Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 32608
Hei, jeg lurte på om noen viste hvor jeg kan få tak i den banlyste mumitrollet episoden, den heter «ääni kellon sisällä» på finsk, også heter den «Stemmen fra innsiden av treet» på norsk. På forhånd takk
Hvorfor har ingen lagd et komplett mummi-kompendium og smelt det ut på bukta?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Hvorfor er den bannlyst?
Sitat av Pope Vis innlegg
Hvorfor har ingen lagd et komplett mummi-kompendium og smelt det ut på bukta?
Vis hele sitatet...
Jeg har bortimot alle på VHS. Er det noen lettvint måte å få kjørt dette over på PC-en på?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Jeg har bortimot alle på VHS. Er det noen lettvint måte å få kjørt dette over på PC-en på?
Vis hele sitatet...
Gjorde noe slikt selv engang, bare at det var over på DVD.

Koblet en VHS spiller inn på en DVDbrenner (en slik som brukes på TV)

Veldig tungvindt måte; VHS spiller -> rippe til DVD -> Rippe til PC.
Sitat av dIVERN Vis innlegg
Alle episodene med Hufsa burde vært bannlyst..
Vis hele sitatet...
I ettertid har jeg fått vite at hun egentlig bare er ensom fordi hun er tjukk og lite tiltrekkende. Minnes et klipp på youtube der Sniff og Co mobber henne for nøyaktig denne grunnen. Egentlig syns jeg at hattifnattene og isdronningen var hakket skumlere.
Mummitrollet er og- var king! Nesten synd på hufsa da, selvom hun er skummel.
Kan noen forklare oss som ikke gidder å se den hvorfor den er banna i Norge?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Kan noen forklare oss som ikke gidder å se den hvorfor den er banna i Norge?
Vis hele sitatet...
Eksponert genitalia.
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvor i denne videoen er det det forekommer nakenhet? Orker virkelig ikke å se hele.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Hvor i denne videoen er det det forekommer nakenhet? Orker virkelig ikke å se hele.
Vis hele sitatet...
Hehe, du vil bare se mummikølle?
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kan noen forklare hva som egentlig er greia? Kommentarene på den videoen er full av kids som skriker de er fra artige. Noen som har bildet fra artige?

Edit: Etter en kjapp tur innom fant jeg det.
Sist endret av Daybreak; 30. juni 2012 kl. 21:08.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hehe, du vil bare se mummikølle?
Vis hele sitatet...
Ja ass mann, any day.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Nå har jeg faktisk sett hele episoden. Eneste jeg kan koble til bannlysningen må være at sprekka i treet ser ut som ei fitte om man tenker koffert. Er denne episoden virkelig blitt bannlyst bare pga Sniff penetrerer et stort strå inn i sprekka?
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Egentlig syns jeg at hattifnattene og isdronningen var hakket skumlere.
Vis hele sitatet...

Endelig noen som er enig med meg!
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Nå har jeg faktisk sett hele episoden. Eneste jeg kan koble til bannlysningen må være at sprekka i treet ser ut som ei fitte om man tenker koffert. Er denne episoden virkelig blitt bannlyst bare pga Sniff penetrerer et stort strå inn i sprekka?
Vis hele sitatet...
Det kan kanskje ha noe med de lydene Sniff lager samtidig.

Dont know
Har egentlig Hufsa gjort noe slemt bortsett fra å dukke opp i ny og ne?

Og angående Isdronningen. Er det noen som vet hvor episoden hun var med i heter eller hvor man kan se den. Av en eller annen grunn har bildet hennes brent seg inn i hjernen min fra jeg var liten, men likevel har jeg en trang til å se henne igjen før jeg blir helt voksen i hodet. Husker at scenen med henne var helt magisk og nifs

Her fant jeg den.

http://www.youtube.com/watch?v=7_1KRI4X1T8

Det er kun del 2. Hvis du også vil se del 1 så bare søker du på Vinter i mummidalen del 1.
Sist endret av Prompdompap; 1. juli 2012 kl. 03:03.
http://www.youtube.com/watch?v=ch51bz42gJ8

så akkurat hele den, og hva var den bannlyst for? :S
Sitat av Erlendman Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=ch51bz42gJ8

så akkurat hele den, og hva var den bannlyst for? :S
Vis hele sitatet...
Se fra 16:50.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Skjønner fremdeles ikke, kan ikke noen forklare istedenfor å linke?
Problemet er jo ikke at det er så seksuelt. Problemet er at unger kan se det og finne på å stikke pinner i tilsvarende sprekker og hulrom på hverandre. Uten noen dypere hensikt. Og det er jo ikke helt ønskelig.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ahhh, det var det ja.. lol.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Problemet er jo ikke at det er så seksuelt. Problemet er at unger kan se det og finne på å stikke pinner i tilsvarende sprekker og hulrom på hverandre. Uten noen dypere hensikt. Og det er jo ikke helt ønskelig.
Vis hele sitatet...
You have got to be bullshitting. Jeg ser absoultt ingen form for relasjon mellom å stikke ett strå inn i et tre, og å stikke ting inni seg selv. Kan ikke være det...
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Kan jo være at "the imp" ble for skummel?
Legendarisk minne fra barndommen!

offtopic: Noen som vet hvor jeg får kjøpt kostyme av snusmumrikken?
Ble veldig nysgjerrig på hva som kan være den eksakte grunnen til at denne episoden er bannlyst. Sendte en mail til nrk jeg, håper på å få svar.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Er ikke denne episoden bare bannlyst fordi det kommer en freak ut av et tre? Hadde jeg vært seks og sett den dritten her hadde jeg aldri turt å gå ut i schauen igjen...

Kan det eventuelt være..

"Stinky, why are you always doing naughty things like that?!"
"I have no idea, Moomin!"
"Would you like it if someone gave you a shove?!"
"When you see someone bending over like that, I mean... What can you do? I couldn't resist it!"

?
Sitat av Badgerconda Vis innlegg
Ble veldig nysgjerrig på hva som kan være den eksakte grunnen til at denne episoden er bannlyst. Sendte en mail til nrk jeg, håper på å få svar.
Vis hele sitatet...
Merkelig at ingen har tenkt på det før. Gleder meg til å få høre grunnen
Sitat av binkabi Vis innlegg
You have got to be bullshitting. Jeg ser absoultt ingen form for relasjon mellom å stikke ett strå inn i et tre, og å stikke ting inni seg selv. Kan ikke være det...
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke "bullshitting". Når man har en tegneserie med et personifisert tre med en karakteristisk sprekk, for deretter å stikke strå/pinner/w.e. inn der -> magic happens -- selvfølgelig kan det sette ideer i hodet på unger når de ser at andre unger har den samme sprekken. Det er sånn unger funker. Hvis du "ser absolutt ingen form for relasjon" her, så må du åpne øynene.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
selvfølgelig kan det sette ideer i hodet på unger når de ser at andre unger har den samme sprekken. Det er sånn unger funker. Hvis du "ser absolutt ingen form for relasjon" her, så må du åpne øynene.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men hvor mange unger som ser på Mummitrollet leker med hverandre slik at de har mulighet til å finne sprekken? Den leken vil ikke jeg leke.
Sitat av Chloroformator Vis innlegg
Unnskyld meg, men hvor mange unger som ser på Mummitrollet leker med hverandre slik at de har mulighet til å finne sprekken? Den leken vil ikke jeg leke.
Vis hele sitatet...
De finner gjerne ikke ikke sprekken når de leker i sandkassen.
Men jeg husker fra barndommen at nabojenta og jeg drev og utforsket hverandre, og da viste jo hun meg denne sprekken sin. Vi tenkte dog aldri på å dytte noe inni.

Men, hva så, om vi hadde tenkt tanken? Om det hadde gjort vondt, hadde vi stoppet. Det er da bare del av en naturlig, sunn, utvikling?
Bare jeg som til den dag i dag er sterkt traumatisert av Hufsa?
Hadde noen dratt den vel langt på Halloween og stilt opp i fullverdig Hufsa kostyme med medfølgende thememusikk, er det oppriktig talt stor mulighet for at jeg hadde besvimt på flekken.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Bare jeg som til den dag i dag er sterkt traumatisert av Hufsa?
Hadde noen dratt den vel langt på Halloween og stilt opp i fullverdig Hufsa kostyme med medfølgende thememusikk, er det oppriktig talt stor mulighet for at jeg hadde besvimt på flekken.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke rassistisk ment, men en gang så jeg en svær dame i en lilla burka vandrene rundt og jeg fikk automatisk sterke Hufsa assosiasjoner, og jeg trodde jeg skulle pisse på meg.... av latter.

Men hva er egentlig problemet med Hufsa bortsett fra Mummitrollene og vennene er redde for hun og at hun får tempraturen til å synke? Sitter egentlig med inntrykket at Hufsa er veldig harmløs.
Alkoholisert gamer
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Eneste jeg kan koble til bannlysningen må være at sprekka i treet ser ut som ei fitte om man tenker koffert.
Vis hele sitatet...
Sitat av DJ broiler
fitta lukter reke og ser ut som bark
Vis hele sitatet...
Nå har jeg også endelig giddi og sett hele episoden, og jeg skjønner heller ikke hvorfor den skal være bannlyst..
Menmen, det er ikke jeg som bestemmer...
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Noen som har kometen kommer på vhs eller dvd? Finner ikke denne filmen noen steder (ikke den med dukkene).
Fine stønnelyder Sniff lager
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Problemet er jo ikke at det er så seksuelt. Problemet er at unger kan se det og finne på å stikke pinner i tilsvarende sprekker og hulrom på hverandre. Uten noen dypere hensikt. Og det er jo ikke helt ønskelig.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er pølse i brød akseptabel mat for barn da ?

og spesielt med tanke på at dette som oftes foregår i festlige anledninger som 17.mai, div. sports aktiviteter eller andre aktiviteter som regnes for å fremme sunnhet og andre positive ting hos barn ?

Nei tenk om barna får det for seg at hver gang dem putter en "pølse-gjenstand" i munnen så er alt "Oh happy day" og helt normalt og skal jubles og ropes hurra for ?


( Dette er bare for å illustrere at å stikke gresstrå i sprekker regner jeg ikke som grunnlag for å bannlyse en mummitroll episode. Alt kan fordreies slik som jeg nettopp gjorde. Jeg stiller heller store betenkligheter ved di vedkommende som har så skittne tanker som klarer å se en "penetrasjon" for si det pent, i det bildet der et gresstrå blir ført inn en sprekk i et tre. For gud skyld vi har jo sett aper bruke strå for å fiske ut larver sprekker i tre. )
Sitat av Pope Vis innlegg
Hvorfor har ingen lagd et komplett mummi-kompendium og smelt det ut på bukta?
Vis hele sitatet...
Her er en god del episoder på norsk. Den seneste videoen ble lagt ut for bare 10 timer siden, så det kommer nok enda flere etter hvert.
Jeg synes synd paa Hufsa.. Saa stakkarslig og alene
Og vinterdamen er jo jaevla creepy, den musikken og alt med hun.. Var hvertfall sykt redd naar jeg var mindre
Sist endret av Oatre; 2. juli 2012 kl. 05:15.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Her er en god del episoder på norsk. Den seneste videoen ble lagt ut for bare 10 timer siden, så det kommer nok enda flere etter hvert.
Vis hele sitatet...
Takk så mye, du reddet nettopp resten av nattevaktene mine!
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nei, jeg er ikke "bullshitting". Når man har en tegneserie med et personifisert tre med en karakteristisk sprekk, for deretter å stikke strå/pinner/w.e. inn der -> magic happens -- selvfølgelig kan det sette ideer i hodet på unger når de ser at andre unger har den samme sprekken. Det er sånn unger funker. Hvis du "ser absolutt ingen form for relasjon" her, så må du åpne øynene.
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke på din uttalelse når jeg skrev svaret mitt, heller på at den begrunnelsen eventuelt ikke er korrekt, i mine øyne.
Forøvrig mener jeg ikke at spreken i treet ligner nevneverdig på "sprekker" vi mennesker har på kroppen. Kan fort tenke slik vi som er "voksne", men et lite barn har nok verre for å se en sammenheng/ trekke en konklusjon om å prøve dette.
Derfor mener jeg at det er helt på jordet å bannlyse denne episoden, om det er dette som er begrunnelsen.
Ikke menningen å virke krass i mitt første innlegg, om det var slik det ble oppfattet.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
"Stinky, why are you always doing naughty things like that?!"
"I have no idea, Moomin!"
"Would you like it if someone gave you a shove?!"
"When you see someone bending over like that, I mean... What can you do? I couldn't resist it!"
Vis hele sitatet...
'nuff said?
Jeg så en del på serier som Courage the Cowardly Dog, og personlig reagerte jeg svært lite på at hodet til denne hunden til tider ble eksplodert, at tungen hans ble kappet av og på mystisk vis dukket opp igjen eller det faktum at øynene hans spratt ut idet han fikk øye på noe han ble redd for. Mannen i huset behandler hunden nokså stygt, og kona i huset slår nevnte mann i hodet med en kjevle. Det er nok av eksempler å ta av, i grunnen. Hadde jeg sett Adventure Time i en alder av åtte tror jeg neppe at jeg ville sett på det som noe særlig besynderlig at det regnet kniver og den slags. Ikke at jeg oppfordrer en fireåring til å se på Super Jail der de i hver episode massakrerer hverandre, dog. Poenget er vel mer at barn ikke legger like mye i ting enn det vi voksne gjør selv om de så klart forstår mer enn vi ofte tror. Det er ren underholdning for dem.
Sist endret av Lucy In The Sky; 2. juli 2012 kl. 14:35.
Lurer på hvor mange av vår generasjon som har blitt traumatisert av Mumitrollet
I nesten hver episode skjedde det noe forferdelig, kongeprogram. Og den dyrepark-serien som også gikk for mange år sia.
Sist endret av IpN; 2. juli 2012 kl. 14:45.
Dyra frå Hjorteparken/Flukten fra dyreskogen var meget traumatiserende, for å være ærlig.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Dyra frå Hjorteparken/Flukten fra dyreskogen var meget traumatiserende, for å være ærlig.
Vis hele sitatet...
REEEV, REEEV!
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Noen som har kometen kommer på vhs eller dvd? Finner ikke denne filmen noen steder (ikke den med dukkene).
Vis hele sitatet...
I går endevendte jeg nettet i lete etter denne filmen. Det nærmeste jeg kom var en torrent, men den stoppa på 98,5% :/

Jeg fant den riktig nok på filmarkivet.no, så jeg leide den i 24 timer for 39 kroner, og så den med en kompiss.

Dette er da snakk om streaming, har dere tips til hvordan jeg kan laste den ned? Jeg har testa orbit download grab++, den virker på youtube, men ikke filmarkivet. Det er forresten flashvideo, hvis det skulle hjelpe


Forresten, en morsom funfact til alle som kan litt mattematikk:

Det er en GEDIGER spoiler midt i kometen kommer, når mummi og gjengen er kommet til observatoriet. Her sier nemlig en vitenskapsmann (dog veldig kjapt, litt vrient å få med seg) at: "Kometen vil tangere jorden klokken xx:xx".

Jeg så filmen med en kompis i går (som dessverre kan litt matte), så da skjønte han jo fort at kometen ikke ville knuse jorden
Sist endret av Membranplan; 2. juli 2012 kl. 19:29.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Sitat av Membranplan Vis innlegg
I går endevendte jeg nettet i lete etter denne filmen. Det nærmeste jeg kom var en torrent, men den stoppa på 98,5% :/

Jeg fant den riktig nok på filmarkivet.no, så jeg leide den i 24 timer for 39 kroner, og så den med en kompiss.

Dette er da snakk om streaming, har dere tips til hvordan jeg kan laste den ned? Jeg har testa orbit download grab++, den virker på youtube, men ikke filmarkivet. Det er forresten flashvideo, hvis det skulle hjelpe


Forresten, en morsom funfact til alle som kan litt mattematikk:

Det er en GEDIGER spoiler midt i kometen kommer, når mummi og gjengen er kommet til observatoriet. Her sier nemlig en vitenskapsmann (dog veldig kjapt, litt vrient å få med seg) at: "Kometen vil tangere jorden klokken xx:xx".

Jeg så filmen med en kompis i går (som dessverre kan litt matte), så da skjønte han jo fort at kometen ikke ville knuse jorden
Vis hele sitatet...
Prøvde og torrenten, men usikker på om den var til dukkefilmen eller den originale. Men er vel noe film ripper programmer som kan ta kopi av filmen? Ikke helt inne på dette selv..