Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 175198
Sitat av wildman Vis innlegg
Synd freak ikke har en ¨offisiell¨ server :/

Kunne godt tenkt meg en server som var ganske vanilla, skulle gjerne hosta selv men har ikke mulighet til det
Vis hele sitatet...
Jeg jobber i norsk selskap som leier ut servere. Hvis det er mange nok som er interessert, og som er villige til å donere en slant i måneden så kan jeg godt finne en god pris som gjør alle fornøyde, men som også lar oss ha en server å sitte på. Ta gjerne kontakt i pm hvis noen har erfaring med minecraft servere, og er villig til å være med å starte opp dette
Sitat av Awareness Vis innlegg
okay, takk for svar, er nesten sikker på at jeg har sett folk fly rundt!
Vis hele sitatet...
Du har nok det, Creative mode, trykk spacebar 2 ganger fort + hele inventoryet ditt består av evig med den typen materiale du vil ha
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen tips til hva jeg kan bygge i feed the beast - mind crack.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Heisann, har ett spørsmål her jeg håper noen kan svare på.

Har satt opp egen server, jeg og 2 kompiser spiller på, De får iblandt noen heftige lag-spikes og blir kastet ut av serveren.
Jeg kan også bli kastet ut av min egen server, har 70/10 linje, noe som burde holde greit for meg og noen kompiser. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer oss?

-Biggie
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Disse gangene dere får lagg spikes er det noen som loader masse? f.eks twilight forest eller nether? Flyr bortover og laster ny bane? Spiller dere med FAR option?

Hoster du serveren på den pcen du spiller på?
Da kan du sjekke om du har gitt nok CPU/RAM til serveren. Jeg har merket spesielt det med twilight forest for meg selv og når jeg har lasta masse ny bane i jakt på obelisker.
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Disse gangene dere får lagg spikes er det noen som loader masse? f.eks twilight forest eller nether? Flyr bortover og laster ny bane? Spiller dere med FAR option?

Hoster du serveren på den pcen du spiller på?
Da kan du sjekke om du har gitt nok CPU/RAM til serveren. Jeg har merket spesielt det med twilight forest for meg selv og når jeg har lasta masse ny bane i jakt på obelisker.
Vis hele sitatet...
Hoster på den pcen jeg spiller på ja Men har tidligere ikke vært noe problem. Vi spiller med far, survival mode men vi flyr ikke rundt. Nether er disabled.
Sist endret av Biggie smalls; 16. juli 2013 kl. 14:07.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Du kan jo prøve og sette det på normal (alle må gjøre det) og skru av brannmuren.
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Du kan jo prøve og sette det på normal (alle må gjøre det) og skru av brannmuren.
Vis hele sitatet...
Will do! takk for hjelpen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det mulig å skyte brennende piler ut av dispensere uten å ha lava forran?

Planen var å lage en enkel chicken farm, der jeg har ett 4x4 område med hoppers og ett sorting system som sender alle eggene til en kiste med hopper ned til en dispenser. Overflow går til en ny kiste til eget bruk, med nok en overflow som dumper resten i en liten lava pit.
Deretter tenkte jeg å lage til en ny krets med 8 dispensere på siden med piler. Her kan jeg selvfølgelig sende raw chicken til en automatisk furnace-stasjon som sender cooked chicken tilbake til en ny kiste, men det beste og enkleste hadde selvfølgelig vært å skyte brennende piler ut av dispenserene og få cooked chicken direkte. Problemet her blir at kyllingene vil spasere rett inn i lavaen.
Orker heller ikke å ta på meg bryderiet med å dispense lava før pilene blir skutt ut.

Er klar over at jeg kompliserer noe så enkelt som en chicken farm ved å gjøre det på den måten her, men det er første gangen jeg leker med hoppers og slikt, og er mest ute etter erfaringen.

Takker for svar!
Sitat av McLovin Vis innlegg
Er det mulig å skyte brennende piler ut av dispensere uten å ha lava forran?

Planen var å lage en enkel chicken farm, der jeg har ett 4x4 område med hoppers og ett sorting system som sender alle eggene til en kiste med hopper ned til en dispenser. Overflow går til en ny kiste til eget bruk, med nok en overflow som dumper resten i en liten lava pit.
Deretter tenkte jeg å lage til en ny krets med 8 dispensere på siden med piler. Her kan jeg selvfølgelig sende raw chicken til en automatisk furnace-stasjon som sender cooked chicken tilbake til en ny kiste, men det beste og enkleste hadde selvfølgelig vært å skyte brennende piler ut av dispenserene og få cooked chicken direkte. Problemet her blir at kyllingene vil spasere rett inn i lavaen.
Orker heller ikke å ta på meg bryderiet med å dispense lava før pilene blir skutt ut.

Er klar over at jeg kompliserer noe så enkelt som en chicken farm ved å gjøre det på den måten her, men det er første gangen jeg leker med hoppers og slikt, og er mest ute etter erfaringen.

Takker for svar!
Vis hele sitatet...
Du kan jo ha netherrack og så flamme på den istedet for lava. Da vil kyllingene brenne opp uten å bli ødelagt, hvis ikke jeg tar veldig feil
Sist endret av iColdman; 1. august 2013 kl. 10:23.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Er det mulig å skyte brennende piler ut av dispensere uten å ha lava forran?

Planen var å lage en enkel chicken farm, der jeg har ett 4x4 område med hoppers og ett sorting system som sender alle eggene til en kiste med hopper ned til en dispenser. Overflow går til en ny kiste til eget bruk, med nok en overflow som dumper resten i en liten lava pit.
Deretter tenkte jeg å lage til en ny krets med 8 dispensere på siden med piler. Her kan jeg selvfølgelig sende raw chicken til en automatisk furnace-stasjon som sender cooked chicken tilbake til en ny kiste, men det beste og enkleste hadde selvfølgelig vært å skyte brennende piler ut av dispenserene og få cooked chicken direkte. Problemet her blir at kyllingene vil spasere rett inn i lavaen.
Orker heller ikke å ta på meg bryderiet med å dispense lava før pilene blir skutt ut.

Er klar over at jeg kompliserer noe så enkelt som en chicken farm ved å gjøre det på den måten her, men det er første gangen jeg leker med hoppers og slikt, og er mest ute etter erfaringen.

Takker for svar!
Vis hele sitatet...
Nei, ikke uten lava men gjør dette:
http://i.imgur.com/V1vVedl.png

Eller bruk Fire Charge
Sitat av iColdman Vis innlegg
Du kan jo ha netherrack og så flamme på den istedet for lava. Da vil kyllingene brenne opp uten å bli ødelagt, hvis ikke jeg tar veldig feil
Vis hele sitatet...
Men kyllingene dropper ingenting, det er de voksne hønene som gjør.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Nei, ikke uten lava men gjør dette:
http://i.imgur.com/V1vVedl.png

Eller bruk Fire Charge
Vis hele sitatet...
Kan se ut som at selve treffet av firechargen tar livet av hønene, for det droppet kun raw chicken.

En variant av første forslaget der kan fungere! Hadde helst sett for meg noe uten vann og lava, men det ser ut som at det blir eneste alternativet.

Takker for svar!
Sitat av McLovin Vis innlegg
Men kyllingene dropper ingenting, det er de voksne hønene som gjør.

Kan se ut som at selve treffet av firechargen tar livet av hønene, for det droppet kun raw chicken.

En variant av første forslaget der kan fungere! Hadde helst sett for meg noe uten vann og lava, men det ser ut som at det blir eneste alternativet.

Takker for svar!
Vis hele sitatet...
Here you go mr!
http://www.youtube.com/watch?v=C1xI_6wByA0
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har prøvd å leke litt med double pulse på en cowfarm, men fant det vanskelig å implementere dette i chicken farmen i en større skala (typ 100 chickens i gangen). Tror jeg må se meg slått og bare lage en furnace station under farmen.

Takker så meget for alle forslag!
Sist endret av McLovin; 1. august 2013 kl. 23:06.
om du setter en dør forran lavaen så går pilene fortsatt igjennom døra og dyra kommer ikke igjennom, jerndør btw.

fungerte hvertfall før
Noen som vet hvordan jeg får Minecraft 1.6 på FTB Unleashed?
Forresten noen som vet om en bra texture til Unleashed? Brukte den som var i FTB launcheren på FTB Ultimate, men den er ikke kompatibel med Unleashed. Er ikke så veldig fan av Minecraft classic texture
Sist endret av Xernox; 3. august 2013 kl. 15:48.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Xernox Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg får Minecraft 1.6 på FTB Unleashed?
Forresten noen som vet om en bra texture til Unleashed? Brukte den som var i FTB launcheren på FTB Ultimate, men den er ikke kompatibel med Unleashed. Er ikke så veldig fan av Minecraft classic texture
Vis hele sitatet...
Da må du legge inn Forge 1.6 selv og alle moddene, jeg har ikke giddet å gå igjennom hele listen med mods i FTB unleashed så jeg kan ikke si for sikkert at alle finnes for minecraft 1.6.
Hei, jeg og et par kompiser har begynt og bygge i en ''fjellside'' gøy er det men det er ikke alltid han/jeg kan spille samtidig så hadde vert fett om noen av dere freaks hadde joina oss. vi bygger i survival, har en bukkitserver med rp plugins.

Pm om IP og når dere vil bli med og game vurdere også og leie 24/7 server senere når vi har fullført spawnen or husa våres
Sitat av 1nameless Vis innlegg
Hei, jeg og et par kompiser har begynt og bygge i en ''fjellside'' gøy er det men det er ikke alltid han/jeg kan spille samtidig så hadde vert fett om noen av dere freaks hadde joina oss. vi bygger i survival, har en bukkitserver med rp plugins.

Pm om IP og når dere vil bli med og game vurdere også og leie 24/7 server senere når vi har fullført spawnen or husa våres
Vis hele sitatet...
Kunne blitt med jeg, har ekstremt lite å gjøre i helga!

Om dere ser etter en god host, se på picklehosting.com, du får "chicken package" der til 3$ elns. Den skal holde 1-6spillere. Brukte selv hosten og den fungerte laggfritt(Uten nocheat+).
Jo men det blir ikke før en god stund senere jeg kommer til og leie server.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg kjører nå en bukkit server, men har et problem med at det ikke spawner noen mobs?? Det er et par passive mobs (helst griser og kuer) noen plasser, men har aldri sitt noen monsters.. "spawn-monsters" står på "true", så det skal ikke være noe der, kan det være en innstilling i worldguard kanskje? Pluginsene jeg har er worldguard, worldedit, LWC og essentials. Noen som vet hvordan jeg fikser det?
Sitat av 295638 Vis innlegg
Jeg kjører nå en bukkit server, men har et problem med at det ikke spawner noen mobs?? Det er et par passive mobs (helst griser og kuer) noen plasser, men har aldri sitt noen monsters.. "spawn-monsters" står på "true", så det skal ikke være noe der, kan det være en innstilling i worldguard kanskje? Pluginsene jeg har er worldguard, worldedit, LWC og essentials. Noen som vet hvordan jeg fikser det?
Vis hele sitatet...
Du har ikke difficulty på peaceful vel? Da skal vel ikke mobs kunne spawne
"difficulty=2", det er vell "normal" det?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen freaks som har en server de spiller på? Var vel i vår eller noe vi hadde en server en liten stund. Jeg og en som het Abjell ingame spilte hvertfall endel der Håper på å finne noen å spille med Gjerne bygge noe eller typisk survival games sånn det er på The Hive.

Noen som vet om noe liknende survival games fra the hive bare gratis?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får ikke spilt minecraft. Nett installert det igjen, men kommer ikke lengre enn å "åpne" det... Sier at jeg må oppdatere graphics greie på dataen. noen som har en link eller noe til oppdatering til Sony Vaio Windows 8, VPCCA3S1E
Sitat av TheWeirdGirl Vis innlegg
Får ikke spilt minecraft. Nett installert det igjen, men kommer ikke lengre enn å "åpne" det... Sier at jeg må oppdatere graphics greie på dataen. noen som har en link eller noe til oppdatering til Sony Vaio Windows 8, VPCCA3S1E
Vis hele sitatet...
Hva med å søke på Google før du spør? Søkte på akkurat det du skrev her, og jaggu kom det opp som øverste resultat.
HER er forøvrig link til driveren du trenger, så slipper du å søke selv.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hva med å søke på Google før du spør? Søkte på akkurat det du skrev her, og jaggu kom det opp som øverste resultat.
HER er forøvrig link til driveren du trenger, så slipper du å søke selv.
Vis hele sitatet...
Takk, var innpå google og gikk innpå sony, men fant ikke oppdateringen, bare mange forskjellige graphics drivers fra 2012.... sorry
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet om/har en Minecraft creative server som er god? Og med en del aktive spillere? Hadde vært kult og funnet en server med bra aktivitet...
Sitat av zitare Vis innlegg
Noen som vet om/har en Minecraft creative server som er god? Og med en del aktive spillere? Hadde vært kult og funnet en server med bra aktivitet...
Vis hele sitatet...
Har ikke vært innom en stund, men pleide å være admin på McBlocks Creative. Drevet av norske folk inntil litt siden da en kanadisk fyr tok over. Dem har en survivalserver også.

c.mcblocks.net
www.mcblocks.net
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen gode survival servere oppe å går eller?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisann. Prøvde å google etter nyttige ting å bruke overflødig armor og weapons på, men fant ikke noe, så spør her.

Jeg diverse armor, weapons og sånn av både diamond, gold og iron, som jeg ikke har bruk for. Det tar bare opp unødvendig mye plass i chestene mine. Er det noe nyttig jeg kan gjøre med de?
Not a real gamer
retovio's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Noen gode survival servere oppe å går eller?
Vis hele sitatet...
miners.no er snart oppe å går

den har vert oppe før å da var det en veldig god server sjekk den ut på http://miners.no
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei folkens.

Jeg har nettopp begynt å spille tekkit og holder på å lære meg litt basics ting før jeg begynner fra scratch for å bygge opp ting fra begynnelsen.
Jeg holder nå på å lærer meg å bruke vindkraft og solcellepaneler.

Jeg har satt opp vindmøller og paneler med glass fiber kabler ned til en batBox. Problemet: Det kommer 0000000 strøm ned til batbox. Ingenting skjer der.
Setter jeg et batteri i vindmølla eller solcellepanelet så lades batteriet opp uten problemer, men ingenting går til batbox'en.
Har prøvd med glass fiber cable, tin cable og isolatet gold cable men ingenting fungerer.

Er det noen som har peiling på dette og kanskje kan gi tips eller vise meg?
Hvis du sender PM så kan du få IP til server så du kan logge på der.


Har fulgt 8 forskjellige guider på youtube nå og gjort akkurat det samme som de gjør der, men ingenting fungerer.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Jeg har satt opp vindmøller og paneler med glass fiber kabler ned til en batBox. Problemet: Det kommer 0000000 strøm ned til batbox. Ingenting skjer der.
Setter jeg et batteri i vindmølla eller solcellepanelet så lades batteriet opp uten problemer, men ingenting går til batbox'en.
Vis hele sitatet...
Det virker som at det er Blutricity sine vindmøller og solcellepaneler du bruker. Om du skal lade en Batbox fra Industrial Craft må du bruke Industrial Craft sine energikilder, ellers tror jeg Tekkit har en mod som kan konvertere mellom de forskjellene energitypene.
Bruker Industrial Craft sine vindmøller og solcellepaneler.

Fikk faktisk vindmøllene til å fungere nå.
Hadde de på 120 meter i følge kordinatene og da fungerte de ikke, så jeg gikk opp til 280 meter og da fungerte de. Produserer ekstremt lite strøm, men det går.
Det er så vidt Quarry går. Sakte men sikkert :P

Edit:

Går så sakte at den hadde fjernet kun 15 blokker på 5 timer.
Den klarer heller ikke å levere kubene inn til kistene sine. De står fast i "transport tube"
Sist endret av Nikon01; 14. mai 2014 kl. 13:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei Folkens.


Nå har jeg en Tekkit server med noen folk på.
Jeg har eier rettigheter siden jeg betaler for serveren etc. Men jeg vil at en kompis skal ha ALLE de samme rettighetene som meg inne i spillet. Som f.eks slå av og på Creative mode, endre dag/natt etc.

Hvordan får jeg til dette? Han står som Admin på selve serveren og han er Co-Owner inne på serveren men han får ikke til dette fortsatt.


Er det noen her som har satt opp tekkit server tidligere som veit hvor jeg skal gjøre dette? Om det er inne i spillet med en kommando eller i config filene på serveren.


Takk
Not a real gamer
retovio's Avatar
prøvd å sette han som op?

komando i spillet /op nick

men husk at han da får tilgang på alle komandoene på serveren
Sist endret av retovio; 18. mai 2014 kl. 12:27.
/op er en ukjent kommando i følge serveren min så det fungerte ikke =/
Om du har tilgang til filene til serveren kan du legge til nicket på en ny linje i ops.txt
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hei Folkens.


Nå har jeg en Tekkit server med noen folk på.
Jeg har eier rettigheter siden jeg betaler for serveren etc. Men jeg vil at en kompis skal ha ALLE de samme rettighetene som meg inne i spillet. Som f.eks slå av og på Creative mode, endre dag/natt etc.

Hvordan får jeg til dette? Han står som Admin på selve serveren og han er Co-Owner inne på serveren men han får ikke til dette fortsatt.


Er det noen her som har satt opp tekkit server tidligere som veit hvor jeg skal gjøre dette? Om det er inne i spillet med en kommando eller i config filene på serveren.


Takk
Vis hele sitatet...
Om jeg husker riktig trenger du en plugin som kontrollerer rettighetene spillerne har på serveren din, hence, du lager forskjellige brukergrupper ("spillere", "Admin" osv), og legger hver spiller i sin respektive brukergruppe. PermissionEX skal vel funke med tekkit, om jeg ikke tar helt feil.

Eller som EvveDevve sier, legg spillernavnet i ops.txt, restart server, og det skal i utgangspunktet fungere.
Hei alle sammen! Noen som spiller Crazy Craft? Finner absolutt ingen public servers. Mulig jeg er ræva på å google da.
Noen som har en liten server som blir jevnlig spilt på, eller vet om en i det hele tatt?

much appreciated!