Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2541
Fikk meg nettopp en liten plastikkflaske med Etizolam i.
1 dråpe skal være 0.5 mg Etizolam, 2 dråper skal være 1 mg og so on.

Lurer i den forbindelse på følgende:

Rent terapeutisk: på hvilke områder bruker man Etizolam? Mot Angst? Eller er det mer et sovemiddel? Anestesimiddel?

Hva med dere som ruser dere på det? Hvorfor bruker dere det?
Hvilken rus gir det? Går det an å ruse seg noe særlig på det? Eller blir man bare trøtt og sovner?

Spør fordi 20-30 min etter at jeg tok 2 dråper (1 mg) med Etizolam så ble jeg en del søvnig og fikk bare mer og mer lyst til å legge meg ned og sove.

Til slutt: Hva er såkalt equivalent/tilsvarende doser mellom Etizolam og andre benzoer og benzo-lignende stoffer?

En equivalent kalkulator jeg googlet meg frem til fortalte meg at 1 mg med Etizolam er det samme som 10 mg Valium. Er dette tilfellet?
Og føles det såpass sterkt også, som om det skulle tilsvare 10 mg Valium/Diazepam?

Og helt helt til slutt:

Hvilke av følgende stoffer vil dere personlig anbefale med tanke på å føle seg avslappet, men samtidig får et lite løft i humøret?: Etizolam, Clonazolam, Diclazepam og Flubromazolam?

Jeg personlig er mest interessert i hvordan virkningen av Flubromazolam er. Tror det er den ene av disse semi-benzoene jeg aldri har prøvd. Sist gang jeg forsøkte Etizolam tror jeg var som sovemedisin da jeg var innlagt på en psykiatrisk institusjon. Husker ikke om det kom opp på urinprøvene.

Som får meg til neste spørsmål: Gir noen av disse stoffene utslag som positiv på de urinprøvetestene de gjør på de fleste psykiatriske institusjonene/sykehusene her i Norge? Vil alle gjøre det? Ingen? Noen vil, mens andre vil ikke? I såfall hvilke?

Ketamin kommer i allefall ikke ut som positiv på slike urintester. Eller tar jeg feil her?
Man må vel spesifikt lete etter Ketamin for å få inne ut at en person bruker det, eller? Og det gjør man vel ikke på de psykiatriske institusjonene her i Norge uten at man helte spesifikt mistenker at en person bruker nøyaktig Ketamin?
Sist endret av Defending; 23. oktober 2020 kl. 20:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ett benzoderivat som brukes mot blant annet angst og søvnproblemer. Benzoer har vel også flere bruksområder men det er vel de mest brukte.

Benzoer gir sjeldent rus alene og må gjerne kombineres med alkohol (IKKE anbefalt) eller andre drugs (gjerne for en come down eller for å sove bort nedtur)

Ja, 1mg etizolam tilsvarer 10mg diazepam, men mener å huske halveringstiden er litt kortere (?)

Vil ikke anbefale noen av de, veldig lett å overdoser (spesielt om det er flytende) bli avhengig osv osv. Disse slår også ut som benzo på tester.

Vil du ha noe avslappende som gir ett løft i humøret så røyk heller hasj.
Er problemer heller det at du går på urinprøver eller lignende så la heller være å ruse deg..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er problemer heller det at du går på urinprøver eller lignende så la heller være å ruse deg..
Vis hele sitatet...
Dersom å ruse seg på en institusjon, dersom man ruser seg, blir kastet ut av, så forstår vel alle at å ikke ruse seg ikke er et alternativ.

Dersom man er villig til å gå så langt som å ruse seg på en institusjon som ikke lar deg blir der om du ruser deg bare èn gang, da er ikke å ikke ruse seg et alternativ. Man er for avhengig, eller det er andre grunner til at man må. I mitt tilfelle er det i forbindelse med nedtrapping og til slutt seponering av Oxycontin.

Som får meg inn på det med er å blande med andre stoffer. Hva med Etizolam og Oxycontin? Hvordan blir det? Eller blir det bare slik at trøttheten av Oxycontin blir bare sterkere, og det gjør også alle de andre virkningene som de 2 har til feller? Am I right?
Sist endret av Defending; 23. oktober 2020 kl. 22:22.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har kun brukt litt etizolam som erstatter for xanax og riotril de gangene jeg ikke har hatt det i hus.

To tre dråper under tungen gir meg en angstdempende følelse samtidig som jeg blir lett oppstemt (nesten som mdma mikro dose)
For meg som kun bruker det som medesin mot angst og uro er det et super middel.

Jeg blir ikke trøtt, men angstfri.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ett benzoderivat som brukes mot blant annet angst og søvnproblemer. Benzoer har vel også flere bruksområder men det er vel de mest brukte.

Benzoer gir sjeldent rus alene og må gjerne kombineres med alkohol (IKKE anbefalt) eller andre drugs (gjerne for en come down eller for å sove bort nedtur)

Ja, 1mg etizolam tilsvarer 10mg diazepam, men mener å huske halveringstiden er litt kortere (?)

Vil ikke anbefale noen av de, veldig lett å overdoser (spesielt om det er flytende) bli avhengig osv osv. Disse slår også ut som benzo på tester.

Vil du ha noe avslappende som gir ett løft i humøret så røyk heller hasj.
Er problemer heller det at du går på urinprøver eller lignende så la heller være å ruse deg..
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har kun brukt litt etizolam som erstatter for xanax og riotril de gangene jeg ikke har hatt det i hus.

To tre dråper under tungen gir meg en angstdempende følelse samtidig som jeg blir lett oppstemt (nesten som mdma mikro dose)
For meg som kun bruker det som medesin mot angst og uro er det et super middel.

Jeg blir ikke trøtt, men angstfri.
Vis hele sitatet...
Er du innspist på benzoer?

Jeg er det og det er derfor avgjørende om du også er det. For er du ikke innspist så er det avgjørende for forskjellene vi får mtp. Effekt. Ved rus i allefall.

Jeg kan ta 100 mg Valium (Diazepam) uten å kjenne noe spesielt, så.. Blir i allefall ikke ruset.

Nærmeste jeg kommer "ruset" det er dersom jeg får verdens kraftigste og verste panikkanfall, og så får en innsprøyting med f.eks. Valium eller hva av benzoer det skulle være. Da ville alle blitt utrolig euforisk, uavhengig om man var innspist eller ikke.
Sist endret av Defending; 23. oktober 2020 kl. 22:39.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Defending Vis innlegg
Er du innspist på benzoer?

Jeg er det og det er derfor avgjørende om du også er det. For er du ikke innspist så er det avgjørende for forskjellene vi får mtp. Effekt. Ved rus i allefall.

Jeg kan ta 100 mg Valium (Diazepam) uten å kjenne noe spesielt, så.. Blir i allefall ikke ruset.

Nærmeste jeg kommer "ruset" det er dersom jeg får verdens kraftigste og verste panikkanfall, og så får en innsprøyting med f.eks. Valium eller hva av benzoer det skulle være. Da ville alle blitt utrolig euforisk, uavhengig om man var innspist eller ikke.
Vis hele sitatet...

Jeg har sikkert spist riotril i ti år et par ganger i uka, de gangene jeg skal på jobb tar jeg en halv, prøver å holde meg til 0.5 daglig. Jobber med å trappe ned, men brukes mot uro og angst så er ikke lett å slutte.

Tar også en del speed, så da liker jeg å mikse med et par rivo, så ja er vell innspist på benzo..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har sikkert spist riotril i ti år et par ganger i uka, de gangene jeg skal på jobb tar jeg en halv, prøver å holde meg til 0.5 daglig. Jobber med å trappe ned, men brukes mot uro og angst så er ikke lett å slutte.

Tar også en del speed, så da liker jeg å mikse med et par rivo, så ja er vell innspist på benzo..
Vis hele sitatet...
Vel, er det speed eller annet sentralstimulerende involvert når du tar Etizolam så er det så og si en selvfølge at du også får litt bedre humør.

Forresten, og bare dersom du er så sterk, men jeg har funnet at opiater og opioider er det beste for å klare å komme seg gjennom de verste benzodiazepine abstinensene.

Eksempel: Kutt cold turkey med alt av benzo du har og ta noe mellom 60-300 mg Kodein hver 4-6. Time i 1-2 uker.
Ved sterkere Opiater/Opioider som Oxycontin eller Oxynorm: Kutt ut Cold Turkey og begynn med 5-10 mg (noen ganger opptil 20 mg) Oxycontin som du alltid knuser før du tar dem. Og tar ny dose hver 4-6 time i opptil 1-2 uker.
Samme med Oxynorm, men de trenger ikke knuses.

Men dette er bare visst du er helt sikker på at du klarer å ikke bli avhengig av Opiater/Opioder.
Dette er det som har funket for meg, ellers hadde jeg hatt mye større problemer med å slutte. Så nå klarer jeg hovedsakelig å holde meg unna benzoer, men faller alltid tilbake etter en viss tid, som varer i alt ifra noen dager til maks 2 uker.

Lengste jeg har klart til nå er 3 måneder uten benzoer.

Dersom jeg har forstått det som er blitt nevnt i denne tråden rett, så vil Etizolam slå ut som Benzodiazepiner på de vanlige urinprøvene som de bruker på Psykiatriske Institusjoner og Sykehus?

- Men vil urinprøvene også slå ut som Etizolam spesifikt? Eller må de da lete spesifikt etter Etizolam?

- Jeg har Valium liggende også, utskrevet av fastlege tidligere denne uken. Vil dette være nok til at de ikke leter videre spesifikt etter også Etizolam?
Sist endret av Defending; 24. oktober 2020 kl. 02:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For meg er Etizolam det en av de beste i klassen, mot angst, samtidig som det gir meg en "glad" følelse jeg føler ingen benzo gir.
Det jeg føler gir best rus innen benzo, selv om det teknisk sett ikke er et benzo. Det nermeste jeg kan måle effekten med for min del er Lorazepam.
For søvn synes jeg det er langt fra det beste, faktisk et av de dårligste da det ikke gir meg den kroppslige "tungheten" som feks Nitrazepam, Flunitrazepam, og Clonazepam.

Har erfaring med Clonazolam, Diclazepam, men ikke flubromazolam. For den oppløftende effekten på humøret og angstdempende, synes jeg Etizolam er det beste, ikke bare av det du nevner men av alt. Clonazolam etter, og Diclazepam er noe av det med dårligst effekt totalt sett, mulig det hjelper på angst men lite rus.
Legg merke til at dette er mine personlige erfaringer, å det er på ingen måte en fasit.

Om det gir posetivt utslag på en urinprøve, er jeg usikker. Om det er hurtigtest er det godt mulig det gir et "falskt" utslag på benzo. Om det er sendes til analyse, kan det oppdages om det spesefikt letes etter, noe som ikke er utenkelig med tanke på at det har vært i omløp i ganske så mange år nå. Ketamin gir ikke utslag på normale hurtigtester nei, men det finnes tester for det.

Til slutt vil jeg fraråde deg å bruke slike stoffer om du er innlagt på psykriatisk, spesielt om du ønsker å nyttiggjøre deg av behandlingen du får der.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
2mg alpraz = 4mg etizolam