Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1362
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God kveld,

Jeg skal etter langt tids sykemelding tilbake på jobb igjen. Starter på om 1,5 uke.
Nå er jeg 100% fri for medisiner etter 6 mnd (mis)bruk av oxy. Fikk det fra legen pga nakkesmerter, men tok alltid for mye..
Digg følelse, fikk bare gode tanker, masse energi og null angst.
Klarte å slutte helt til slutt da jeg ikke kom til å få noen happy ending på oxy.

Nå sitter jeg her full av angst og lurer på om jeg i det hele tatt klarer å være sosial og blant folk.

Har utviklet sosial angst, angst og depresjon.

Noen som vet hvilke piller som kan hjelpe meg? Erfaringer?

Ikke noe som er avhengighetsskapende.. Livredd for å havne i «fella» igjen.
Hvis din første tanke er at du må ta piller for det, så høres det litt ut som du allerede er i den fella.

Det er dritvanskelig å komme tilbake etter langtidssykmeldig. Det er veldig, veldig vanlig å slite med det. Kan du få noe tilrettelegging når det gjelder arbeidsplassen, delvis hjemmekontor i starten, noe sånt? Er det oppgaver og situasjoner du gruer deg ekstra for som du kanskje kan slippe i en overgangsperiode? Det er gull verdt å ha en åpen dialog med leder om dette.
Jeg har gått mye sykmeldt og arbeidsledig, når jeg starter på hopper jeg rett på 100%, det kan bli litt mye men det kan dra fokuset bort fra angst og mere mot jobb er min erfaring.
Av og til kan "arbeidsgleden" trumfe angst, depresjon kommer litt an på.
Ta no yoga, drekk mætti vattn, få deg en hobby og rett deg opp i ryggen. Angst blir bare værre jo mer du lar det vinne, etter min erfaring. Dette går over kompis! Ønsker deg masse lykke til! Jævlig bra jobba å quitte oxy etter du fikk smaken på det!