Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2175
Var i USA i forrige uke og klarte å karre til meg en PS4. HURRA! Så er det jo det med strømmen. Riktignok sier selve konsollen og manualen at den kun takler 110V, men de fleste sier (bilder inkludert) at selve PSU-en er laget for 110-240V, noe som jo gir mening siden Sony da slipper å lage masse forskjellig hardware.

Allikvel blir man jo litt paranoid siden det er kjipt om hele konsollen skulle gå til helvete, så da sitter jeg igjen med tre spørsmål.

1) Noen som vet 110% sikkert at PS4 PSU-en støtter opptil 240V?

2) Noen som vet hvor man kan få kjøpt (helst over disk) en transformater som takler en del watt. (tror PS4 kjører på rundt 80wayy?)

3) Siden jeg ikke har peiling på strøm i det hele tatt : om jeg skulle "frye" maskina er det da alt som går til ad undas eller er det bare PSU-en? (for om sistnevnte så kan en jo kanskje kjøpe en ny?)

EDIT: bomma litt på watt der. Det var visst nok i download så da er det sikkert en del mer.
Så en på Diskusjon.no som bestilte seg en PS4 fra walmart, denne plugget han rett i veggen etter som jeg forstod, og den fungerte utmerket. Eneste var at norsk ps store ikke har åpnet enda. Kan sende han en PM å høre hva han gjorde med strøm til hans PS4 om du vil?
Trådstarter
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Så en på Diskusjon.no som bestilte seg en PS4 fra walmart, denne plugget han rett i veggen etter som jeg forstod, og den fungerte utmerket. Eneste var at norsk ps store ikke har åpnet enda. Kan sende han en PM å høre hva han gjorde med strøm til hans PS4 om du vil?
Vis hele sitatet...
Det hadde jeg satt veldig pris på.
Sitat av qkikc Vis innlegg
Det hadde jeg satt veldig pris på.
Vis hele sitatet...
Du kan bruke ledningen fra f.eks. en PS3 slim (den mellom omformeren og vegg-kontakten). Hvor mange volt som kommer inn har ingenting og si, da omformeren gjør om dette til riktig volt/ampere for konsollen.
Sist endret av JVMyhre; 18. november 2013 kl. 18:13.
Trådstarter
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Du kan bruke ledningen fra f.eks. en PS3 slim (den mellom omformeren og vegg-kontakten). Hvor mange volt som kommer inn har ingenting og si, da omformeren gjør om dette til riktig volt/ampere for konsollen.
Vis hele sitatet...
Tenker du da på omformeren som sitter i selve konsollen?

Og hjertelig takk. Du fortjener en plass i himmelen.
Sitat av qkikc Vis innlegg
Tenker du da på omformeren som sitter i selve konsollen?

Og hjertelig takk. Du fortjener en plass i himmelen.
Vis hele sitatet...
Ja riktig, jeg så for meg nå at det var en liten omformer boks midt på strømledningen, sånn som på bærbare pc'er, men det er vel kanskje ikke det på Playstation. Men ja, mener selvfølgelig den omformeren som sitter i konsollen.
Trådstarter
Ser ut til å funke som snus dette.

Hjertelig takk igjen
Bare sånn for å backe det opp litt:

The power supply is rated at an AC Input of 100-240 volts. This means you can take your game around the world with your trusty PS4 always at your side; just remember to bring your power socket adapters.
Vis hele sitatet...
Kilde: iFixit PS4 teardown