Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 60069
Hey freaks!
Jeg hørte noen var interessert i mikrodosering, så jeg tenkte å lage en liten tråd om mine erfaringer med det, samt litt av kunnskapen jeg har opparbeidet meg i tiden jeg har satt meg inn i "faget" og benytter muligheten til å legge ved linken til andres erfaringer.


Disclaimer!
Ta denne informasjonen med en dose fornuft!
LSD er et psykoaktivt stoff som er aktivt i veldig små doseringer, og kan opptas via hud. Det er derfor veldig viktig at man håndterer stoffet med stor respekt. Å bruke gummihansker samt en skarp kniv/saks som du vasker etter bruk er å anbefale når du skal dele opp blotter papir.
Som med alle psykoaktive stoffer er du ikke garantert noe euforisk eller positiv opplevelse, slik er det også med mikrodosering, det er ingen garanti for at du personlig får noe positivt ut av dette.



Hva er mikrodosering spør du, vel mikrodosering menes her som konsumering av en liten dose psykedelika under minsteterskelen for hva som trengs for ruseffekt. På LSD ligger denne terskelen på ~20µg, altså vil en mikrodose ligge rundt her, eller lavere.

Poenget med mikrodosering er nettopp at det ikke skal kjennes. Du mikrodoserer ikke for å ruse deg, nettopp fordi LSD i så små doser kun er et verktøy, ikke et rusmiddel. Det skal kun kjennes i den grad av at du føler deg mer uthvilt, motivert, i godt humør, kreativ m.m. Det skal visstnok også være et godt verktøy til å hjelpe folk i å slutte å røyke.


Okey så hvorfor skal man mikrodosere, spør du. Vel, LSD er ugiftig og ikke mulig å bli fysisk avhengig av. Jeg har fremdeles ikke lest om noen langvarige negative effekter, så i motsetning til andre prestasjonsfremmende midler er nok LSD det med minst bivirkninger.

Utover dette er nok svaret er nok veldig individuelt. Personlig startet jeg å mikrodosere fordi jeg leste om alle de positive effektene det kunne ha på humøret og kreativiteten. Da kreativiteten min på denne tiden hadde en god innvirkning på lommeboka mi var dette selvsagt interessant for meg. Legger ved noen linker til erfaringer, men legg merke til at dette ikke er vitenskapelig forskning, kun personlige erfaringer. Til nå har jeg fremdeles til overs å lese en negativ erfaring med mikrodosering.

Noen av de mest tydelige effektene:

- Å snakke med personer jeg ikke likte ble enklere, jeg var mer tolerant
- Tilfeldig smiling av gode tanker
- Ukontrollerbar smiling av morsomme ting jeg hørte/leste/så
- Tilfeldige tanker om prosjekter og fremtidsplaner
- Bedre fokus på jobb og skole
- Økt sosial intelligens og/eller interesse
- Lettere å formulere setninger
Dette er mine erfaringer, og jeg er ikke spesielt erfaren. Jeg har mikrodosert noen uker av og på, kanskje totalt 50 ganger.

Hva kan mikrodoseres? Alt av psykedelika skal visstnok kunne mikrodoseres. Jeg har ikke førstehåndserfaring med dette selv, men har hørt mye godt om psilocybin, samt at 2cb og Meskalin skal være gode kanditater. I denne tråden vil jeg ta for meg LSD. Har du et annet psykedelika går det jo selvsagt an å prøve seg fram, du trenger bare å ta en dose under treshold. Hvis du vil vite mer om mikrodosering av sopp, fant jeg en guide her.

Albert Hoffman sier selv at han kan tro 25µg kan bli brukt som antidepressiva eller gledesspreder i fremtiden.

"Very small doses, perhaps 25 micrograms, could be useful as a euphoriant or antidepressant." - Hoffman

Merk: Selv om MDMA er svakt psykedelisk egner dette seg IKKE til mikrodosering! MDMA tømmer serotoninlagrene, det gjør ikke "rene"
psykedelika. Det som gjør psykedelika psykedelisk er nettopp det at de etterligner serotonin, ikke frigjør dem.



Å dosere riktig
For å dosere riktig er det viktig at du vet styrken på LSDen du har. Lappene er normalt sett svakere enn de blir annonsert, så her må man ofte prøve seg litt frem. Personlig liker jeg å mikrodosere med rundt 12-15µg.

Den beste måten å dosere på er etter min mening volumetrisk dosering. Du kan også klippe opp lappene du har, men dette kan være litt uforutsigbart og knotete. Legg heller lappen(e) i væske i ~24t slik at du er sikker på at LSDen har trekt ut i væsken. Med væske menes ikke rent drikkevann, da dette kan inneholde klor, og klor vil vi ikke ha da dette bryter ned LSD.

Jeg vil anbefale å bruke alkohol, men da dette kan være litt dyrt kan det lønne seg å handle sterilt vann fra apoteket eller batterivann fra f.eks. Biltema. Begge gjør samme nytten, men batterivann er billigst. Da denne blandingen sannsynligvis kommer til å bli lagret en stund anbefaler jeg uansett å blande i litt sprit for å hindre at bakterier formerer seg i blandingen din, slik at LSDen din vil holde seg fin i årevis.

NB! Enten merk flasken du har LSDen din i tydelig eller oppbevar det i en beholder som folk ikke drikker av! F.eks. flaska med batterivann.

Oppbevar blandingen din kaldt og mørkt, fordi lys og varme også bryter ned LSD. Kjøleskapet er en god plass, DERSOM du ikke har intetanende i hus som kan finne på å drikke det!

Eksempel: La oss si du kjøper denne flasken fra Clas Ohlson. Om du måler opp en blanding med f.eks. 10ml vodka og 20ml batterivann samt 200µg LSD vil hver milliliter inneholde 6,6µg. For meg ville da 2ml vært perfekt til frokost. Tar du 2,5-3ml har du noe som kanskje er en god partydose(husk at alkohol demper på psykedelika, så ta det rolig med alkoholen om du vil kjenne effektene).

Hva om jeg doserer for mye ved et uhell? Jeg har dosert for mye flere ganger. De gangene jeg fikk tatt rundt 25µg merket jeg mye tydeligere at jeg hadde tatt noe. Farger kunne bli en smule mer intense, naturen ble vakrere osv. Det var absolutt ikke skummelt, jeg fungerte helt fint sosialt, men jeg følte meg mer sliten i hodet på kvelden, og var kanskje mer anspent i løpet av dagen. Det kunne også skje at deler av synet mitt til tider blinket litt.

Husk at LSD bygger en umiddelbar og sterk toleranse (nesten 300%), og dette er grunnen til at man tar det maks annenhver dag. Jeg har lest om mange som har gjort det hver dag, hvor noen mener det går. Det er jo opp til hver enkelt hva man vil prøve seg frem med, men jeg ville tro det mest effektive vil være maks annenhver dag.

Hva med redosering? Her leser jeg også mye blandet. Personlig har jeg redosert LSD mikrodoser, og gjorde det på den måten at jeg tok 25µg med redosering av 25 til i løpet av dagen, uppa til 50µg morgenen etter og 50 til i løpet av dagen. Jeg var definitivt påvirket og fikk gjort masse teoretisk, men om jeg hadde vært så komfortabel sosialt vet jeg ikke. Veldig sliten ble jeg også, og følte ikke det var verdt det.

Kan noen se at jeg er på en mikrodose? Vel, sannsynligvis ikke. For noen kan pupillene utvide seg litt, men husk at det ikke er normalt å mistenke noen i å være på LSD midt på lyse dagen. Blir du stoppet av politiet er det ikke vits i å stresse da LSD så godt som aldri sjekkes etter, og hvis det gjør det er du nok under lovlig mengde. Om noen vil prøve å kjøpe en test og teste seg selv ville det jo vært artig å se Som du ser i oversikten i forrige link står det at LSD kun kan spores i blodet 0-3 timer, samt at de ikke sjekker etter LSD på spyttprøve, så her er det om å gjøre å slippe urinprøve om du er uheldig.

Det er selvsagt bare å stille spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan, jeg vet det er flere her inne med erfaring fra dette også, så kjør på!




Legger ved noen linker:

En flott infographic om mikrodosering | PsychedSubstance om mikrodosering av psykedelika | /r/microdosing - En subreddit om emnet |
I've been microdosing LSD and mushrooms every two days for 4 months | I microdose every 3rd day, AMA
Kort tekst om en som sier han sluttet å røyke etter å ha begynt å mikrodosere sopp
Noen som forteller h*n doserte hver dag i et halvt år og fikk negative effekter da h*n sluttet en periode
My experiences with microdosing
Sist endret av Dodecha; 13. februar 2017 kl. 12:19. Grunn: La til disclaimer og ber brukere ta ansvar for seg selv
OP delivers! Bra post, håper å se mye aktivitet her fremover.

Hvor lenge har du mikrodosert? Var det vanskelig å finne riktig dose for deg?
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
OP delivers! Bra post, håper å se mye aktivitet her fremover.

Hvor lenge har du mikrodosert? Var det vanskelig å finne riktig dose for deg?
Vis hele sitatet...
Fikk mitt første møte med mikrodosering for omtrent et år siden. Da delte jeg opp min første 100µg lapp i 4, deretter delte jeg neste opp i 6. Testet mikrodose på fest og fikk et kjempegodt inntrykk av det på den måten 25µg var litt sterkt, men 16,6 var mer passe. Kan jo regne med at lappen var litt svakere enn 100, så fant nok allerede ut da at jeg liker meg best på 12-15µg uten å vite det

Så det var fort gjort å finne riktig dose, men til fest syns jeg 25µg var helt ypperlig

Sitat av Duun Vis innlegg
Bra greier. Interessant lesing! Veldig spennende felt dette med mikrodosering av psykedelika, forhåpentligvis noe for fremtiden
Vis hele sitatet...
Håper dette selv, men da må vi jobbe for å fjerne stigmaen rundt stoffet Forhåpentligvis bidrar jeg litt nå!
Sist endret av seroto9n; 28. januar 2017 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lvl 5 Taskenspiller
Jeg applauderer denne tråden! Sakelig info, en fin dose egen-drøfting og relevante linker.
Det jeg liker best er likevel fokuset på bruk av rusmiddel der formålet ikke er å bli mest mulig ruset,
men å få det beste ut av de effektene middelet gir utover opplevelsen av beruselse.
Virkelig interessant lesestoff! Har personlig lite, eller tilnærmet lik ingen erfaring med psykadelika selv, og iallefall ikke mikrodosering.

Regner med at du har brukt LSD flere ganger i rus-sammenheng før du begynte med dette?
Sist endret av Kristiano; 29. januar 2017 kl. 00:31.
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kristiano Vis innlegg
Virkelig interessant lesestoff! Har personlig lite, eller tilnærmet lik ingen erfaring med psykadelika selv, og iallefall ikke mikrodosering.

Regner med at du har brukt LSD flere ganger i rus-sammenheng før du begynte med dette?
Vis hele sitatet...
Hyggelig å høre at du likte det!

Jeg har ikke følt et behov for å ta LSD i rus-sammenheng, derfor har jeg kun gjort det én gang. 100µg Om det blir en skikkelig tur snart er ikke umulig, men ønsker ikke å stresse med det.

Får også legge til at jeg tok disse 100 før jeg begynte å mikrodosere, slik at jeg i hvert fall visste litt hvordan en tur var Har jo vært i besittelse av LSD i ordentlige trippe-doser, men jeg har vært så glad i å mikrodosere at jeg aldri har tatt meg tid til å ruse meg på det

Så nei, noen psychonaut er jeg dessverre ikke!
Sist endret av seroto9n; 29. januar 2017 kl. 00:45.
Gin tråd om interessant tema. Har noe erfaring med mikrodosering sjøl. Starta med at jeg snubla over en gammel blotter (ca 80-100mcg) en gang jeg hadde besøk for noen år siden. Vi bestemte oss for å dele den (før dette kun erfaring med LSD i trippedoseringer 100mcg+). Vil anta at dosen vi fikk i oss var ca 30-40mcg grunnet gammel blotter og dårlig oppevart.

Vi ble begge svært overrasket over hvor fin dagen ble, og hvor god kommunikasjon vi hadde med mennesker vi møtte. Dette er noe høyere nivå enn mikrodoseringer, og gav mildere psykedeliske effekter. For høy dosering til hverdagslige aktiviteter, men ypperlig til en tur i by og park en vårdag. Man kunne også greit kommunisere med medmennesker.

Etter dette våknet interrssen for LSD i mikrodoseringer. Eksperimenterte med doser i 10-20mcg nivå i studieøyemed. Dette også med meget gode erfaringer. God motivasjon og giv og godt humør i en travel eksamensperiode. Også her svært god kommunikasjon med mennesker man samtaler med. Opplevde dog noe syrete drømmer etter å ha mikrodosert et par uker, og følte deretter for en noe lengre pause fra mikrodosering.

Tror jevnlig mikrodosering i månedsvis ikke er for alle, da man kan bli noe sliten av mildt forsterkede inntrykk over tid (noe som manifesterte seg hos meg med denne økte drømmeaktiviteten som jeg synes var litt "syrete").

Har også mikrodosert i 20-30mcg nivå i forbindelse med fest et par ganger. Første gang følte jeg meg før inntak noe innadvendt og ikke i festhumør. Tok 25mcg alene i leiligheten som et eksperiment. Tenkte jeg greit kunne droppe å dra på fest, men var spent på å hva mikrodosen ville gjøre med humøret. En time etter inntak steg humøret og jeg følte meg i strålende form for å sosialisere. Følte meg som et sosialt geni med stor forståelse og interesse for mine medmennesker. Humor og latter sitter løst, og det ble en fantastisk kveld. Å blande med for mye alkohol ødelegger dog mye av denne følelsen. Hatt et par andre forsøk med like fine resultat.

Mikrodosering angående psykedelika er i det hele tatt utrolig spennende. Spesielt med LSD, da LSD gir ekstra energi. Man kan få ekstra giv til å rydde leiligheten. Ta en tur gjøre ærend man burde gjort for lenge siden, samt en god antidepressiv virkning. Det jeg vil trekke fram som mest fremtredende er kanskje den fantastiske kommunikasjonen man lett får med medmenneskerm. Man blir kreativ, viser interesse samt ofte en god humor der latteren søtt løst.

Jeg har prøvd mikrodosering med sopp og Iboga også. Dette har også potensial til sitt bruk. Sopp varer kortere og er mer meditativt og rolig (ikke samme energi som ved LSD). Små doser sopp (5-10 små flein) kan gi en boost på humør og har fått meg til å gå lengre turer i skog og mark, eller til å ønske å meditere. Iboga virker mer subtilt og gjorde meg kanskje mer jordnær, samt at livet mitt forandret seg i en positiv retning, nærmest umerkelig over den måneden jeg gjorde dette. Jeg sluttet f.eks å røyke nærmesr av meg selv, uten å egentlig å ha tenkt over det, og jeg fikk større forståelse og kjærlighet for mennesker som står meg nær.

Mikrodosering anbefales absolutt for den interesserte. Små doser psykedelika som f.eks LSD har svært lav avhengighetspotensiale og er skånsomt rent fysisk.

Beklager skriveleif, grunnet mobiltasting

Kan nevne at jeg i ettertid har møtt en håndfull godt utdannede interessante mennesker med mye mer inngående erfaring med mikrodoser enn meg. Enkelte har brukt det i studie og jobbsammenheng i lengre tid, uten uttalte bivirkninger. Verdt å nevne er at Albert Hoffmann selv mikrodoserte med LSD over lengre tid, og trekker fram mikrodosering i hans bok "LSD my problem child" som området hvor LSD muligens kan ha et enormt potensial hvor han oppfordrer til mer forskning
Sist endret av Bearass; 29. januar 2017 kl. 01:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Bra initiativ! Jeg anbefaler alle å sjekke ut nettsiden The Third Wave (of psychedelics) for å lese om microdosing. https://thethirdwave.co/microdosing

Jeg har mikrodosert en del ganger selv og har planer om å gjøre det videre utover våren. Har gjort det i forbindelse med studie, jobb, fest og ute på tur med venner eller alene. Jeg har for det meste hatt positive erfaringer med det og følt meg ekstra inspirert, uthvilt, smart og full av energi. Det verste som har skjedd er at jeg trodde jeg hadde nok toleranse til at jeg kunne ta en hel lapp og sitte å lese i sola, men da ble effektene så merkbare at jeg ikke var i stand til å lese i normal hastighet, så jeg la vekk gjøremålene mine og nøyt turen.

LSD er ganske magisk! Jeg føler at jo mer jeg bruker det jo lenger kan jeg vente til neste gang. I min erfaring er afterglowen etter en god tur eller en periode med mikrodosering nesten bedre eller bedre enn selve tripen! Da føler jeg meg freshere i hjernen og mer motivert til å få unna arbeidsoppgaver så jeg kan nå målene og realisere drømmene mine.
Hadde vært gøy med placebo undersøkelse på dette området!
Sitat av Bearass Vis innlegg

Jeg har prøvd mikrodosering med sopp og Iboga også. Dette har også potensial til sitt bruk. Sopp varer kortere og er mer meditativt og rolig (ikke samme energi som ved LSD). Små doser sopp (5-10 små flein) kan gi en boost på humør og har fått meg til å gå lengre turer i skog og mark, eller til å ønske å meditere. Iboga virker mer subtilt og gjorde meg kanskje mer jordnær, samt at livet mitt forandret seg i en positiv retning, nærmest umerkelig over den måneden jeg gjorde dette. Jeg sluttet f.eks å røyke nærmesr av meg selv, uten å egentlig å ha tenkt over det, og jeg fikk større forståelse og kjærlighet for mennesker som står meg nær.

Mikrodosering anbefales absolutt for den interesserte. Små doser psykedelika som f.eks LSD har svært lav avhengighetspotensiale og er skånsomt rent fysisk.
Vis hele sitatet...
Hei! Jeg har fått litt interesse for mikrodoseringer jeg også, så jeg har prøvd å gjøre litt research før jeg begynner. Jeg hører jo nesten bare gode ting om det, men så finner jeg et innlegg her og der på f.eks. bluelight som gjør meg litt nervøs:

Sitat av http://www.bluelight.org/vb/threads/738481-Shrooms-microdosing
I used to do it, it's a bad idea, no point. Either really don't feel anything, or start tripping out in some inappropriate place. Best you can hope for is a mild 'stoned' feeling for a few hours, but it's very hard to hit that dose. Dosage can be hard to get right on mushrooms since they vary in strength & tolerance plays a part too. It's at best a waste of good mushrooms, at worst mildly uncomfortable. 0.25g of some freshly dried small liberty caps was enough to give me a proper trip a few weeks ago.
Vis hele sitatet...
Jeg har god erfaring med psychedelica generelt, men har aldri mikrodosert, og som den quoten fra bluelight sier kan skje, så har jeg fint lite lyst til å "start tripping out in some inappropriate place". Er det generell fare for det når man tar en 0.15-0.25g (anbefalt dose fra linken til TS) av cubensis? Det fantastiske med mikrodosering er jo at man skal få litt av de positive effektene av det, uten å trippe, eller ihvertfall være synlig høy (pupiller og væremåte).

Og, siden jeg først skriver her. Har noen tips til hvordan jeg kan dosere dette uten en vekt som måler så lavt? Er det en gode idè å grinde opp litt sopp for så å putte det i gelatinkapsler og bare dosere den veien? Eller burde jeg faktisk investere i en skikkelig vekt?
Prøv deg fram. Men prøv deg fram de første gangene da det ikke gjør noe om du blir "litt trippa" så finner du nok fort din sweetspot. Å grinde opp og putte i kspsler er sikkert lurt.
Pleier selv å ligge mellom 10-15 mcg LSD til en vanlig studiedag, samme effekter som nevnt ovenfor. I kombinasjon med 150 mg modafinil og 500 g phenibut blir jeg et supermenneske av en annen dimensjon, enten det er studier, andre gjøremål eller sosiale sammenhenger. Har smått prøvd med sopp de siste ukene, men har ikke helt funnet dosen jeg ønsker å ligge på. 0,2 g med cubensis har egentlig vært litt for høyt for studiedoser, men det har har fungert bra sosialt. Noen andre som har mikrodosert med cubensis, hvis så, hvilken dosering?
Har mikrodosert smått med cubensis. Men funnet at LSD er bedre i studieøyemed. Varierer kanskje fra person til person, men føler LSD gir mer energi og giv, samt lengre varighet hvor man får effekt en hel lang dag på lesesalen.

En kompis mener han får fantastisk hukommelse av psilocybin i dagene etter, noe som enkelte studier også kan hevde. Sånn sett kanskje lovende eksempel på interessant artikkel.

Ellers har jeg dessverre ikke så mye å bidra med angående psilocybin i studieøyemed, da jeg helst har brukt små doser psilocybin i mere meditative grunner eller ved turer naturen. Da gjør det jo lite om effektene blir noe sterkere også
Sist endret av Bearass; 2. februar 2017 kl. 01:00.
Noen som har prøvd dette på lengre turer ute i naturen?
Feks gå besseggen på 50ug eller noe?

Hvor mye blir for mye når man snakker om å være i fysisk bevegelse over lengre tid?
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Noen som har prøvd dette på lengre turer ute i naturen?
Feks gå besseggen på 50ug eller noe?

Hvor mye blir for mye når man snakker om å være i fysisk bevegelse over lengre tid?
Vis hele sitatet...
Når du kommer opp i doser på over ca 20ug, slutter det å være mikrodosering og blir mer lik en vanlig rusdosering. Her begynner inntrykkene hos en enkeltperson på grensen til å bli for kompliserte til å forklare.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Noen som har prøvd dette på lengre turer ute i naturen?
Feks gå besseggen på 50ug eller noe?

Hvor mye blir for mye når man snakker om å være i fysisk bevegelse over lengre tid?
Vis hele sitatet...
Jeg har endel erfaring med 50ug doseringer. Dette er altså ikke mikrodose - og man kan under peaken, avhengig av dagsform, bevege seg inn i en lettere tripp. Man vil også lett få visuelle effekter på disse doseringene, om en ikke overveldende.

Enkelte rapporterer at en slik dosering er ubehagelig og "i mellomland" mellom tripp og ikke tripp. Egen personlig erfaring er dog bare positiv. Man har tatt lite nok til at man greit kan komunisere med mennesker man møter uten å være påfallende. Tur i natur og mark der er ypperlig. Om det ikke er sjangse for å møte for mange mennesker tenker jeg kanskje det er like greit å klinke til med 100ug, først som sist. (Føler 100ug er såpass håndterlig (iallfall utenom den timen eller to der maner på peak) at man greit kan håndtere kortere møter med mennesker da også.

Beseggen på en noenlunde folksom dag funker sikkert 50ug helt ypperlig. Eneste aber kan være at kanskje vil ønske at du hadde tatt mer. Er man forberedt på at det er en dag med bare mildere psykedeliske effekter kan man likevel greit føle det er fullt ut tilfredsstillende. Det er iallefall min erfaring.
Har du (eller noen av dere andre) noe formening om kontinuerlig mikrodosering på LSD har noen negativ påvirkning på utviklingen av hjernen til yngre personer? Vi pleier jo gjerne å fraråde ungdom å utforske psykedelika før de er "ferdig utviklet", men kanskje det et litt andre spilleregler når det kommer til mikrodosering?
Sitat av omba Vis innlegg
I kombinasjon med 150 mg modafinil og 500 g phenibut blir jeg et supermenneske av en annen dimensjon, enten det er studier, andre gjøremål eller sosiale sammenhenger.
Vis hele sitatet...
500g Phenibut?! Måtte bare rette på deg. Mente du 0,5g eller 5g?
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Har du (eller noen av dere andre) noe formening om kontinuerlig mikrodosering på LSD har noen negativ påvirkning på utviklingen av hjernen til yngre personer? Vi pleier jo gjerne å fraråde ungdom å utforske psykedelika før de er "ferdig utviklet", men kanskje det et litt andre spilleregler når det kommer til mikrodosering?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er det ikke påvist skadelige effekter av LSD når det gjelder utvikling av hjernen. Men det er vel heller ikke noe særlig forskning rundt det.

Skal man være sikker på å ikke gjøre noe skade på hjerne i utvikling er det nok best å vente

edit: Jeg ville kanskje heller mikrodosert med psilocybin - som forskning viser er neuroprotective - og om jeg skulle tippe da vil være safe - og gi liten til ingen skade, selv om hjernen ikke er ferdig utviklet.
Sist endret av Bearass; 6. februar 2017 kl. 00:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Har du (eller noen av dere andre) noe formening om kontinuerlig mikrodosering på LSD har noen negativ påvirkning på utviklingen av hjernen til yngre personer? Vi pleier jo gjerne å fraråde ungdom å utforske psykedelika før de er "ferdig utviklet", men kanskje det et litt andre spilleregler når det kommer til mikrodosering?
Vis hele sitatet...
Nei, dessverre, det er synd dette ikke forskes på. Har lest flere rapporter om 6-12 mnd mikrodosering uten noen spesielle negative effekter.

5mnd

7mnd

Jeg føler ikke mikrodosering bør bli til en livsstil, men at du mikrodoserer etter behov. Personlig mikrodoserer jeg stort sett bare under spesielle anledninger. Jeg har oppfattelsen av at alt har en pris, og for å være på den sikre siden tenker jeg dette om mikrodosering også. Vi har ingen rapporter på flere år med mikrodosering, selv om jeg har hørt Hoffman visstnok mikrodoserte til sin død, og han ble jo rimelig gammal

Ville nok heller fulgt Bearass sitt råd og mikrodosert sopp om du er ung.
Sist endret av seroto9n; 6. februar 2017 kl. 01:28.
Tenker selv det samme angående livsstil, og tror jeg ville følt det ble "feil". Men hva med de som bruker antidepressiv eller ADHD medisin gjerne hver dag resten av livet? Der blir vell det samme, om ikke verre. Føler også noen i en av Reddit-postene du linket til kommenterte på dette.

Selv er jeg ikke for ung, synes bare det var en interessant tanke og ønsket å høre andres meninger rundt det.
Jeg har som tittelen tilsier tenkt til å mikrodosere LSD og for å få til dette tenker jeg å løse opp en tab i 40% alkohol for å lettere kunne dosere. Det finnes mange fine guider om dette, men det dukker likevel opp noen praktiske spørsmål jeg sliter med å finne svar på:

1. Jeg hører stadig om (og har prøvd, uten hell, å sette meg inn i) volumetrisk beregning. Dette virker for meg veldig komplisert så jeg vil bare forsikre meg om at det ikke er verre enn at jeg f.eks tar en 100μg tab, løser opp i 50ml alkohol og så doserer 5ml for å få i meg en mikrodose på 10μg?

2. Når jeg doserer, skal dette svelges eller ligge i munnen/under tunga til det er tatt opp?

3. Vil blandingen holde seg potent over tid, eller vil den miste styrke etterhvert? Og hvordan bør dette oppbevares?

Håper noen, med mer erfaring kan hjelpe meg
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Sitat av Klavi Vis innlegg
Jeg har som tittelen tilsier tenkt til å mikrodosere LSD og for å få til dette tenker jeg å løse opp en tab i 40% alkohol for å lettere kunne dosere. Det finnes mange fine guider om dette, men det dukker likevel opp noen praktiske spørsmål jeg sliter med å finne svar på:

1. Jeg hører stadig om (og har prøvd, uten hell, å sette meg inn i) volumetrisk beregning. Dette virker for meg veldig komplisert så jeg vil bare forsikre meg om at det ikke er verre enn at jeg f.eks tar en 100μg tab, løser opp i 50ml alkohol og så doserer 5ml for å få i meg en mikrodose på 10μg?

2. Når jeg doserer, skal dette svelges eller ligge i munnen/under tunga til det er tatt opp?

3. Vil blandingen holde seg potent over tid, eller vil den miste styrke etterhvert? Og hvordan bør dette oppbevares?

Håper noen, med mer erfaring kan hjelpe meg
Vis hele sitatet...
1. Helt korrekt.

2. Svelg i vei Hvis du vil ha raskere funk kan du legge det under tunga. Folk rapporterer om litt kjappere funk på den måten, men å legge 5ml vodka under tunga tror jeg ikke er en morgenrutine jeg ville bevart

3. I 40% alkohol vil blandingen holde seg kjempebra i lang tid, men da må du også bevare den mørkt og kaldt. Hvor lenge den holder vet jeg ikke, men lenger enn du lever vil jeg tro. Uten at jeg kan si noe sikkert. Alkoholen er til for at det ikke skal dannes bakterier i væsken. Du trenger ikke hele flasken med vodka, halvparten 40% og halvparten destillert vann er nok helt ok (20%)

Jeg oppbevarer i kjøleskapet, men husk å merke flasken om det er en risiko for at intetanende kan komme til å ta seg en slurk
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Nei, dessverre, det er synd dette ikke forskes på. Har lest flere rapporter om 6-12 mnd mikrodosering uten noen spesielle negative effekter.

5mnd

7mnd

Jeg føler ikke mikrodosering bør bli til en livsstil, men at du mikrodoserer etter behov. Personlig mikrodoserer jeg stort sett bare under spesielle anledninger. Jeg har oppfattelsen av at alt har en pris, og for å være på den sikre siden tenker jeg dette om mikrodosering også. Vi har ingen rapporter på flere år med mikrodosering, selv om jeg har hørt Hoffman visstnok mikrodoserte til sin død, og han ble jo rimelig gammal

Ville nok heller fulgt Bearass sitt råd og mikrodosert sopp om du er ung.
Vis hele sitatet...
Ingen spesielt negative effekter?
"for a period of 2-3 weeks I was highly fatigued so decided give microdosing a break. To which my fatigue reduced"

"It amplifies your mood. Now this can be good if you are happy but it can also swing the other way and accentuate a bad mood on your off days and make you quite irritable and short tempered with people and quite depressed about the world. This does not happen often but can happen occasionally."

"Sleep can be reduced as many times my mind has still been racing and unable to settle. Even at such a low dose I find I cannot sleep for about 12-13 hours after microdosing. So I have to dose early in the morning."

" Surely it is possible to become addicted to that state of mind that it induces."

Og hvordan kan du bruke to erfaringer fra reddit som kilde?
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Og hvordan kan du bruke to erfaringer fra reddit som kilde?
Vis hele sitatet...
Alt om mikrodosering er anekdoter. Jeg har ikke funnet noen vitenskapelige studier på feltet, så derfor bruker jeg reddit som kilde. Alle nyhetsartikler er også basert på anektoder.


Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Ingen spesielt negative effekter?
"for a period of 2-3 weeks I was highly fatigued so decided give microdosing a break. To which my fatigue reduced"

"It amplifies your mood. Now this can be good if you are happy but it can also swing the other way and accentuate a bad mood on your off days and make you quite irritable and short tempered with people and quite depressed about the world. This does not happen often but can happen occasionally."
Vis hele sitatet...
Nei, dette synes jeg ikke var spesielt negative effekter. Det er viktig å kjenne på seg selv når man prøver et stoff som LSD, det er ikke Tom og Jerry kjeks, det er LSD. Kan jo sammenligne med Ritalin, som kanskje er det mest lignende legemiddelet til LSD mikrodose, som skrives ut i bøtter og spann:

Svært vanlige (≥1/10): Gastrointestinale: Kvalme, munntørrhet. Nevrologiske: Hodepine. Psykiske: Insomni, nervøsitet. Stoffskifte/ernæring: Redusert appetitt.

Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Magesmerter, diaré, ubehag i magen og oppkast (dette forekommer vanligvis i begynnelsen av behandlingen og kan lindres ved samtidig inntak av mat), dyspepsi, tannverk. Hjerte/kar: Arytmi, takykardi, palpitasjoner, hypertensjon, perifer kuldefølelse. Hud: Hyperhidrose, alopesi, pruritus, utslett, urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt. Luftveier: Hoste, smerter i svelget, dyspné. Muskel-skjelettsystemet: Artralgi. Nevrologiske: Tremor, svimmelhet, dyskinesi, psykomotorisk hyperaktivitet, somnolens. Psykiske: Affektlabilitetaggresjon, agitasjon, angst, depresjon, irritabilitet, unormal atferd, rastløshet, søvnforstyrrelser, redusert libido, angstanfall, stress. Stoffskifte/ernæring: Anoreksi, moderat reduksjon i vektøkning og høydeøkning ved langtidsbruk hos barn. Undersøkelser: Endringer i blodtrykk og puls (vanligvis økning), vekttap. Øvrige: Pyreksi, veksthemming ved langtidsbruk hos barn, følelse av nervøsitet, fatigue, tørste. Mindre vanlige

(≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Obstipasjon. Hjerte/kar: Brystsmerter. Hud: Angionevrotisk ødem, bulløse tilstander, eksfoliative tilstander. Infeksiøse: Gastroenteritt. Immunsystemet: Overfølsomhetsreaksjoner, som angionevrotisk ødem, anafylaktiske reaksjoner, hevelse i øret, bulløse tilstander, urticaria, pruritus, utslett og erupsjoner. Lever/galle: Forhøyede leverenzymer. Muskel-skjelettsystemet: Myalgi, muskelrykninger, muskelstrekk. Nevrologiske: Sedasjon, akatisi. Nyre/urinveier: Hematuri. Psykiske: Psykotiske lidelser, hallusinasjoner knyttet til hørsel, syn og berøring, sinne, selvmordstanker, endret sinnsstemning, svingninger i stemningsleie, lett for å gråte, tics, forverring av eksisterende tics eller Tourettes syndrom, hyperårvåkenhet, spenning. Undersøkelser: Bilyd på hjertet. Øye: Diplopi, tåkesyn.

Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Hjerte/kar: Angina pectoris. Hud: Makuløst utslett, erytem. Kjønnsorganer/bryst: Gynekomasti. Psykiske: Mani, desorientering, forstyrrelser i libido. Øye: Akkommodasjonsproblemer, mydriasis, synsforstyrrelser.

Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Anemi, leukopeni, trombocytopeni, trombocytopenisk purpura, pancytopeni. Hjerte/kar: Hjertestans, myokardinfarkt, cerebral arteritt og/eller okklusjon, Raynauds fenomen, supraventrikulær takykardi, bradykardi, ventrikulære ekstrasystoler. Hud: Erythema multiforme, eksfoliativ dermatitt, fast lokalisert utbrudd. Kjønnsorganer/bryst: Erektil dysfunksjon. Lever/galle: Unormal leverfunksjon, inkl. hepatisk koma. Muskel-skjelettsystemet: Muskelkramper. Nevrologiske: Konvulsjoner, koreoatetoide bevegelser, reversibel iskemisk nevrologisk deficit, nevroleptisk malignt syndrom, cerebrovaskulære lidelser, inkl. vaskulitt, hjerneblødning, cerebral arteritt, cerebral okklusjon, grand mal-kramper, migrene. Psykiske: Selvmordsforsøk (inkl. fullbyrdet selvmord), forbigående nedstemthet, unormale tanker, apati, atferd med gjentatte handlinger, overfokusering, vrangforestillinger, tankeforstyrrelser, forvirringstilstand, sykelig taletrang. Tilfeller av misbruk og avhengighet er beskrevet, hyppigere med formuleringer med rask frisetting. Undersøkelser: Økt alkalisk fosfatase i blodet, økt bilirubin i blodet, redusert blodplatetall, unormalt antall hvite blodceller. Øvrige: Plutselig hjertedød, ubehag i brystet, hyperpyreksi.
Vis hele sitatet...
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
"Sleep can be reduced as many times my mind has still been racing and unable to settle. Even at such a low dose I find I cannot sleep for about 12-13 hours after microdosing. So I have to dose early in the morning."
Vis hele sitatet...
Ja, virkningene av LSD varer så lenge. Jeg mikrodoserer alltid med en gang jeg står opp.

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
" Surely it is possible to become addicted to that state of mind that it induces."
Vis hele sitatet...
Akkurat som sjokolade, shopping, gambling, jordbæris, fanta, yoghurt og dataspill. Det er i så fall ikke LSD som gjør det avhengig, det handler om seg selv.

____

Alt er relativt
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Alt om mikrodosering er anekdoter. Jeg har ikke funnet noen vitenskapelige studier på feltet, så derfor bruker jeg reddit som kilde. Alle nyhetsartikler er også basert på anektoder.




Nei, dette synes jeg ikke var spesielt negative effekter. Det er viktig å kjenne på seg selv når man prøver et stoff som LSD, det er ikke Tom og Jerry kjeks, det er LSD. Kan jo sammenligne med Ritalin, som kanskje er det mest lignende legemiddelet til LSD mikrodose, som skrives ut i bøtter og spann:

____

Alt er relativt
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at du sier det ikke finnes noen nevneverdige bivirkninger og viser til én post som kun tar for seg de positive, og du bare avfeier de negative punktene i den neste rapporten.

Og hva da anekdoter? Det gjøres forskning på LSD som refereres til i media som er både positiv og negativ.

Problemet er at du cherrypicker, du velger de kildene som kun underbygger dine egne meninger.

Jeg tok ett søk på reddit og fant litt andre meninger.
Jeg trengte kun å gå en liten uke tilbake i tid for å finne disse sitatene, enkelte av dem er tatt ut av kontekst for å ikke gjøre innlegget mitt altfor langt så noen av dem nevner også positive effekter, men det blir helt feil når du kun viser til positive erfaringer!


"It definitely does fuck with your body chemistry though. Currently my stomach is grumbly as and it takes another day for my head to feel like it's gone back to normal. I haven't done it for a very extended time (3 weeks atm, twice a week) and I take more than a microdose sometimes for shits and giggles."

"My side effects have been paranoia, delusions and hypocondria, we are all different so this doesn't have to be true for you"

"Long term use of LSD is suspected to be capable of putting stress on the heart due to the stimulation. Even so we have no real studies so who knows. The effects differ from person to person as well and some people will not experience the benefits of microdosing."

"I've gotten poor sleep"

"I dose 3-4 times per week 10ug, not more than 2 days successively.
Some nights i dont sleep that well. And sometimes i am really emotional but i dont know if that comes from MD. "

"Some days I pop it in the morning and what follows is a beautiful and harmonious day, some days it makes me jittery and anxious."

"My experiences have been uneven as well. The first few times I felt a lot of focus but I don't normally suffer from lack of focus.
When I've been alone, I certainly couldn't imagine trying to be social at that time. Even the rest of the day I'm not overly chatty, even with my wife.
I got a short lived flu. Once I got over it, I microdosed and have been pretty brain fogged since then. I actually think it started with the flu but I'm not thrilled with it. In the back of my mind, I wonder if it's related to micro dosing."

"Yeah, same here. Almost every dose varies from the last - but sadly with anxiety and jitteriness predominating. I've stopped my experiment for the time being because on reflection there were more negatives than positives."

"Negative (Most likely due to accidental misdosing): -Occasional substance induced anxiety, more often than not about whether I've accidentally taken too much and might trip, but occasionally about myself as a person. -Inability to concentrate on certain things -Inability to sit still. -Inability to sleep."

"Micro dosing reduces my appetite"

"lsd definitely reduces appetite for me even in small amounts."

"I ended up being withdrawn and anxious in an environment that demands an energetic, and positive mindset. Ultimately this got the best of me and I had to remove myself due to having volatile emotions. For the rest of that day, and the next, I had an extremely negative afterglow, to the point of not wanting to go to work or even quitting."

"I've quit jobs due to microdosing haha. I was unhappy and when I microdose it really comes out more, it gets to the point where it's just like why the fuck am I doing this, I'm miserable here."

"my first experience with LSD microdosing was very underwhelming and culminated with raging depression about 11 hours post-dose. Much like post-MDMA depression, but somewhat milder and much shorter lasting. What's wrong with me?"

"I also have depression in the later stages of a microdose, so I sympathize with you."
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Poenget mitt er at du sier det ikke finnes noen nevneverdige bivirkninger og viser til én post som kun tar for seg de positive, og du bare avfeier de negative punktene i den neste rapporten.

Og hva da anekdoter? Det gjøres forskning på LSD som refereres til i media som er både positiv og negativ.

Problemet er at du cherrypicker, du velger de kildene som kun underbygger dine egne meninger.

Jeg tok ett søk på reddit og fant litt andre meninger.
Jeg trengte kun å gå en liten uke tilbake i tid for å finne disse sitatene, enkelte av dem er tatt ut av kontekst for å ikke gjøre innlegget mitt altfor langt så noen av dem nevner også positive effekter, men det blir helt feil når du kun viser til positive erfaringer!


"It definitely does fuck with your body chemistry though. Currently my stomach is grumbly as and it takes another day for my head to feel like it's gone back to normal. I haven't done it for a very extended time (3 weeks atm, twice a week) and I take more than a microdose sometimes for shits and giggles."

"My side effects have been paranoia, delusions and hypocondria, we are all different so this doesn't have to be true for you"

"Long term use of LSD is suspected to be capable of putting stress on the heart due to the stimulation. Even so we have no real studies so who knows. The effects differ from person to person as well and some people will not experience the benefits of microdosing."

"I've gotten poor sleep"

"I dose 3-4 times per week 10ug, not more than 2 days successively.
Some nights i dont sleep that well. And sometimes i am really emotional but i dont know if that comes from MD. "

"Some days I pop it in the morning and what follows is a beautiful and harmonious day, some days it makes me jittery and anxious."

"My experiences have been uneven as well. The first few times I felt a lot of focus but I don't normally suffer from lack of focus.
When I've been alone, I certainly couldn't imagine trying to be social at that time. Even the rest of the day I'm not overly chatty, even with my wife.
I got a short lived flu. Once I got over it, I microdosed and have been pretty brain fogged since then. I actually think it started with the flu but I'm not thrilled with it. In the back of my mind, I wonder if it's related to micro dosing."

"Yeah, same here. Almost every dose varies from the last - but sadly with anxiety and jitteriness predominating. I've stopped my experiment for the time being because on reflection there were more negatives than positives."

"Negative (Most likely due to accidental misdosing): -Occasional substance induced anxiety, more often than not about whether I've accidentally taken too much and might trip, but occasionally about myself as a person. -Inability to concentrate on certain things -Inability to sit still. -Inability to sleep."

"Micro dosing reduces my appetite"

"lsd definitely reduces appetite for me even in small amounts."

"I ended up being withdrawn and anxious in an environment that demands an energetic, and positive mindset. Ultimately this got the best of me and I had to remove myself due to having volatile emotions. For the rest of that day, and the next, I had an extremely negative afterglow, to the point of not wanting to go to work or even quitting."

"I've quit jobs due to microdosing haha. I was unhappy and when I microdose it really comes out more, it gets to the point where it's just like why the fuck am I doing this, I'm miserable here."

"my first experience with LSD microdosing was very underwhelming and culminated with raging depression about 11 hours post-dose. Much like post-MDMA depression, but somewhat milder and much shorter lasting. What's wrong with me?"

"I also have depression in the later stages of a microdose, so I sympathize with you."
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt at man vil finne folk som har negative erfaringer. Jeg vet det finnes hauger av studier på LSD, det er det ingen tvil om, og svært mange av disse er lovende. Mikrodoseringer derimot er det ikke mange studier å finne på. I hvert fall ingen store eller omfattende, og om det finnes er jeg nok heller bare dårlig til å google.

Uansett, majoriteten av sitatene du lister her er effekter jeg likesågodt får av hverdagen. Av livet. Jeg sier ikke at mikrodosering er et vidundermiddel som løser alles problemer, det vil jeg aldri tenke om noe som helst. Som nevnt tidligere har jeg den oppfatningen av at alt har en pris, og mikrodosering er intet unntak. Det finnes selvsagt personer der ute som har negative erfaringer med mikrodoseringer, jeg er en ganske nøytral person som forandrer meningene mine basert på harde fakta som kan backes opp som jeg finner. Jeg trodde cannabis ødela livet ditt for bare få år siden

Uansett, spesielt negative effekter har jeg ikke lest om mikrodoseringer av LSD. Om noen sier de har mistet jobben sin fordi de har mikrodosert begynner jeg å lure på hva som får folk til å ta et stoff de reagerer negativt på gjentatte ganger helt til det går så ille at de mister en jobb.

Med denne tråden menes å gi kilder og brukerveiledning til hvordan mikrodosering kan gjøre hverdagen til enkelte bedre.

Som jeg selv nevner tidligere så mener jeg ikke at mikrodosering bør bli en livsstil. Jeg mener fremdeles at alt har en pris, og gjør mikrodosering livet ditt bedre mener jeg ikke at det skal gjøres hver dag. Kan bli i godt humør av tre-fire shots og, men en gang i blant ender det i fylleangst, tom konto og knuste glass. Uansett ender det oftest gode minner og nye vennskap.

Jeg ønsker bare å informere her, jeg burde nok søkt mer aktivt etter negative erfaringer, men da så godt som alle historiene om mikrodosering jeg har kommet over har vært positive, både på reddit og i media, ofte svært positive, selv om jeg var kritisk selv i starten har jeg valgt å basere denne posten på majoriteten av disse i tillegg til å linke til en som forteller om negative effekter ved slutt.

Jeg viser uansett ikke kun til én post. Jeg viser til langt flere. Uansett er ikke denne tråden ment som en "hey du burde prøve mikrodosering sjekk alle disse linkene det er folk som syns mikrodosering er noe du burde prøve"-tråd. Det er ment som en "hey om du har tenkt til å prøve mikrodosering, les dette"-tråd.

Quoter meg selv her:
Jeg har fremdeles ikke lest om noen langvarige negative effekter, så i motsetning til andre prestasjonsfremmende midler er nok LSD det med minst bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Så altså: Jeg mener ikke at mikrodosering av LSD er et vidundermiddel for alle og enhver, jeg forteller hvordan du skal gjøre det. Erfaringer, enten positive eller negative blir man nesten nødt til å finne selv. Det er fremdeles LSD. Enhver som er villig til å bryte loven for å skaffe seg et så psykoaktivt stoff som LSD bør lese seg opp på forhånd. Med denne tråden belyser jeg hvordan man mikrodoserer LSD og gir mine egne erfaringer med det, men ja, jeg burde tatt med flere linker til personer med negative erfaringer med dette.

Takk for å belyse saken!
Sist endret av seroto9n; 11. februar 2017 kl. 01:33.
Dette er kanskje vanskelig å svare på, men jeg prøver alikevel.

Jeg har lenge vært fascinert av LSD og DMT. Jeg har imidlertid aldri prøvd, da jeg har lest at det vil forandre deg som person. Slik situasjonen er nå, spesielt i jobbsammenheng, så er det viktig at jeg ikke plutselig skal miste interessen og motivasjonen for det jeg driver med. Av denne grunn så har jeg tenkt at jeg skal vente med å teste dette til livssituasjonen min tillater at jeg kan forandre personligheten. Men dersom jeg mikrodoserer, vil kjangsen for å få en personlighetsforandring være mindre enn om jeg skulle ha tatt en "normal" dose?

I hvilken grad kan man oppleve å få en personlighetsforandring ved å prøve LSD eller DMT? Dersom man trippen gjør at jeg forandrer meg, er det slik at jeg kan forandre meg til en person som jeg på nåværende tidspunkt ikke vil være? Kan man f.eks. plutselig slutte å elske kjæresten sin?

Dersom jeg, som aldri tidligere har prøvd psykedelika, skulle ha prøvd meg på mikrodosering av LSD, er det slik at jeg ved en lav dose kan gjøre dette trygt alene, uten å ha en tripsitter? Det frister nemlig veldig mye å prøve meg på dette, tenker da at jeg starter med 5μg, vil jeg ved en så lav dose slippe å muligens "badtrippe"? Er det slik at man ved så lave doser ikke "tripper", og at man kan fremtre på en tilnærmet normal måte?
Sist endret av stepry; 12. februar 2017 kl. 01:35.
Nei du vil ikke forandre personlighet av mikrodosering, og det skal en real heftig dose og trip til å få deg til å forandre personlighet på permanent basis.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Nei du vil ikke forandre personlighet av mikrodosering, og det skal en real heftig dose og trip til å få deg til å forandre personlighet på permanent basis.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, i så fall så høres det veldig interessant ut å prøve meg på mikrodosering. Har du forresten noen tips ift. mine siste spørsmål? Lurer litt på hva jeg kan forvente meg ved å prøve meg på en mikrodosering LSD, og om det er noe jeg trygt kan gjøre uten å måtte ha en tripsitter.
Sist endret av stepry; 12. februar 2017 kl. 02:54.
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Sorry stjeler denne litt ID-brikke

Sitat av stepry Vis innlegg
Takk for svar, i så fall så høres det veldig interessant ut å prøve meg på mikrodosering. Har du forresten noen tips ift. mine siste spørsmål?
Vis hele sitatet...
Få quote meg selv her:
Poenget med mikrodosering er nettopp at det ikke skal kjennes.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne "dopa" deg på 10µg LSD og med mindre du reagerer dårlig på det ville du aldri visst det med mindre jeg sa det til deg Ikke at jeg noen gang kommer til å gjøre noe slikt mot noen, men bare for å statuere et eksempel

Sannsynligvis ville du bare hatt en bra dag uten å vite hvorfor

Edit: La meg bare gjøre det helt klart og tydelig at jeg aldri ville gjort noe sånt mot noen, å putte dop i intetanende er en svært dårlig ting å gjøre. La meg også poengtere at en mikrodose ikke garanterer et godt resultat, dagen kunne blitt relativt dårlig uten å vite hvorfor også, men du ville ikke merka at du var på noe
Sist endret av seroto9n; 12. februar 2017 kl. 02:58.
Sitat av stepry Vis innlegg
Dette er kanskje vanskelig å svare på, men jeg prøver alikevel.

Jeg har lenge vært fascinert av LSD og DMT. Jeg har imidlertid aldri prøvd, da jeg har lest at det vil forandre deg som person. Slik situasjonen er nå, spesielt i jobbsammenheng, så er det viktig at jeg ikke plutselig skal miste interessen og motivasjonen for det jeg driver med. Av denne grunn så har jeg tenkt at jeg skal vente med å teste dette til livssituasjonen min tillater at jeg kan forandre personligheten. Men dersom jeg mikrodoserer, vil kjangsen for å få en personlighetsforandring være mindre enn om jeg skulle ha tatt en "normal" dose?

I hvilken grad kan man oppleve å få en personlighetsforandring ved å prøve LSD eller DMT? Dersom man trippen gjør at jeg forandrer meg, er det slik at jeg kan forandre meg til en person som jeg på nåværende tidspunkt ikke vil være? Kan man f.eks. plutselig slutte å elske kjæresten sin?

Dersom jeg, som aldri tidligere har prøvd psykedelika, skulle ha prøvd meg på mikrodosering av LSD, er det slik at jeg ved en lav dose kan gjøre dette trygt alene, uten å ha en tripsitter? Det frister nemlig veldig mye å prøve meg på dette, tenker da at jeg starter med 5μg, vil jeg ved en så lav dose slippe å muligens "badtrippe"? Er det slik at man ved så lave doser ikke "tripper", og at man kan fremtre på en tilnærmet normal måte?
Vis hele sitatet...
Personlighetsforandringer etter psychedelica er ikke noe som plutselig bare kommer etter trippen, ihvertfall ikke så langt jeg har sett, hørt og opplevd. Det som heller skjer er at man gradvis innser at man ikke liker jobben, kjæresten eller livssituasjonen generelt - om man har noe liggende i underbevisstheten som sier at man ikke liker livet sitt. Slike personlighetsforandringer skjer, så vidt jeg har forstått kun personer som allerede føler at noe er galt med livet sitt, men at de bare ikke klarer å sette fingeren på hva det er. If you get my drift. Hvis du vet med deg selv at du digger jobben din nå, så vil du også digge jobben din etter trippen. De eneste personlighetsforandringene jeg har fått etter min karriere med psychedelica kom gradvis etter kanskje den femte trippen jeg hadde med relativt store doser er at jeg gradvis ble bedre av depresjon og angst, som jeg slet mye med før. Med andre ord, om du liker livet ditt og er fornøyd med det du har, så er det eneste som skjer, om noe, er at du blir mer takknemlig for det du har og setter mer pris på det. Jeg snakker veldig subjektivt nå fra egne erfaringer jeg har sett fra både meg selv og andre jeg har trippet med. Jeg har for øvrig enda ikke hørt en eneste person si de har en negativ erfaring med noe psychedelica. Noen forteller meg at de aldri vil prøve det igjen, fordi det var ikke noe for de, men ingen har sagt at de har angret.

Mikrodoseringer er, uten at jeg har særlig god førstehåndserfaring med det selv, mer et redskap for å høyne kreativitet, energinivå og generelt sett forbedre den du er fra før av. Mikrodoseringer er altså ikke noe som vil forandre personligheten din, men kanskje gi deg litt mer "driv" i hverdagen. Igjen ganske subjektivt da jeg har bare lest vagt om hva mikrodoseringer er godt for på det store internettet. Du kan ihvertfall ikke ha noe "badtripp" på mikrodoseringer.
Hjertelig takk for meget informative svar!

Sitat av seroto9n Vis innlegg
Få quote meg selv her:
Vis hele sitatet...
Se der ja, hjernen min har rett og slett ikke snappet med seg den setningen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Takk for en flott tråd!

Jeg er veldig interessert i microdosering, og lyst og prøve det etterhvert.
Har det bare effekt den dagen man tar det? Eller føler man seg litt bedre dagene etter?
Kan det være et verktøy for å komme seg lettere ut av depresjon?

Hvis man har hatt en god og produktiv dag med microdosering, så kan man kanskje leve litt på det og at det smitter over til dagen etter?
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Sitat av Aya123 Vis innlegg
Kan det være et verktøy for å komme seg lettere ut av depresjon?
Vis hele sitatet...
Ja, men da må du samtidig jobbe med å face problemene og akseptere virkeligheten. Hvis du ikke klarer det så tror jeg depresjonen kan bli verre. Jeg tror det er sjeldent lurt å ta LSD for å flykte fra virkeligheten. Du må ha et forhold til deg selv, livet ditt, følelsene dine, kroppen din, fremtiden, fortiden og andre mennesker. Hvis ikke så innser du hva du mangler og hvor mye jobb du har foran deg. Tror jeg... alle er forskjellig.

Sitat av Aya123 Vis innlegg
Har det bare effekt den dagen man tar det? Eller føler man seg litt bedre dagene etter?

Hvis man har hatt en god og produktiv dag med microdosering, så kan man kanskje leve litt på det og at det smitter over til dagen etter?
Vis hele sitatet...
Kun effekt den dagen/de timene. Det går over, men du kan leve videre på det akkurat som du kan med alt annet.

Det er litt som å pule en digg jente. Orgasmen tar slutt, men du fortsetter å smile. Selv om du "lander" helt fra microdosen så kan du sitte igjen med en veldig sterk good vibe som du kan flowe på så lenge du klarer. Det er individuelt hvor mye du klarer å ta vare på gode minner og la de styre humøret ditt.
Skulle teste ut dette i sammenheng studier. Men det var mye fint vær i denne perioden og det var vanskelig å holde seg til mikrodoseringer
Sitat av Qon Vis innlegg
Ja, men da må du samtidig jobbe med å face problemene og akseptere virkeligheten. Hvis du ikke klarer det så tror jeg depresjonen kan bli verre. Jeg tror det er sjeldent lurt å ta LSD for å flykte fra virkeligheten. Du må ha et forhold til deg selv, livet ditt, følelsene dine, kroppen din, fremtiden, fortiden og andre mennesker. Hvis ikke så innser du hva du mangler og hvor mye jobb du har foran deg. Tror jeg... alle er forskjellig.

Takk for gode svar. Har kommet et godt stykke på vei med å face problemene mine og føler jeg nå har en bedre "oppskrift" på og komme meg vidre enn jeg har hatt tidligere. Mye mer oppmerksom på det meste egentlig. Og forandret livsstilen til det bedre med tanke på mat osv.
Men er en lang prosess, og ikke alltid lett og være tålmodig.
Det og flykte fra virkeligheten er nok det jeg er mest redd for pga at jeg endte opp med og gjøre det med weed. endte opp med og røyke alt for ofte, og ikke å "klare" og bare gjøre det en gang iblant.

Kun effekt den dagen/de timene. Det går over, men du kan leve videre på det akkurat som du kan med alt annet.

Det er litt som å pule en digg jente. Orgasmen tar slutt, men du fortsetter å smile. Selv om du "lander" helt fra microdosen så kan du sitte igjen med en veldig sterk good vibe som du kan flowe på så lenge du klarer. Det er individuelt hvor mye du klarer å ta vare på gode minner og la de styre humøret ditt.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke vært flink til det men blir bedre og bedre føler jeg.
Tror man kan øve seg og bli bedre på å flyte på den gode følelsen.
Med være mer oppmerksom og takknemlig.

Skal lese meg mer opp og sannsynligvis prøve det litt frem i tid
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Flott tråd seroto9n.

Jeg vil gjerne prøve ut dette, er erfaren med lsd men ikke i mikrodoseringer. Har noen kjappe spørsmål;

Jeg har 2000μg i flytende form, tenker da å blande ut dette i 60% sprit eller vann(ikke fra springen selvsagt) I en litt større mengde mtp på hvor mange μg dette er. Prøver å få dette til ca 80 doseringer. Problemet er dette med pipetten, å få det til å bli 80 dråper ca. Hvor finner jeg en pipette som enkelt kan suge opp 25μg?

Hvordan gjør jeg dette lettest mulig?

Hvor mange ganger i uken kan jeg gjøre dette(mtp tolleranse) Jeg er veldig spent på hva slags positive kvaliteter dette kan ha hos meg, men jeg vil først og fremt gjøre det i henhold til studier eller krevende jobb.
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Flott tråd seroto9n.

Jeg vil gjerne prøve ut dette, er erfaren med lsd men ikke i mikrodoseringer. Har noen kjappe spørsmål;

Jeg har 2000μg i flytende form, tenker da å blande ut dette i 60% sprit eller vann(ikke fra springen selvsagt) I en litt større mengde mtp på hvor mange μg dette er. Prøver å få dette til ca 80 doseringer. Problemet er dette med pipetten, å få det til å bli 80 dråper ca. Hvor finner jeg en pipette som enkelt kan suge opp 25μg?

Hvordan gjør jeg dette lettest mulig?

Hvor mange ganger i uken kan jeg gjøre dette(mtp tolleranse) Jeg er veldig spent på hva slags positive kvaliteter dette kan ha hos meg, men jeg vil først og fremt gjøre det i henhold til studier eller krevende jobb.
Vis hele sitatet...
Jeg tror poenget med å blande det ut i større mengder væske er at du skal slippe dele det opp med pipette. Om du blander 2000 ug i 8 liter med ett eller annet, så vil du ende opp med 25 ug per dl med væske.
Sist endret av Irie; 30. august 2017 kl. 13:03. Grunn: Skriveleif
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Flott tråd seroto9n.

Jeg vil gjerne prøve ut dette, er erfaren med lsd men ikke i mikrodoseringer. Har noen kjappe spørsmål;

Jeg har 2000μg i flytende form, tenker da å blande ut dette i 60% sprit eller vann(ikke fra springen selvsagt) I en litt større mengde mtp på hvor mange μg dette er. Prøver å få dette til ca 80 doseringer. Problemet er dette med pipetten, å få det til å bli 80 dråper ca. Hvor finner jeg en pipette som enkelt kan suge opp 25μg?

Hvordan gjør jeg dette lettest mulig?

Hvor mange ganger i uken kan jeg gjøre dette(mtp tolleranse) Jeg er veldig spent på hva slags positive kvaliteter dette kan ha hos meg, men jeg vil først og fremt gjøre det i henhold til studier eller krevende jobb.
Vis hele sitatet...
Jeg ville bare droppa det på blotters og delt de i 4, men selvfølgelig så kan du få mer nøyaktig dose ved å blande ut. Kikk rundt på denne nettsiden: https://thethirdwave.co/microdosing-with-lsd/

Mange anbefaler å gjøre det maks 2-3 ganger i uken og gjerne med en eller to dagers mellomrom for å bryte ned toleransen. Men du kan prøve selv og se. Jeg har merket at dag nr 2 går bra, men dager nr 3. merker jeg mindre.

Interessant at denne tråden kom opp igjen nå, for jeg tok nå nettopp en kvart lapp og det er en stund siden sist. Jeg synes det er mer behagelig å ta litt LSD enn å ture hardt, men kanskje det er fordi jeg begynner å bli avhengig av å være edru.
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Jeg har 2000μg i flytende form, tenker da å blande ut dette i 60% sprit eller vann(ikke fra springen selvsagt) I en litt større mengde mtp på hvor mange μg dette er. Prøver å få dette til ca 80 doseringer. Problemet er dette med pipetten, å få det til å bli 80 dråper ca. Hvor finner jeg en pipette som enkelt kan suge opp 25μg?

Hvordan gjør jeg dette lettest mulig?
Vis hele sitatet...
En relativ enkel måte er å blande det ut med 2000 ml vann (2L). Du har da blandet det 1 til 1, og doseringen er ekstremt enkelt. 10 ml tilsvarer 10 μg. Mer enn nok til over 200 doseringer.

Om du velger å blande så store doser, burde du som du allerede har planlagt å blande med sprit for å unngå bakterievekst. Har selv latt blandinger 40% sprit 60% vann stått over flere måneder uten problemer. Merket at det ble svakere mot slutten, men dette er nok trolig på grunn av måten det ble oppbevart. Tilstreb etter å lagre det lufttett, kaldt og mørkt.

Vær obs på at konsentrasjonen du har har nødvendigvis ikke stemmer. Start med liten dose, 4-5μg og gå sakte oppover. Husk, du skal ikke "minidosere", men mikrodosere. En perfekt dose vil være så liten at du ikke merker de direkte effektene.

Sitat av Ambryo Vis innlegg
Hvor mange ganger i uken kan jeg gjøre dette(mtp tolleranse) Jeg er veldig spent på hva slags positive kvaliteter dette kan ha hos meg, men jeg vil først og fremt gjøre det i henhold til studier eller krevende jobb.
Vis hele sitatet...
Toleransen bygger man opp umiddelbart, men siden du tar en så lav dose er det mulig å gjøre det flere dager etter hverandre. Dog ikke anbefalt som allerede nevnt tidligere i tråden. Personlig vil jeg anbefale å vente 1-2 dager minimum. Eksempelvis Mandag,Tirsdag,Onsdag,Torsdag,Fredag
Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg ville bare droppa det på blotters og delt de i 4, men selvfølgelig så kan du få mer nøyaktig dose ved å blande ut. Kikk rundt på denne nettsiden: https://thethirdwave.co/microdosing-with-lsd/

Mange anbefaler å gjøre det maks 2-3 ganger i uken og gjerne med en eller to dagers mellomrom for å bryte ned toleransen. Men du kan prøve selv og se. Jeg har merket at dag nr 2 går bra, men dager nr 3. merker jeg mindre.

Interessant at denne tråden kom opp igjen nå, for jeg tok nå nettopp en kvart lapp og det er en stund siden sist. Jeg synes det er mer behagelig å ta litt LSD enn å ture hardt, men kanskje det er fordi jeg begynner å bli avhengig av å være edru.
Vis hele sitatet...
Mer nøyaktig dose? ved å dryppe på papir vil noe mest sannsynlig gå til spille ville jeg tro, eller er papiret så absorberende at det trekker til seg alt?

Okey, tenkte hovedsakelig 2 dager i uken, tenker jeg da kommer til å prøve(så godt det kan gjøres) å få testet doser mellom 15-30mcg. Jeg er spent på dette, det er helt nytt for meg. Hadde en tur nå for 3 uker siden, på ca 210 mcg. Utrolig behagelig da jeg alltid har vært oppe i 400++ mcg hver eneste gang.

Sitat av Round Vis innlegg
En relativ enkel måte er å blande det ut med 2000 ml vann (2L). Du har da blandet det 1 til 1, og doseringen er ekstremt enkelt. 10 ml tilsvarer 10 μg. Mer enn nok til over 200 doseringer.

Om du velger å blande så store doser, burde du som du allerede har planlagt å blande med sprit for å unngå bakterievekst. Har selv latt blandinger 40% sprit 60% vann stått over flere måneder uten problemer. Merket at det ble svakere mot slutten, men dette er nok trolig på grunn av måten det ble oppbevart. Tilstreb etter å lagre det lufttett, kaldt og mørkt.

Vær obs på at konsentrasjonen du har har nødvendigvis ikke stemmer. Start med liten dose, 4-5μg og gå sakte oppover. Husk, du skal ikke "minidosere", men mikrodosere. En perfekt dose vil være så liten at du ikke merker de direkte effektene.


Toleransen bygger man opp umiddelbart, men siden du tar en så lav dose er det mulig å gjøre det flere dager etter hverandre. Dog ikke anbefalt som allerede nevnt tidligere i tråden. Personlig vil jeg anbefale å vente 1-2 dager minimum. Eksempelvis Mandag,Tirsdag,Onsdag,Torsdag,Fredag
Vis hele sitatet...
Men hvorfor vann? Leser overalt at sprit er å foretrekke. Jeg tenker også å få det så konsentrert som mulig, for å gjøre det lett å håndtere, ta med seg på skolen/jobb osv.

Kanskje jeg bare starter med 1mg først da, siden det alene holder til ca 40 doseringer. Så slipper jeg bekymre meg for at noe "spoiler"

delysid har halveringstid på 175 minutter så dvs 175x5=875 minutter= 14,5 timer før det det er ute totalt(?) Eller er det ikke så enkelt?
Sist endret av Ellipsis; 31. august 2017 kl. 10:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Mer nøyaktig dose? ved å dryppe på papir vil noe mest sannsynlig gå til spille ville jeg tro, eller er papiret så absorberende at det trekker til seg alt?
Vis hele sitatet...
Jeg mente du får antagelig mer nøyaktig dose ved å blande ut i sprit, men blotters funker også til å eksperimentere. Ja noe går kanskje til spillet, men hvis du bruker ordentlig blotters så absorberer det ganske bra. En blotter holder til fire mikrodoseringer så da får du testet det uten så mye styr.

Sitat av Ambryo Vis innlegg
Okey, tenkte hovedsakelig 2 dager i uken, tenker jeg da kommer til å prøve(så godt det kan gjøres) å få testet doser mellom 15-30mcg.
Vis hele sitatet...
Da anbefaler jeg å alltid ha noen dager i mellom for best effekt.
Sist endret av Qon; 31. august 2017 kl. 12:05.
Husker jeg så en youtube video om mikrodosering av (flein?) det var vertfall noe psykedelisk sopp. Finner ikke igjen denne nå dessverre.

Er det noen her som har noen gode linker med lesing eller videoer om mikrodosering av fleinsopp? Eller om noen her har prøvd dette selv? Hvor store doser og hvor ofte?
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Sitat av hypernuke Vis innlegg
Husker jeg så en youtube video om mikrodosering av (flein?) det var vertfall noe psykedelisk sopp. Finner ikke igjen denne nå dessverre.

Er det noen her som har noen gode linker med lesing eller videoer om mikrodosering av fleinsopp? Eller om noen her har prøvd dette selv? Hvor store doser og hvor ofte?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke erfaring med mikrodosering av sopp, men flein er som kjent varierende i styrke, så cluet er å finne ut om soppen er over, under eller midt på treet potent. Erowid sier 0.25mg er treshold, altså kan du prøve 0.25mg, blir du tura kan du ta halvparten, merker du nada kan du prøve mer, og merker du noe av 0.5mg vil kanskje 0.25 være nok likevel.

Tror det er prøving og feiling som er cluet når det gjelder sopp Start i kontrollerte omgivelser, ikke mikrodoser din første flein før jobbintervju, hehe.

Denne videoen var ganske ryddig og informativ. Han bruker sopp fra grow kit, kverner det opp og putter det i kapsler. Hver kapsel veier omtrent 0.25mg, men jeg har brukt slike kapsler en del selv, og erfaringsmessig veier de ca 100mg alene, så han mikrodoserer altså ca 0.15mg sopp.
Sist endret av seroto9n; 31. august 2017 kl. 21:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Men hvorfor vann? Leser overalt at sprit er å foretrekke. Jeg tenker også å få det så konsentrert som mulig, for å gjøre det lett å håndtere, ta med seg på skolen/jobb osv.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt sprit er å foretrekke. Om du er villig til å ofre 1L sprit er en annen sak. Har eksperimentert med forskjellige utblandinger og har ikke oppdaget muggvekst ved 40%-60% ratio. Kun for å spare litt

Litt av tanken min ved å blande ut med så stort volum er at du minsker sjansen for feildosering. Ja du kan blande en sterkere konsentrasjon, men da er du nødt til å sørge for å være langt mer presis i oppmålingene. Tenk 10% feilmåling 1ml kontra 10ml.

Sitat av Ambryo Vis innlegg
Kanskje jeg bare starter med 1mg først da, siden det alene holder til ca 40 doseringer. Så slipper jeg bekymre meg for at noe "spoiler"

delysid har halveringstid på 175 minutter så dvs 175x5=875 minutter= 14,5 timer før det det er ute totalt(?) Eller er det ikke så enkelt?
Vis hele sitatet...
Tenker du på tiden det tar før effektene er borte`?

Av personlig erfaring regner jeg 12 timer før effektene er helt borte. Dette medfører at det bør inntas så tidlig som mulig for å ikke forstyrre nattesøvnen. Peaken ankommer etter ~2 timer og kan oppleves en smule "energisk". Om mulig prøver jeg å unngå sosial kontakt da, da jeg muligens kan fremstå mer utadvendt enn mitt normale jeg. Aldeles ikke et problem, men kun mine observasjoner.

Sitat av hypernuke Vis innlegg
Er det noen her som har noen gode linker med lesing eller videoer om mikrodosering av fleinsopp? Eller om noen her har prøvd dette selv? Hvor store doser og hvor ofte?
Vis hele sitatet...
Mikrodosering av fleinsopp følger de samme prinsippene som ved LSD. Mål nøyaktig, noter egne observasjoner, på drop dager såvell fridager slik at du kan reflektere og følge med prosessen. Nettsiden Qon linket tidligere har også en side for fleinsopp, Essential guide to microdosing psilocybin mushrooms
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Ønsker å legge til at det er to grunner til at man ikke bruker rent drikkevann.

1. Klor ødelegger LSD.
2. Bakterieflora.

Å ha i viss del sprit vil hindre punkt 2, men ikke 1. Derfor har jeg nevnt destillert vann, f.eks. batterivann fra Biltema. Koster det samme som en vanlig flaske vann.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Sitat av hypernuke Vis innlegg
Er det noen her som har noen gode linker med lesing eller videoer om mikrodosering av fleinsopp?
Vis hele sitatet...
Jeg har linket til dette nettstedet to ganger nå: http://thethirdwave.co/microdosing-mushrooms/
Sitat av Round Vis innlegg
Helt korrekt sprit er å foretrekke. Om du er villig til å ofre 1L sprit er en annen sak. Har eksperimentert med forskjellige utblandinger og har ikke oppdaget muggvekst ved 40%-60% ratio. Kun for å spare litt

Litt av tanken min ved å blande ut med så stort volum er at du minsker sjansen for feildosering. Ja du kan blande en sterkere konsentrasjon, men da er du nødt til å sørge for å være langt mer presis i oppmålingene. Tenk 10% feilmåling 1ml kontra 10ml.


Tenker du på tiden det tar før effektene er borte`?

Av personlig erfaring regner jeg 12 timer før effektene er helt borte. Dette medfører at det bør inntas så tidlig som mulig for å ikke forstyrre nattesøvnen. Peaken ankommer etter ~2 timer og kan oppleves en smule "energisk". Om mulig prøver jeg å unngå sosial kontakt da, da jeg muligens kan fremstå mer utadvendt enn mitt normale jeg. Aldeles ikke et problem, men kun mine observasjoner.


Mikrodosering av fleinsopp følger de samme prinsippene som ved LSD. Mål nøyaktig, noter egne observasjoner, på drop dager såvell fridager slik at du kan reflektere og følge med prosessen. Nettsiden Qon linket tidligere har også en side for fleinsopp, Essential guide to microdosing psilocybin mushrooms
Vis hele sitatet...
Jeg tenker 60% som sagt, og det er litt tricky. Jeg har ingen plan om å bli noe som helst påvirket av alkohol under dette prosjektet. Jeg leste feil ang halveringstiden til Lsd. Den er lenger enn hva jeg først trodde, er godt kjent med at effektene kan sitte i 12 timer, men har opplevd å trippe nesten 3 ganger så lenge ved veldig høy dosering tidligere.

Det ser ut som jeg må ta den "tungvindte" metoden for å få det slik jeg ønsker, ønsker å bruke en pipette. Da blir det å finne en passende flaske /m pipette. Jeg får bruke 1mg med lsd i sin flytende form. Må teste først, dryppe pipetten 80 ganger ned i tilhørende flaske for å se hvor mye den rommer, deretter måle for å komme nærmest mulig 25mcg som mulig. Jeg er veldig spent, og håper dette kan ha gode effekter hos meg.

Dette skal jeg bruke når jeg begynner å studere igjen, kanskje jeg blir overveldet med positive effekter, kanskje dette bare blir til hinder. Har ingen forventning, men håper jo såklart på førstnevnte.
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
Du vil ikke bli påvirket av alkoholen i så små mengder. Hadde jeg vært deg hadde jeg fylt opp en halvlitersflaske med 1000µg LSD, 1 dl vodka og resten destillert vann. Så bruker du pipette og måler opp 7ml i en liten skvett brus eller ønsket kjølig drikke, og dermed er du klar for dagen med 14µg.

Føler at metoden å telle dråper blir unødvendig upresis og tungvin.

Edit: La meg legge til at jeg selv har brukt både kranvann og kun 40% vodka i hele flasken i forskjellige omganger, og merket ikke forskjell. Tror ikke det er mye klor i drikkevannet vårt. De milliliterene med LSDvodka som jeg drakk i andre omgang hadde nok ikke slått ut på blodprøve engang.
Sist endret av seroto9n; 1. september 2017 kl. 06:18.