja det gjør den . Men atpropos filter, når vet man at er filter er brukt opp?
Når mor finner gutten sin bevistløs i kjelleren, eller går på timer etter brutt vacuum på embalasjen?
Med den jeg fikk på Jula så var det brukt opp når du kunne lukte inni det. Men ja, det holder garantert gjennom en ETN syntese, og mer til
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Sitat av Sinken Vis innlegg
Med den jeg fikk på Jula så var det brukt opp når du kunne lukte inni det. Men ja, det holder garantert gjennom en ETN syntese, og mer til
Vis hele sitatet...

Aaah, da er det jo bare å slippe en fis etter at du har fått på masken, så merker du jo fort om du bør begynne på den gifige syntesen
Det må jo tas forbehold om du har en luktløs en da, bør kanskje snuse litt uten maske og
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
ja man selger de flere filter til denne gass maska da?
foresten funker en magnet rører til ETN syntese kan ETN detonere av den eller evetuelt at blandingen blir for tykk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bland deg en bøtte med salmiakk før du starter, så kan du ta på maska og putte hodet nedi der..hvis du ikke merker lukta så er filteret i god stand.
Sitat av CracklingPyro Vis innlegg
ja man selger de flere filter til denne gass maska da?
foresten funker en magnet rører til ETN syntese kan ETN detonere av den eller evetuelt at blandingen blir for tykk
Vis hele sitatet...
Ja de selger både støvfilter, gassfilter og kombifilter