Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5563
Vet noen hvilket klokkeslett Star Trek Discovery episodene er tilgjengelig på Netflix?

De kommer hver fredag, men det er iallefall ikke ved midnatt da den tredje episoden ikke er tilgjengelig enda. Vil se den ASAP, så jeg vurderer jo nesten å piratkopiere den! Men det er jo mye bedre å se den i 4K og samtidig "betale" for den.

Det er så sinnsykt irriterende at de ikke er tilgjengelig samtidig over hele verden. Det gjelder alle filmer og serier forøvrig. Det har dog blitt bedre med tiden og antall streaming tjenester tilgjengelig.

Jeg liker serien, da jeg liker det meste av Star Trek, men den er ikke helt på samme nivå som The Next Generation franchisen og amazon prime sin Star Trek Picard, som forøvrig er helt amazing. Det er uansett jævlig deilig å kunne se Star Trek i 4K med super høy produksjonskvalitet.

Har alltid vært en uber fan av karakteren Jean-Luc Picard. Ingen andre har kunne målet seg med han, men jeg må innrømme at Discovery's reinkarnasjon av Captain Pike er jævlig bra.

Hva synes dere om Discovery?
Må man kunne noe om star trek for å kunne like denne?
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Må man kunne noe om star trek for å kunne like denne?
Vis hele sitatet...
Igrunn ikke.
Jeg hadde veldig begrenset kunnskaps om serien, men likte den.

Sjekket nå. Ikke kommet ut, så da er det iallefall senere enn 06.00.
Jeg liker Discovery veldig godt, har ikke startet på nyeste sesongen enda, ei heller Picard, men har sett alt av orginalen, alt av Next Generation og på sesong 4 av Deep Space 9. Fantastisk univers.
Nå er den ute.
Slapp sikkert kl 12 da, om ikke tidligere.
Kan starte rett på denne ja. Tror nåkk aldri jeg gidder å se de tidligere Star Trek seriene/filmene.
Sitat av Polkos Vis innlegg
Kan starte rett på denne ja. Tror nåkk aldri jeg gidder å se de tidligere Star Trek seriene/filmene.
Vis hele sitatet...
Tenker du kan heller gjøre det senere om du blir skikkelig tent på universet.

Samme med Doctor Who, man kan fint begynne på den som kom i 2009 (mulig jeg husker feil årstall), så kan man heller se de gamle hvis man elsker serien.
Tidlig Star Trek, men til og med Deep Space Nine, var en ofte gjennomtenkt serie med analyser av psykologiske, politiske, historiske og mytologiske problemstillinger.

I motsetning til bøker blir imidlertid film foreldet, og det rent tekniske aspektet kan stå i veien og virke forstyrrende når man skal nyte det herlige, dypt humane universet til "The Original Series". Hvis man lar seg affisere av sånt, kan jeg anbefale å starte på begynnelsen med Roddenberrys visjon av universet. Det er i det hele tatt interessant å følge tiårene.

Se denne siden for intelligente ameldelser, også av skriveprosessen og det filmtekniske: http://startrekreviews.com/

De nyeste versjonene er fulle av døv filosofi, slapt skrevet, billige og hule effekter, og så politisk korrekte at de knirker.

*Unnskyld, og filosofiske problemstillinger, selvsagt.
Sist endret av tertiusmotor; 30. oktober 2020 kl. 17:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av tertiusmotor Vis innlegg
Tidlig Star Trek, men til og med Deep Space Nine, var en ofte gjennomtenkt serie med analyser av psykologiske, politiske, historiske og mytologiske problemstillinger.

I motsetning til bøker blir imidlertid film foreldet, og det rent tekniske aspektet kan stå i veien og virke forstyrrende når man skal nyte det herlige, dypt humane universet til "The Original Series". Hvis man lar seg affisere av sånt, kan jeg anbefale å starte på begynnelsen med Roddenberrys visjon av universet. Det er i det hele tatt interessant å følge tiårene.

Se denne siden for intelligente ameldelser, også av skriveprosessen og det filmtekniske: http://startrekreviews.com/

De nyeste versjonene er fulle av døv filosofi, slapt skrevet, billige og hule effekter, og så politisk korrekte at de knirker.

*Unnskyld, og filosofiske problemstillinger, selvsagt.
Vis hele sitatet...
Det blir ofte sånn når feministene i Hollywood skal bestemme. Et annet godt eksempel på dette er den første og den siste triologien til Star Wars.
Meldem
Trådstarter
Sitat av RayMonk Vis innlegg
Jeg liker Discovery veldig godt, har ikke startet på nyeste sesongen enda, ei heller Picard, men har sett alt av orginalen, alt av Next Generation og på sesong 4 av Deep Space 9. Fantastisk univers.
Vis hele sitatet...
Om du liker TNG, så vil jeg på det aller varmeste anbefale Picard. Det er samme univers, eller timeline rettere sagt. Bare lengere inn. Jeg synes det er en mye bedre serie enn Discovery, men jeg har også en forkjærlighet for TNG med Data, Picard og Riker for å nevne noen. De er alle å treffe i Picard. Det er et vakkert og nostalgisk homage til TNG fans

Discovery er jo i samme timeline, men et tiår før The Original Series og selvom serien har tatt seg opp veldig etter den jævlige starten på sesong to, så er enkelte karakterer alt for hollywood preget. Faen så irriterende og klein Tilly er.