Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 22010
asbergerZ : Da har vi tatt dette på PM.
Oatre : Den heter Freak.no . Ligger under community ja Er en 40 slots server.
"It seems like steam is periodically rejecting some users and failing to authenticate them.

We’ve reset the official servers and this seems to have fixed the issue for 99% of people. If you’re having trouble connecting to a community server, you’ll need to wait for them to restart their server. For the few who are having trouble connecting to the official servers we are looking into this issue, however it appears to only affect a very small portion of users. It is recommended you apply any pending steam updates and try again. We will keep you posted with any new developments."

Dette betyr at dere må restarte serveren deres, slik at vi kan spille på den. Er en gjeng på 4stk som digger denne serven! Please fix
Får denne erroren når jeg prøver å connecte.

Mulig serveren trenger en restart?
Kjører selv egen (Leid) server og har samme problemet. Har restartet den samt oppdatert men no go. Er nok noe med steam som Psir nevner.
Serveren er restarta.Skal virke igjen nå
Sist endret av thoomas82; 18. desember 2013 kl. 20:24.
Funka fint litt, så mista jeg internett.

Nå får jeg samme feilmelding igjen >.<

Noen som har lyst til å spille sammen, forresten?

Hva skal til for å hoste en 60 slots server forresten?

Jeg har jern + linje.
Hei, Evilshrimp, kan du øke ant. spillere på serveren? Får ikke logget inn da den er full.

-RR
Da er serveren oppgradert fra 40 til 60 slots. Dette vil være oppe å går i løpet av kvelden/ morgendagen
Halla, har spilt på freak.no serveren de siste dagene, men finner den ikke lenger nå. Er usikker på om det er problemer på min ende eller ikke. Noen updates?
Det er 41 spillere online på serveren nå. Jeg gikk også inn for å sjekke å får opp serveren i history.
Det er nå store problemer hos steam.De fleste community servere er nede. De skriver i en melding at de jobber med saken.
Er en franskmann som DDoSer ulink serverne til Rust, kamerat DDoSa botnettet demmes nå akkurat så alt skal funke igjen
Heihei, tøft med Freak.no server!
Ser den i community-lista, men server browseren min er ekstra bugga nå, så jeg får ikke joinet via den. (ja, har spamklikket som bare f for å prøve å klikke meg inn på den).

Lurte på om noen kan poste ip til freak-serveren her inne?
Så kan man bare skrive"net.connect -ip adresse her-" i console, og joine derfra
Hmm får bare "connection failed - System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object" På de fleste serverene jeg prøver å joine inkludert freak sin. Kommer inn på enkelte andre, noen som vet hvorfor?
"En fyr" på "kommentarene" i "playrust.com"s til den siste "oppdateringen" sier at "de franske hackerne" på deres "teamspeak" fant fire nye hull etter oppdateringen. Alt er kjørt i dass nå.

Og hvem har lagd "Freak.no"-serveren? Jeg greier ikke å finne noe info på den.
Er sikkert bare en boks servet i garagen til en kidd likevel, med nosleep slik at alle pysene kan combatlogge.
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Og hvem har lagd "Freak.no"-serveren? Jeg greier ikke å finne noe info på den.
Er sikkert bare en boks servet i garagen til en kidd likevel, med nosleep slik at alle pysene kan combatlogge.
Vis hele sitatet...
Serveren eies vel av "thoomas82" her på bruket, og sist jeg snakket med han leide han denne serveren. Hva skjer med instillingen?
Er det bare meg eller lagger rust mye mer? Spilte med rundt 90-150 fps før, men etter noen oppdateringer kjører jeg med 50-55 fps. Fantastic grafikk, uten gress
Var ikke meningen å virke negativ, men nordmenn, spesielt freakere, er klodens største pyser når det gjelder "gaming".
Er jo innfallende for meg å tippe at den er nosleep da

http://freak.no/forum/showpost.php?p...8&postcount=28 (Oppgradert til 60 slots i ettertid)
OOps, denne ser jo knall ut. Er det forresten mulig å utvide enda mer enn 60? Bare lurer.
Vurderer denne serveren så snart Garry har floket vekk problemene med det franske trollet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Joinet en server (net.connect 144.76.219.85:28145) med en venn, fikk et par venner i spillet og bygde et hus og greier
Etter hvert kom det en gjeng med rifler og skjøt alle, så vi mistet alt og spawnet på tilfeldige steder... De fleste på serveren var amerikanske da, hadde vært artig om vi kunne få til en helnorsk server
Er det noe poeng å kjøpe dette spillet hvis man ikke kjenner noen man kan spille på lag med?

Er det mulig å tusle rundt alene i fred og ro?
Sist endret av Beis; 11. januar 2014 kl. 22:42.
Sitat av Beis Vis innlegg
Er det noe poeng å kjøpe dette spillet hvis man ikke kjenner noen man kan spille på lag med?

Er det mulig å tusle rundt alene i fred og ro?
Vis hele sitatet...
Jeg liker godt og kjøre litt "loner style" på survival spill, og det funker utmerket på rust så langt. Det gjelder bare å være litt forsiktig og ikke bygge huset sitt for åpenbart.

I tillegg finner du fort allierte ved å bare være litt vennlig mot andre spillere.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Beis Vis innlegg
Er det noe poeng å kjøpe dette spillet hvis man ikke kjenner noen man kan spille på lag med?

Er det mulig å tusle rundt alene i fred og ro?
Vis hele sitatet...
Trikset er å finne seg plassen der det spawner shitloads med resources og der det er ingen.

Bygg en liten shelter først hvor du har furnace, workbench, dør og hele pakka. Bygg så et hus som du forsterker.

Jeg har ikke spilt på en stund siden serveren jeg var på tok kvelden, men jeg hadde et svært hus, 10 etager eller noe, med x antall metalldører osv.
Sist endret av uaexed; 12. januar 2014 kl. 04:35.
Er kartet stort? sammenlignet med dayz f.eks som ligger på 245kvm ish
Sitat av Beis Vis innlegg
Er det noe poeng å kjøpe dette spillet hvis man ikke kjenner noen man kan spille på lag med?

Er det mulig å tusle rundt alene i fred og ro?
Vis hele sitatet...
Spill på PVE servere, der er vanligvis raiding og pvp forbudt!
Sitat av Beis Vis innlegg
Er det noe poeng å kjøpe dette spillet hvis man ikke kjenner noen man kan spille på lag med?

Er det mulig å tusle rundt alene i fred og ro?
Vis hele sitatet...
Går fint an å spille Rust aleine, men det er mye artigere når man har nokon å spele saman med Har spilt en del med venner av meg, og vi har flere ganger blitt drept av andre spillere som har spilt lengre enn oss.

Legg meg til på Steam da (Signaturen)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vi er nødt til å kjøre en wipe på freak.no serveren ikveld klokka 24:00. Vi har nådd maksgrensen av bygningsmoduler (ca 50.000), så hver gang noen plasserer ut en modul lagger serveren for alle. Vi setter også inn en doorsharing på serveren for å mulig forhindre at dette skjer så ofte.
Trenger ny server men dette at det kun er ting fra airdrop på 25 players ødelegger for meg. Desverre.

(nemlig at Army Loot KUN droppes fra airdrop (som er satt til 25+)."
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som forsatt spiller? Prøver og finne Freak serveren men er umulig :P
Sitat av Razerman Vis innlegg
Noen som forsatt spiller? Prøver og finne Freak serveren men er umulig :P
Vis hele sitatet...
Tror den er nede for godt. Bli med på gamer.no sin server, stabilt 40-50 stk inne hver kveld, de fleste nordmenn
Jeg har nettopp startet en server. Send pm hvis interressert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er fortsatt er par stykker som spiller på Freak's Rust-server. Akkurat no er det 5 stykker online.

I console (F1): net.connect 144.76.219.85:28145
til dere som sliter med å finne kompisene deres så er denne veldig fin om du har to skjermer http://playrustwiki.com/images/6/62/...gation_2.2.jpg
Var da veldig til friendly server, er det alltid slik?
SPOILER ALERT! Vis spoiler

http://i.imgur.com/xYoKsaj.png

Nei, prøva ikkje være spydig, men stod der med steinen min bak en gjeng på 3. Når to endelig snudde seg og såg meg så tok det tid før den tredje gjorde det (var dei på skype?) deretter croucha eg 2 ganga for å vise att "hei hei, har stått her en god stund" så bare bam, bambambam bam! Bam og der var eg død. Hadde heldigvis ingen gear då.

Edit - dette var freak serveren. net.connect 144.76.219.85:28145
Sist endret av Europeanut; 16. februar 2014 kl. 21:48.
Sitat av DustMan Vis innlegg
til dere som sliter med å finne kompisene deres så er denne veldig fin om du har to skjermer http://playrustwiki.com/images/6/62/...gation_2.2.jpg
Vis hele sitatet...
Ja
Eller: www.rustmap.net

Sitat av Europeanut Vis innlegg
Var da veldig til friendly server, er det alltid slik?
SPOILER ALERT! Vis spoiler

http://i.imgur.com/xYoKsaj.png

Nei, prøva ikkje være spydig, men stod der med steinen min bak en gjeng på 3. Når to endelig snudde seg og såg meg så tok det tid før den tredje gjorde det (var dei på skype?) deretter croucha eg 2 ganga for å vise att "hei hei, har stått her en god stund" så bare bam, bambambam bam! Bam og der var eg død. Hadde heldigvis ingen gear då.

Edit - dette var freak serveren. net.connect 144.76.219.85:28145
Vis hele sitatet...
Er alltid nokon som drep kven som helst utan forvarsel :/ Folk skyter først, spør etterpå. Er tydelegvis betre å drepe og loote enn å prøve å alliere seg med andre.
En kompis laget nettopp en server nå, siden det er alt for mange hackers på andre servere og ingen active admins. Så vis dere har lyst, så er det bare og komme serveren heter [EU/NO]Active admins/Airdrop+10/Sleepers/PVP.
Eller IP: 95.143.195.130:28815

Vi har som regelt active admins hele døgnet, og vi banner hackers fort!
Lei av Cheater? Join oss, vi har laget en ny server hvor admins er online hverdag å banner cheater om de måtte komme.

https://clanforge.multiplay.co.uk/servers/2499013/view

Multiplay :: [EU/NO]Active admins/Airdrop+10/Sleepers/PVP
Hei.

Ny RUST server her. Den er bare 1 dag gammel og står i Stockholm.

Trykk F1 og lim inn følgende: net.connect 95.143.206.131:29415

Ta med dine venner og start er RUSTent liv på denne fine serveren! Vi er 5 stykker i min gjeng som spiller en god del. Håper vi ser DEG og dine venner der inne, som venn eller fiende!
Hørte rykter om at Rust-serveren skal wipes. Er dette sant?
Wipa allerede, http://playrust.com/25th-febuary-update/


Og no er det komme durability på våpen og verktøy tydeligvis. Det er eg ikkje fan av i det heile tatt, men i tilfelle noken av dokke har en server og lure på kordan du får bytte minecraft-rusten din tilbake til rust, så kan du bare

conditionloss.damagemultiplier "0.0"

conditionloss.armorhealthmult "0.0"

Og forresten, kordan skal en hosten en rust server? Eg har lest att det ikkje går å hoste sjølv utenom å betale for en dedi fra folka her http://playrustwiki.com/wiki/List_of_Server_Providers

Er det sant? Fins det måter å komme rundt det?
Endelig en server uten admin cheat!


Join our server rust.conventuz.no:29115
Sleeper on
Airdrop at 20 players online
Door sharing.
No need for Repair Bench (Durability off).
Active Admins
50% Craft
Chat history
Don't be afraid to ask the admins if you need help or info!
Welcome to our server!
And welcome back to you others who have played with us before!

See you ingame !
▼ ... over en uke senere ... ▼
Youtube/Twitch Gamer
1 0
Er det noen Allianser/claner jeg kunne ha joinet som er på en rust server? begynner å bli ganske skjedelig å spille solo og den jeg spiller på nå begyner å bli såpass "inactive"
spillt i 2 måneder nå så begynner å bli ganske ok.
kommer antagelig til å bringe en venn med meg ettesom at han spiller også, og venter på at jeg finner en ny server. vi begge er ganske kjent med fps spill, så vi kan også bli greit å ha i tilfelle noen ypper til bråk.

send PM til en av følgende linker hvis du er interesert.
http://steamcommunity.com/id/DeathKillerNOR
https://www.facebook.com/DeathKillerNOR


~DeathKillerNOR~
Vi er 2 active admins, og en guttegjeng på ca 4-5 stk som spiller daglig... Vi vil veldig gjerne ha flere aktive brukere på serveren vår.
Den har mange mods blant annet:
-Sleepers
-Economy
-Teleport requests
-Airdrop hver time ved over 5 spillere, og airdrop party!
-Starter kits
-Admin hjelp
-Basealarm (Funker ikke for øyeblikket)
-Door share
-Jail
-Home settings
-Location
-Pm
-Stats
-50% craft time

Serveren heter for øyeblikket:
[NO/EU] PvP/Kit/Economy/HourlyAirDrops@5players/PM/Active Admins/Teleport Request/Homes/Sleepers/++

Bare skriv dette i consolen for å begynne å spille:
net.connect 5.9.81.20:28065

Dersom du så dette på NFF og begynner å spille på serveren får du eget NFF kit, send mail til så ordner jeg det. (Emne: NFF Refereal)

Håper vi sees!
Sist endret av sca911; 9. mars 2014 kl. 22:56.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er litt lite folk på Freak.no-serveren (net.connect 144.76.219.85:28145) for tida. ca 10 stykker online lørdags kveld.
Kom igjen da folkensk join!

Jeg heter Rapid in-game. Link til Steam i signaturen.
Et generelt spørsmål jeg har lurt litt på:
er det bare meg, eller er det rubberbands og minilagg på så og si ALLE rust-servere om dagen?

F.eks melee-fights og close quarter gunfights er så og si umulige pga folk lagger 1-2 meter hele tiden.

Dette er noe jeg har opplevd på 90% av serverne jeg har prøvd i det siste, og jeg mener det ikke var slik før kanskje den siste måneden?

Jeg er rimelig sikker på at det ikke er pcen min, da flere kompiser også klager på det samme, når vi spiller sammen.
Pc'en min er kraftig nok til å kjøre rust på full grafikk, og det har tidligere heller aldri vært noe tegn til problemer pga dette.

Flere som har tenkt over dette?
Begynner å bli jævlig irriterende å stadig dø _KUN_ pga denne jævla lagginga. 80% av tilfellene jeg blir drept, så spiller den satans laggen en STOR rolle.

Høres selvfølgelig ut som en dårlig unnskyldning, men det er derfor jeg spør om fler opplever dette?
Laggen fremstår som bittesmå rubberbands og folk "teleporterer" fremover 1-2-3 meter. Utrolig latterlig å skulle skyte folk eller slå folk når det er sånn...

Edit: dette gjelder også helt ny-wipede server, og selvfølgelig også de som har vært oppe en stund med mye bygninger etc.
Syns bare det er jævlig merkelig at ingen server-hosts takler Rust lenger...
Sist endret av Alzo88; 17. mars 2014 kl. 15:45.
Freak.no's server er frosset, så jeg og en gjeng laget vår egen. Heter Rapid in-game.

net.connect 5.153.11.14:30515

Satser på at den blir like aktiv som Freak.no's server var en periode
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Da hadde jeg kjøpt Steam og lasta ned Rust og/eller vice versa. Hvem er med?

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Syns bare det er jævlig merkelig at ingen server-hosts takler Rust lenger...
Vis hele sitatet...
Husk at det er early access. Som de selv sier:
Sitat av Facepunch Studios
“We are in very early development. Some things work, some things don't. We haven't totally decided where the game is headed - so things will change. Things will change a lot. We might even make changes that you think are wrong. But we have a plan. It's in our interest to make the game awesome - so please trust us.”
Vis hele sitatet...
Sist endret av Duckie; 16. november 2014 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Update 18.11.2014

Baah, har visst for lite minne.
Nye minnebrikker bestilt. Oppfordrer fortsatt de som har det til å spille.