Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3256
God jul alle med freaks. Jeg har et lite problem.

Scenario :

Jeg sjekket kortet mitt her en dag. Noe jeg alltid gjør selv om jeg veit at det ikke er penger på det. Bare en liten standard prosedyre. Til min overraskelse så stod det at jeg kunne ta ut 900. Uten å tenke noe mer tok jeg de kjapt ut. Tenkte egentlig ikke så mye over hvorfor de var der men gikk ut i fra at det var utestående lønning eller noe slikt. Nå som det er jul brukte jeg jo selvfølgelig opp pengen iløpet av noen dager. Men i går ringte min mor meg å spurte hvordan jeg hadde greid å dratt 900 i minus på kortet. Jeg har et slikt Visa Elektron som det skal være umulig å dra noe som helst i minus på. Ihvertfall aldri gått an før. Har aldri kunnet brukt det noen plass uten penger på det, ihvertfall ikke på en minibank. Jeg har ikke engang egen nettbank, foreldra mine styrer alt som har med økonomien min å gjøre. Jeg har sånn sperre at jeg kan max ta ut 500 kr i uka. Foreldrene mine er veldig nøye på dette med hva jeg bruker penger på (de har vell sine grunner). Å jeg er ganske sikker på at det sisste de ville skulle gå an er for meg å kunne dra minus på et bankkort.

Hvordan kunne dette skjedd ? Han banken gjort noe feil ? Eller har jeg klart noe som virkelig ikke skulle gått an
jeg har klart akkurat det samme med mitt electron, men det skal ikke være mulig nei. den gangen jeg klarte det var jeg i utlandet. men det har sikkert vert et problem os banken eller noe

edit:ring banken din å spør
Sist endret av xavi0n; 25. desember 2010 kl. 03:49.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Natz Vis innlegg
Han banken gjort noe feil ? Eller har jeg klart noe som virkelig ikke skulle gått an
Vis hele sitatet...
Er ikke det ett og samme spørsmål?
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Sitat av z0p Vis innlegg
Er ikke det ett og samme spørsmål?
Vis hele sitatet...
Jo det var vell det. Beklager dårlig skriving. Overtrøtt å litt for mye pils
Hva du bruker penger du selv har tjent er det vel ikke opp til foreldre og kontrollere ?

Åpenbart var minibanken offline eller noe..
Sitat av Splendid Vis innlegg
Hva du bruker penger du selv har tjent er det vel ikke opp til foreldre og kontrollere ?

Åpenbart var minibanken offline eller noe..
Vis hele sitatet...
Hvis han er mindreårig har foreldrene all rett til å holde kontroll på barnets økonomi. Desverre.
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Sitat av wargriff Vis innlegg
Hvis han er mindreårig har foreldrene all rett til å holde kontroll på barnets økonomi. Desverre.
Vis hele sitatet...
Å mindreårig, det er jeg
Sitat av Splendid Vis innlegg
Hva du bruker penger du selv har tjent er det vel ikke opp til foreldre og kontrollere ?

Åpenbart var minibanken offline eller noe..
Vis hele sitatet...
Visa Electron MÅ ha kontakt med banken for å bruke det
Ikke taxi, eneste stedet jeg trakk minus når jeg hadde electron
Sitat av wargriff Vis innlegg
Hvis han er mindreårig har foreldrene all rett til å holde kontroll på barnets økonomi. Desverre.
Vis hele sitatet...
De klarer tydeligvis ikke å holde kontroll på drikkingen hans.
Sitat av Natz Vis innlegg
God jul alle med freaks. Jeg har et lite problem.

Scenario :

Jeg sjekket kortet mitt her en dag. Noe jeg alltid gjør selv om jeg veit at det ikke er penger på det. Bare en liten standard prosedyre. Til min overraskelse så stod det at jeg kunne ta ut 900. Uten å tenke noe mer tok jeg de kjapt ut. Tenkte egentlig ikke så mye over hvorfor de var der men gikk ut i fra at det var utestående lønning eller noe slikt. Nå som det er jul brukte jeg jo selvfølgelig opp pengen iløpet av noen dager. Men i går ringte min mor meg å spurte hvordan jeg hadde greid å dratt 900 i minus på kortet. Jeg har et slikt Visa Elektron som det skal være umulig å dra noe som helst i minus på. Ihvertfall aldri gått an før. Har aldri kunnet brukt det noen plass uten penger på det, ihvertfall ikke på en minibank. Jeg har ikke engang egen nettbank, foreldra mine styrer alt som har med økonomien min å gjøre. Jeg har sånn sperre at jeg kan max ta ut 500 kr i uka. Foreldrene mine er veldig nøye på dette med hva jeg bruker penger på (de har vell sine grunner). Å jeg er ganske sikker på at det sisste de ville skulle gå an er for meg å kunne dra minus på et bankkort.

Hvordan kunne dette skjedd ? Han banken gjort noe feil ? Eller har jeg klart noe som virkelig ikke skulle gått an
Vis hele sitatet...
Bankene har "Stengt" fra 23 dec til 25/26/27/28 dec! (ikke helt sikker) Så det er vel en slags nødløsning dette går på. Men skal jo ikke være mulig om du ikke har valgt at overtrekk er mulig..!
du har uttaksgrense på 500 i uka, og når du får ut 900 som ikke skal være der så...? Din Bad
Han har da absolutt ikke en uttakgrense på 500kr. De fleste bankene i dag opererer med at foreldre sammen med barn kan bestemme uttaksgrensen.
Han skriver da vitterlig at han har 500 i uka som uttaksgrense. Les før du kommenterer.

Sitat av Natz Vis innlegg
sperre at jeg kan max ta ut 500 kr i uka. Foreldrene mine er veldig nøye på dette med hva jeg bruker penger på (de har vell sine grunner).
Vis hele sitatet...
Jepp. Banken er "stengt", slik at ingen transaksjoner bokføres før imorgen (Eller noe!)

Mest sannsynlig var du på en offline minibank.
Neste gang du skal ta ut penger, trykk på "Saldo" FØR du gjør noe som helst. Da er du sikker på at den er online og kobler seg til banken for å gi deg informasjonen. Står det ikke "Saldo" eller noe lignede, og du ikke er sikker på at du har penger, drit i det.

Når jeg hadde Intro, kunne jeg trekke over med offline minibanker, kunne bruke på drosje (Og tog før de sluttet å ta Electron). Nå som jeg har VISA, har jeg gått 23k i minus, fordi jeg hele tiden har kreditt