Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2967
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått utskrevet fra en lege en type medisin og dose som var effektiv. Har fått det som skal være samme resepten fra en annen lege men merker ingen ting for tredje dag på rad
Nei, apoteket kan IKKE skrive ut placebomedisiner...
Tror du at du er med i et studie uten at du vet det? Nope, det skjer ikke.

Du kan derimot få kjøpt placebomedisin, aka homeopatiske midler, på apoteket.
Sist endret av *pi; 29. oktober 2020 kl. 08:24.
Nei, det kan de ikke. Jeg kan ikke tenke meg at noe sånt er lov.
Forestill deg at du får utskrevet en gitt dose av en medisin du er avhengig av, noe som er grunnen til at du får det på resept etter vurdering av lege og at den plutselig skal slutte å funke. Jeg tørr å være påståelig når jeg sier at det kan være en risiko for liv og helse

Du har sannsynligvis bare bygd opp en gitt mengde i blodet, som ofte er hensikten.
Ring legekontoret og be om å få snakke med legen din, han eller hun vil sikkert be deg om å trappe opp eller så vil vedkommende forsikre deg om at det er meningen.
Sist endret av Jokke; 29. oktober 2020 kl. 13:55. Grunn: wall of text
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jajajaja vet det var et dumt spm... Tror ikke studie men kanskje at noen vil sjekke om jeg klarer meg uten.

Jeg trappet opp for fire uker siden og tidligere har det gått hvertfall 4-5 mnd før toleransen har økt og jeg har måttet trappe opp. Er på ganske høy dose nå som funka veldig merkbart men ikke i det hele tatt med den nye resepten selvom det er samme dosen hmmz
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jajajaja vet det var et dumt spm... Tror ikke studie men kanskje at noen vil sjekke om jeg klarer meg uten.

Jeg trappet opp for fire uker siden og tidligere har det gått hvertfall 4-5 mnd før toleransen har økt og jeg har måttet trappe opp. Er på ganske høy dose nå som funka veldig merkbart men ikke i det hele tatt med den nye resepten selvom det er samme dosen hmmz
Vis hele sitatet...
Høres usannsynelig ut, har du først fått resepten så skal du ha det resepten tilsier
Hvilke medisin er det snakk om? Kan være relevant
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvem vet hva som kan fåregå egentli..kan si med sikkerhet at jeg har opplevd ligninge selv,da en ny pakke(smertestillende) plutselig ikke hadde samme(eller noe som helst) efffekt..det var ikke toleransen min,for hadde en eldre pakke liggende som fungerte som bare det! (pluss smak å konsistens var anderledes..) Ble aldri klok på det der,men ble aldri å bruke opp de som ikke funket..prøvd av i senere tid,men nada...så ja hvem fandn vet, placebo,dårlig batch, noe helt annet....å være naiv å ukritisk er vertfall ikke jeg lengere...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvem vet hva som kan fåregå egentli..kan si med sikkerhet at jeg har opplevd ligninge selv,da en ny pakke(smertestillende) plutselig ikke hadde samme(eller noe som helst) efffekt..det var ikke toleransen min,for hadde en eldre pakke liggende som fungerte som bare det! (pluss smak å konsistens var anderledes..) Ble aldri klok på det der,men ble aldri å bruke opp de som ikke funket..prøvd av i senere tid,men nada...så ja hvem fandn vet, placebo,dårlig batch, noe helt annet....å være naiv å ukritisk er vertfall ikke jeg lengere...
Vis hele sitatet...
hmm, merkelig. Er det mulig at produsenten har gjort noe med sammensetningen/ingrediensene? og er det lenge imellom du gikk fra den ene pakken til den andre? det kan jo være du har inntatt noe som har ‘blokkert’ eller hindret effekten?