Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7408
Hei, som overskriften sier, så er jeg ute etter en såkalt "nettbrett" som folk kaller det.

Sånn som jeg har forstått så er ipad 2 og samsung galaxy tab 2 de beste i markedet nå, stemmer det eller har jeg feil?

Så lurte jeg på, hvilke av disse 2 er "best"?`hva anbefaler dere?

takker for svar.
Den nyeste iPaden er vell forsåvidt bedre enn iPad2.

Definer best:

Best til HD streaming?
Best til surfing?

Best til å ta bilder med?
Best til å ta med seg på ferie?
Sist endret av junkpal; 18. juni 2012 kl. 20:45.
Jeg har selv iPad 2 og er storfornøyd!
Og hvis du jailbreaker den, så er jo funksjonaliteten enda mer utvidet ;-)

Så jeg anbefaler iPad :-)

Junkpad = Ninja :P
Sist endret av 23732; 18. juni 2012 kl. 20:45.
Not a real gamer
retovio's Avatar
har ipad 2 selv og er stor fornøyd så ipad 2 FTW
Trådstarter
takker for svar folkens!

noen som har galaxy tab som kan fortelle noe om den?
Test av Galaxy Tab 2: http://www.lydogbilde.no/test/samsung-galaxy-tab-2-10-1
Test av iPad 2: http://www.dinside.no/866294/ipad-2

Foretrekker du IOS eller Android?
Begge er gode nettbrett, her er det vel mest smak og behag.
Hvilken mobiltelefon og hvilken datamaskin bruker du i dag?

Den eneste grunnen til å velge iPad 2 fremfor Tab 2 er, etter min mening, hvilke enheter du ellers bruker. Dersom du bruker Mac og iPhone fra før av, ville jeg aldri valgt en Tab 2. Dersom du bruker Galaxy S2 fra før av, ville jeg aldri valgt en iPad.

Selv bruker jeg Macbook, Galaxy S3/Note og Tab 8.9, som er en grei kombinasjon. I fremtiden vil jeg også fortsette med Tab eller en annen Android-tablet grunnet synkroniseringen med mobiltelefonen.

Du kan selvsagt sammenligne de rå spesifikasjonen på de ulike enhetene, uten at det forsåvidt spiller noen rolle. Begge er to utrolig gode enheter. Derimot vil f.eks. brukergrensesnittet og synkroniseringsmulighetene være forskjellig, som derfor munner ut i hvilke enheter du bruker fra før av.
Sist endret av m0nte; 18. juni 2012 kl. 20:52.
men hvorfor iPad 2 og ikke den nye iPad? den har jo så sinnsykt mye bedre skjerm osv
Ville ha valgt Galaxy tab. Er jo flott med litt widgets på tableten sin i stedet for bare ikoner.
Etter min mening er Galaxy Tab 2 best, siden jeg synes iOS, operativsystemet som iPad benytter, blir alt for lukket og begrenset. Men hvis du kun skal bruke nettbrettet til å surfe og lese mail etc., så er det vel egentlig likegyldig hva du velger.
Galaxy Tab 2 7.0 her.
Storfornøyd!

De "fysiske" knappene (Tilbake, hjem og meny) som på f.eks. Samsung Galaxy S2 eller Tab 1 er nå innebygget i selveste operativsystemet, sånn at du må trykke på skjermen.
Dette anser jeg som et minus, da fullscreen videoer osv blir forstyrret av den menylinja hvor de knappene nå ligger.

Forøvrig er det ikke blits på kameraet, og kameraet er ikke like bra som på Tab 1, men ellers er nettbrettet meget godt og utrolig å bruke
Trådstarter
Folkens, tusen takk for svar, setter utrolig pris på det!!

Jeg har samsung galaxy s2, og min bror har også samsung mobil. For å være ærlig så liker jeg Android mye bedre enn Apple da du får mer ut av android føler jeg. Burde jeg gå for galaxy tab da?

PS: Er det noen her som vet om det er noe samsung galaxy tab 3 på vei? hvis det så kan jeg godt vente på den altså!!
Sitat av LP88 Vis innlegg
men hvorfor iPad 2 og ikke den nye iPad? den har jo så sinnsykt mye bedre skjerm osv
Vis hele sitatet...
Ja, den har en så sinnsykt mye bedre skjerm
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=iox5Q2nWi-Q
Sist endret av t_ben; 18. juni 2012 kl. 21:20.
Eller hva med Apad på DX :P Jeg er også i tenkeboksen når det gjelder dette valget. Jeg tenker mere på Samsung da ipad(phone) tastaturet er detlt opp i enket bokser. Samsung sitt tastatur har en bedre layoout. Er ikke Ipad noe mindre en Galaxy-tab?
Loner Deluxe
Liker du iOS bedre en Android, kjøp Ipad.
Liker du Android bedre en iOS, kjøp Samsung Galaxy Tab.

Så lett er det. Har begge to selv, må ærlig si at jeg liker Ipaden bedre da jeg også har jailbreaket den.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Ja, den har en så sinnsykt mye bedre skjerm
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=iox5Q2nWi-Q
Vis hele sitatet...
Jøss, fikk intrykk av at skjermen var mye klarere skjerm på den nye nær jeg så på den, har dog aldri sammenlignet ved siden av hverandre, my bad
Sitat av LP88 Vis innlegg
Jøss, fikk intrykk av at skjermen var mye klarere skjerm på den nye nær jeg så på den, har dog aldri sammenlignet ved siden av hverandre, my bad
Vis hele sitatet...
hehe, ser nå at jeg hadde en litt aggresiv tone, beklager dette
Trådstarter
Er det noe galaxy tab 3 i sikte folkens? har noen hørt noe om det?
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
Er det noe galaxy tab 3 i sikte folkens? har noen hørt noe om det?
Vis hele sitatet...
Ingen rykter eller uttalelser fra Samsung som peker på en ny Tab 3 med det første nei. Tab 2 er forsåvidt rimelig ny (nyere enn iPad 3).
Vent på Surface
Sitat av t_ben Vis innlegg
Ja, den har en så sinnsykt mye bedre skjerm
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=iox5Q2nWi-Q
Vis hele sitatet...
Default-bakgrunnen er ikke av så høy oppløsning som iPad 3 støtter, så det er ikke rart at det er vanskelig å se forskjellen på hjemskjermen. iPad 1-2 har sterkere lysstyrke, så det var kanskje derfor iPad 2 så skarpere ut for noen. Har forresten iPad 3, oppgradert fra iPad 1. Man ser forskjellen hvis man kjører apps.
Sist endret av alexwb; 21. juni 2012 kl. 01:52.
*insert tittel her*
Hva med asus transformer prime?