Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 20986
Så, nå er jo netflix endelig tilgjengelig i norge, og jeg vet at NOEN av dere nok må ha fådd sett gjennom den norske katalogen og laget dere i allefall en liten mening om produktet...

Jeg har selv ikke fått signa opp og sjekka det ut enda men tar sats på å gjøre det når jeg kommer fra jobb ikveld, men inntil da vil jeg lese deres meninger om den norske varianten av netflix.


Såvidt jeg har lest er katalogen mangelfull, de nyeste sesongene av de beste seriene er ikke tilgjengelig og med det faller mye av poenget bort for meg, jeg vil ikke vente i månedsvis på å få se f.eks sesong 3 av The Walking Dead f.eks, da kommer jeg hellere til å fortsette med piratkopieringen... Desverre...


Så, tanker og inntrykk?
Dårlig at de nyeste sesongene av serier ikke er tilgjengelig, som du sier: det mister litt av poenget...
Tjenesten ble tross alt lansert i dag, så regner med og håper at det bedrer seg. - hvis ikke dropper jeg det.
Mangler en del av de senere sesongene, men det var overraskende mange serier som var der. Alt ifra Discoveryseriene "Mann mot natur" og "Deadliest catch" til "Walking dead" (som kun har en sesong på netflix norge). Jeg brukte spotify sitt tilbud der man har fri netflix-tilgang frem til januar. Gå på spotify sine sider på facebook så ser dere det fort.
Tok en rask titt for å se hva de hadde å tilby og kan vel oppsumeres med ett ord: meh.

Serier er viktigst i mitt tilfelle og når de ikke har alle sesongene som har kommet av f.eks. The Walking Dead frister det veldig lite å bruke det da det ikke er noen grunn til det. Som spelley sier er det jo en mulighet til at det blir bedre utvalg mtp. at tjenesten ikke har vært operativ i 24 timer så jeg kommer nok til å følge med på utviklingen. Mulig jeg kommer til å se noen episoder av noen gamle serier samt en og annen film men utover det er gratisalternativet fortsatt bedre.
Syns selve grensesnittet er flott, og er takknemlig for at de bruker silverlight istedenfor flash / java. Innholdet er veldig stort, men en del av seriene mangler flere sesonger.

Skulle brukt spotify tilbudet, men da hadde jeg allerede registrert meg, skulle vært en ordning for å aktivere spotify koden senere.
holder meg til amerikanske
Sitat av TanteOlga Vis innlegg
holder meg til amerikanske
Vis hele sitatet...
Gjør nok det jeg også.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
man trenger ikke spotify premium for å bruke gratis ut året tilbudet, OBS OBS! Ellers slenger jeg meg på, innholdet er litt "meeh", og jeg vil avvente å se hva HBO kan komme med. Liker deres serier bedre anyways.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Ser man serier bruker man VPN og skaffer seg Hulu Plus (dette hvis man har tålmodighet til 3 reklamer per episode). Netflix er greit for filmer o.l. Har nettopp snakket med support og de sier nye filmer og serier blir adda den 15. og den 1. i hver måned.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Glenni Vis innlegg
Skulle brukt spotify tilbudet, men da hadde jeg allerede registrert meg, skulle vært en ordning for å aktivere spotify koden senere.
Vis hele sitatet...
Enig. Tabbet meg også ut der. Noen som har ringt dem og fått det tilbudet lagt til i etterkant?
Sykt skuffa. Lasta ned Netflix til PS3 og jeg så The Walking Dead i menyen. Tenkte jeg skulle se episoden som gikk i USA på søndag, men neida, de hadde bare sesong 1! Så bladde jeg igjennom alt innholdet som var der, og bortsett fra noen få bra filmer var det helt utrolig "meh". Til og med Viaplay gruser det utvalget.

Noen som vet når HBO Nordic kommer?
Sitat av IpN Vis innlegg
Sykt skuffa. Lasta ned Netflix til PS3 og jeg så The Walking Dead i menyen. Tenkte jeg skulle se episoden som gikk i USA på søndag, men neida, de hadde bare sesong 1! Så bladde jeg igjennom alt innholdet som var der, og bortsett fra noen få bra filmer var det helt utrolig "meh". Til og med Viaplay gruser det utvalget.

Noen som vet når HBO Nordic kommer?
Vis hele sitatet...
Viaplay er noe ustabilt dritt. Hadde foretrukket Netflix nå, men har ikke skaffet meg kredittkort enda.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Viaplay er noe ustabilt dritt. Hadde foretrukket Netflix nå, men har ikke skaffet meg kredittkort enda.
Vis hele sitatet...
Ja Viaplay suger hardt, og da sier det litt når det (i min mening) slår Netflix.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av luni Vis innlegg
Enig. Tabbet meg også ut der. Noen som har ringt dem og fått det tilbudet lagt til i etterkant?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har. Gikk fint, de overentusiastiske amerikanerne fikset det med det et "Coool!" og et "Aaawesome!"
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ser man serier bruker man VPN og skaffer seg Hulu Plus (dette hvis man har tålmodighet til 3 reklamer per episode). Netflix er greit for filmer o.l. Har nettopp snakket med support og de sier nye filmer og serier blir adda den 15. og den 1. i hver måned.
Vis hele sitatet...
Og da var avgjørelsen tatt for min del (og sikkert flere andre). Kommer en episode ut den 2. i måneden så venter jeg søren ikke 13 dager for at den skal bli lagt ut.
Netflix har aldri hatt latest&greatest som sin businessmodell, så hvordan det har blitt skapt en hype om at de skulle gi alle norske kunder de nyeste episodene av de mest populære seriene i USA kort tid etter de har blitt sendt på tv skjønner jeg ikke.

Både i USA og i andre land er Netflix mer sammenlignbart med å gå i tilbudshyllene på en butikk og plukke litt eldre filmer og boxsets med hele sesonger tv-serier. Netflix sin styrke er at de har en stor katalog med bra (men gammelt) innhold, og at de har gode matching-algoritmer som stadig gir deg relevante treff på filmer og serier som brukeren har lyst til å se.

Skal man ha de nyeste seriene og filmene må man gå til andre tjenester, og være villig til å betale mer for det.
Nå ble jeg nysjerrig på om Viaplay og Netflix har apps på samsung smart tv, for om de har det så vurderer jeg det..
Sitat av luni Vis innlegg
Ja, jeg har. Gikk fint, de overentusiastiske amerikanerne fikset det med det et "Coool!" og et "Aaawesome!"
Vis hele sitatet...
"Sweet..."
hey,

Jeg for min del, som middels konsument av media, finner en og annen film og en hel del serier som gjør dette til et greit tilbud for meg. Jeg liker den enkle tilgjengeligheten. pluss at utvalget av programmer for barn er bedre enn på bukta. Når man har unger kan man ikke fikle med nedlastning og brenning. Det tar for lang tid. pluss at her får man noe norsk tale og tekst.

Det eneste jeg sliter med er at jeg ikke finner ut om man kan pre-nedlaste materiell til mobile enheter for å se det senere i områder uten wifi dekning. etter samme modell som feks spotify og wimp.

en film drar 15 MB databruk pr minutt, og over telenettet er det uaktuelt. Selv et 5 GB/mnd program på telefonen blir altfor lite.

Jeg kommer nok til å sjekke ut viaplay og HBO når de kommer. De som muliggjør visning uavhengig av nettdekning vinner for mitt vedkommende.
Syns utvalget var som ventet for første dagen. Antar for det blir hintet til her at utvalget vil vokse frem mot jul.

Dessverre er ikke utvalget godt nok til at jeg kommer til å betale for tjenesten etter 2. Januar 2013.
Antar at HBO blir det jeg lander på hvis utvalget blir slik jeg tror.

Syns jo forsåvidt det er flott med mange barnefilmer og liknende, men for meg er det langt fra interessant.
De bare fyller opp listen som heller kunne vært fylt opp med ting jeg vil se, men her må nok jeg gjøre en bedre jobb med filtrering og spesifisering av mine interesser.
Jeg skaffet gratis ut året igjennom spotify, og må si jeg er litt misfornøyd, de manger ganske mange gode filmer som Lord Of the Rings osv..
Deler kommentaren min her også så man kan få fri nettflix ut året uavhengig om man har spotify premium eller ikke:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...6&postcount=36
Sitat av packman Vis innlegg
Deler kommentaren min her også så man kan få fri nettflix ut året uavhengig om man har spotify premium eller ikke:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...6&postcount=36
Vis hele sitatet...
Du får det bare ved å ha spotifybruker? Man trenger ikke å være spotify premium for å få det.


Sitat av Uklar Vis innlegg
Ikke skyt meg vis alle vet om denne siden, men for de som vil streame tv serier og filmer gratis så kan dere bruke nettsiden www.free-tv-video-online.me, de har ufattelig mange serier og nye episoder kommer ganske kjapt på den siden.
Vis hele sitatet...
Det er forskjellig fra lovlig og ulovelig.
Sist endret av cmoen11; 17. oktober 2012 kl. 15:18.
Jeg får problenmer med når jeg skal starte en film med at pcen min er innstillt til feil dato, den 17/10/2012.
Hva kan problemet være ? er det ikek den 17 i dag ?
Hva kan jeg gjøre for å fikse problemet ?
Hulu+VPN= <3
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Du får det bare ved å ha spotifybruker? Man trenger ikke å være spotify premium for å få det.




Det er forskjellig fra lovlig og ulovelig.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke ha spotify engang, bare bruke den linken.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er fortsatt et problem.

Dei er dårlegare enn konkurenten 'piratkopiering':
  • Netflix tilbyr afaik maks 720p.
  • Tilgangen varierer ut frå kor i verda du er.
  • Innhaldet er DRM-beskytta, og kan ikkje avspelast der du måtte ønske det.
  • Du kan ikkje kjøpe innhaldet for evig og alltid om du måtte ønske det.
  • Integrasjon mot t.d. xbmc er i beste fall work in progress...
Piratkopiering gir meg den kvaliteten eg vil ha. Utvalet er betre, og likt over heile verda. DRM er totalt fråverande, og du kan behalde ting så lenge du vil. Integrasjon mot t.d. xbmc eller andre system er trivielt, og du kan spele av ting der du vil.

Og då har eg ikkje nevnt prisen ein gong...
Om amerikanerene tror vi er dumme nok til å betale for Netflix med så dårlig utvalg så tar dem feil, men vi får vente å se. Jeg skal jo ikke klage som får gratis frem til Januar, men HBO Nordic blir mye bedre
Etter å ha sett på det et par min nå, synes jeg det virker helt greit. Filmtilbudet ser ganske bra ut, mens serier er som folk her sier ganske middelmådig. Jeg har Spotify så skal hvertfall bruke Netflix ut året før jeg bestemmer meg om jeg skal kjøpe det eller HBO. Mne jeg har et par spørsmål:

1. Vil man kunne få det samme tilbudet på begge tjenestene, og er det slik at TV-serier på HBO blir lagt ut et par timer etter å ha gått på TV?
2. Vurderer også å kjøpe amerikansk Netflix-konto da folk sier at utvalget der er mye større. Må jeg da registrere ny konto?
3. Er det mulig å få engelsk undertekst på filmene (i den amerikanske Netflix)? Synes mange ganger det er lettere å følge med da
Sjekket det ut, en del fimer tilgjengelig men mye mangler. Særlig S2 av theWD som jeg hadde håpet å slippe & pirate..
Som om det fantes så fryktelig mye musikk i spotifybiblioteket da programmet ble populært i Norge?

Er fornøyd jeg Ventet lenge på dette.
Er det bare jeg som ikke får slått av undertekster?
Ved første øyekast ser det nå brukbart ut. Ser selvfølgelig det mangler endel, men håper det bedrer seg etterhvert.
Min datter ble nå stålende fornøyd og lyste opp som ei sol når jeg bladde gjennom barnefilmene. Kan klage så lenge en vil, men blir ikke akkurat ranet her heller
Sitat av KurtKåreJhonny Vis innlegg
Jeg får problenmer med når jeg skal starte en film med at pcen min er innstillt til feil dato, den 17/10/2012.
Hva kan problemet være ? er det ikek den 17 i dag ?
Hva kan jeg gjøre for å fikse problemet ?
Vis hele sitatet...
Har det samme, problemet. skjønner ikke hva som er feil...

EDIT: Dette hjalp meg http://www.confignotes.com/2010/10/n...-in-windows-7/
Sist endret av Paradise Jonas; 17. oktober 2012 kl. 17:44.
Vi trenger ordentlig utvalg med alle nye og gamle filmer, da betaler jeg lett 200-300kr mnd.

Eventuelt et system der man kan leie enkeltfilmer
Sist endret av Marr; 17. oktober 2012 kl. 17:42.
Til dere som klager på dårlig utvalg; Skaff en VPN med amerikansk IP. Dere får tilgang til mye mer på den amerikanske delen. Uten å måtte betale noe ekstra.

Faktisk så lønner det seg å kjøpe tilgang via den amerikanske delen (5 dollar om jeg ikke husker feil).
Hva er det som gjør Netflix bedre enn Viaplay? Jeg har Viaplay nå, og er ganske fornøyd med utvalget i forhold til prisen.

[COLOR="Silver"]Og kan man velge å ha med tekst slik som på Viaplay?[/COLOR] (Fant ut at det var tekster..)
Sist endret av Fuzzybossen; 17. oktober 2012 kl. 18:24.
Gjerne ett teit spørsmål, men hvordan "finne" den amerikanske siden til netflix? Hvis jeg går til netflix.com så går den rett til den norske siden

D
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Gjerne ett teit spørsmål, men hvordan "finne" den amerikanske siden til netflix? Hvis jeg går til netflix.com så går den rett til den norske siden

D
Vis hele sitatet...
Du må stille VPN til amerikansk ip, da går den på den amerikanske, men da må du først "kjøpe" ip på f.eks unblock-us.com
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Gjerne ett teit spørsmål, men hvordan "finne" den amerikanske siden til netflix? Hvis jeg går til netflix.com så går den rett til den norske siden

D
Vis hele sitatet...
Bruk en VPN.
I utgangspunktet hadde jeg kun tenkt å prøve det gratis til januar, men vil jo selvsagt sammenlikne med HBO når det kommer. Annet er at jeg synes egentlig utvalget er såpass variert at jeg muligens vil benytte det? Men venter med beslutning etter å ha sett lmer. Ps genialt med Samsung app på tv'en.
De har vel et relativt dårlig utvalg på nye serier / sesonger pga. norsk tekst?
Det burde være et alternativ for å se de nyeste episodene som enda ikke har kommet med norsk tekst.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hva er det som gjør Netflix bedre enn Viaplay? Jeg har Viaplay nå, og er ganske fornøyd med utvalget i forhold til prisen.

[COLOR="Silver"]Og kan man velge å ha med tekst slik som på Viaplay?[/COLOR] (Fant ut at det var tekster..)
Vis hele sitatet...
Personlig syntes jeg viaplay var rotete og hadde et dårlig utvalg, også meget treg streaming på visse ting.

Utvalget på filmer var spesielt dårlig når jeg prøvde det for en stund siden (det begynner å bli et år siden).

Får se nå om netflix er noe bedre.
Testa det ut nå. Skuffet over at mye av serier som jeg har piratkopiert i HD, ikke blir streamet i HD.

Har sikkert noe å gjøre med den ekstremt treige netthastigheta mi, men burde vært et valg for å tvinge HD avspilling, sånn som på Youtube.

Holder meg nok til piratsidene mine jeg.
Sitat av jpano Vis innlegg
I utgangspunktet hadde jeg kun tenkt å prøve det gratis til januar, men vil jo selvsagt sammenlikne med HBO når det kommer. Annet er at jeg synes egentlig utvalget er såpass variert at jeg muligens vil benytte det? Men venter med beslutning etter å ha sett lmer. Ps genialt med Samsung app på tv'en.
Vis hele sitatet...
Samsung app.. finnes det til "alle" nyere samsung tv'er? Har en nyere samsung (1,5år) med smart funksjon, finnes da en netflix app til den? Søkte på tv-nett men fant ikke noe

D
Går d ikke å streame i HD? Står HD på filmen og men er som å se på VHS. Har 25mBit så burde jo ha litt bedre kvalitet..
Sitat av uaexed Vis innlegg
Ser man serier bruker man VPN og skaffer seg Hulu Plus (dette hvis man har tålmodighet til 3 reklamer per episode). Netflix er greit for filmer o.l. Har nettopp snakket med support og de sier nye filmer og serier blir adda den 15. og den 1. i hver måned.
Vis hele sitatet...
Nei, da bruker man VPN og Netflix USA eller piratkopierer. Man betaler IKKE for reklame da dette er en styggedom som burde vært forbudt.
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Syns utvalget var som ventet for første dagen. Antar for det blir hintet til her at utvalget vil vokse frem mot jul.

Dessverre er ikke utvalget godt nok til at jeg kommer til å betale for tjenesten etter 2. Januar 2013.
Antar at HBO blir det jeg lander på hvis utvalget blir slik jeg tror.

Syns jo forsåvidt det er flott med mange barnefilmer og liknende, men for meg er det langt fra interessant.
De bare fyller opp listen som heller kunne vært fylt opp med ting jeg vil se, men her må nok jeg gjøre en bedre jobb med filtrering og spesifisering av mine interesser.
Vis hele sitatet...
varer gratis perioden til 2 jan? gidder ikke og lese hele tråden
ja, men det er vel alt etter når du regger deg regner jeg med

D
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Får se om de legger ut de nyeste seriene som går i USA ganske tidlig etter premiere i statene. Hvis ikke så er det ikke så fristende å betale for det. Men bra at det endelig kommer til Norge siden vi trenger flere sånne sider med den typen ting på.