Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1442
Hei!

Jeg drar på the gathering for siste gang i år, og har i den anledningen dratt opp værste driten fra kjelleren. Cerwin Vega XLS-12.

Tingen er at til denne så har jeg en matchende effektforsterker, og en bedriten forforsterker. Det andre problemet er at RCA ingangen på nevte effektforsterker er ødelagt så det er bare XLR muligheter igjen. Jeg trenger derfor en ny forforsterker som støtter XLR, samt gir "god" lyd. XLR kablene jeg bruker i dag er ganske lange, men er vel ikke så veldig mye tap av kvalitet på de kablene? Er vel type 4m per kabel

Vet ikke om det finnes noen adaptere o.l, men har egentlig ingen problemer med å bruke XLR bare det finnes er forforsterker som passer

Takk for forhånd
Er det ikke enklere å bare handle en overgang fra RCA til xlr?
Crown macrotech 2400 funker vell fint vill jeg tro, lydkvalitet trenger du ikke tenke på mtp. at høytalerene ikke er kjent for lydkvalitet akuratt.

Er det mulig og kjøre høytalerene i bi-amp?

Hvor kraftig er forsterkeren du bruker nå?

oh wait, i just went derp. Trodde du trengte hovedforsterker.
anyway, kan jo eventuelt kjøpe en vanlig lyd mikser. Denne kan funke, den har innebygd for forsterker
Sist endret av StålSkuff; 8. mars 2015 kl. 06:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Kjøp en Emotiva, billig og bra dac/pre

https://emotiva.com/products/dacs/xda-2-gen2