Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  371 41896
jeg er fortsatt meget skeptisk til dette spillet. Det skryter veldig av at man skal kunne gå dungeons utne healere og tanks siden alle er ansvarlig for å heale hverandre samt at man må dodge damage. Som en person som i hovedsak spillte tanks og healer i andre MMO's så er dette som gir meg størst skepsis til hele spillet =/
Når jeg starter opp Guild Wars 2 og logger inn får jeg error koden: 40:1001:9001:3927
Noen andre som får error når de prøver å logge inn?
Fikk logga inn nå, noen andre?
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Fikk logga inn nå, noen andre?
Vis hele sitatet...
Yes fikk logga inn nå jeg også.
Hvordan class og race spiller folkene da?

Har selv sett litt på youtube osv. og har alltid spilt paladin i WoW, og det nærmeste man kommer i GW2 er jo Guardian, men jeg vet ikke helt om det er noe for meg.
Begynte med en human elementalist, nå er jeg charr thief og vil nok teste ut de fleste professions, som det heter i GW2, før jeg endelig bestemmer meg.

Noen som vet hvordan det å skifte server funker forresten? Tenker å bytte til den "skandinaviske" serveren.

Ser at jeg kan transfere, men er det ikke mulig å ha characters på forskjellige servere?
Sist endret av ClosetotheEdge; 25. august 2012 kl. 19:06.
Nei du kan bare være på en server. Transfer er gratis for øyeblikket
Kommer ikke inn... Wæææ.. kan ikke koble til login serveren
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Dette er et veldig rotete spill...
Sitat av l33t Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja.

Jeg tok server transfer til Far Shiverpeaks nå
Prøvde i går kveld, men da var serveren full. Gleder meg til i kveld, da det er først da jeg får tid til å spille.
Sist endret av Diztar; 26. august 2012 kl. 08:04.
Far Shiverpeaks her også Hvilken klasse, og hvilket lvl er dere på nå?
Er selv en Human Elementalist på lvl 15
Sylvari Ranger, lvl 4.

Vet ikke helt om jeg digger verken ranger eller sylvari, så kan hende jeg starter en ny.
Spiller Human Guardian lvl 21 på Ring of Fire. Er ganske morro må jeg si, liker forandringene de har ført inn i MMO-Sjangern og håper at de virkelig tar oss med inn i en ny gen. med MMO.
Noen som har en norsk guild?
Lurer bare litt på om det er verdt det? Har prøvd wow mange ganger med jeg synes det å levle er noe dritt. Fant det forresten på offgamers til 370, regner med at det er en grei pris?
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Lurer bare litt på om det er verdt det? Har prøvd wow mange ganger med jeg synes det å levle er noe dritt. Fant det forresten på offgamers til 370, regner med at det er en grei pris?
Vis hele sitatet...
Om du ikke liker leveling burde du gå for GW2, føles ikke ut som leveling i det heletatt.
Du kommer jo til lvl 80 om du vil gjøre PvP også

Har selv spilt WoW i 7 år, og går aldri tilbake nå.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Får fortsatt "No event available", lurer da på om Spaceworld har "lurt" meg med at dette ikke var en headstart pre-purchase men en pre-order. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
Sitat av Melcor Vis innlegg
Får fortsatt "No event available", lurer da på om Spaceworld har "lurt" meg med at dette ikke var en headstart pre-purchase men en pre-order. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?
Vis hele sitatet...
Pre-order gir ikke headstart.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Pre-order gir ikke headstart.
Vis hele sitatet...
det vet jeg, men jeg lurer på om det jeg kjøpte var en pre-order og ikke en pre-purchase som jeg trodde.

Står:
Sitat av Spaceworld
Dette er et forhåndssalg
Vis hele sitatet...
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Kjøpte spillet nå... får se hvor jeg ender
Sitat av Melcor Vis innlegg
det vet jeg, men jeg lurer på om det jeg kjøpte var en pre-order og ikke en pre-purchase som jeg trodde.

Står:
Vis hele sitatet...
At det er forhåndssalg betyr ikke at du får spillet før det kommer ut.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Kan noen anbefale meg et aktivt forum som deler inn etter server? Sjekket de offisielle forumene senest søndag, fremdeles nede. Leter etter et guild.
K, da tenkte jeg å kjøpe det. De har det på elkjøp for 350, men siden det ikke er kommet ut ennå hvordan blir det å kjøpe det i butikk? Får jeg en kode eller får jeg coveret?
Sitat av 3li-G Vis innlegg
K, da tenkte jeg å kjøpe det. De har det på elkjøp for 350, men siden det ikke er kommet ut ennå hvordan blir det å kjøpe det i butikk? Får jeg en kode eller får jeg coveret?
Vis hele sitatet...
Du slipper å laste ned 20GB.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Du slipper å laste ned 20GB.
Vis hele sitatet...
Må vel laste ned uansett.

Tviler ivertfal på at de legger 20gb inn på en CD
Sist endret av 8bit; 27. august 2012 kl. 18:29.
Jeg kjøpte CE (pre-purchase) fra Spaceworld. Får jeg den i posten i morgen?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Pre-order gir ikke headstart.
Vis hele sitatet...
Feil.
Pre-Order har 1 dag headstart, Pre-Purchase har 3 dager. Dem som kjøpte Pre-Order skal kunne spille nå.
Dette er skuffende:
1. Log-in serverne er nede på release dato.
2. Jeg fikk en serial kode (ekstra?) i CE pakken min (Forhåndsbestilte, og har spilt siden Lørdag) men ingen instruks om hvordan jeg oppgraderer til fullverson?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Dette er skuffende:
1. Log-in serverne er nede på release dato.
2. Jeg fikk en serial kode (ekstra?) i CE pakken min (Forhåndsbestilte, og har spilt siden Lørdag) men ingen instruks om hvordan jeg oppgraderer til fullverson?
Vis hele sitatet...
1: Mange som prøver og logge på samtidig på release dato, må regne med sånt. Var sånn på lørdag også.
2: Du har fullversjon.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
1: Mange som prøver og logge på samtidig på release dato, må regne med sånt. Var sånn på lørdag også.
2: Du har fullversjon.
Vis hele sitatet...
Så det betyr at jeg har 2 serial codes som fungerer? =D
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Så det betyr at jeg har 2 serial codes som fungerer? =D
Vis hele sitatet...
Prøv med å gi/selge den til en venn? :P
Sitat av Melcor Vis innlegg
Prøv med å gi/selge den til en venn? :P
Vis hele sitatet...
Kan ikke bytte server, og har flere folk som spiller det ^^ Da blir det spilling med de også.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Kan ikke bytte server, og har flere folk som spiller det ^^ Da blir det spilling med de også.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan du ikke bytte server? Trodde det var gratis den(de??) første ukene.
Har lest at jeg må aktivere pre-purchase etter at spillet kom ut .. innen 5 dager. Er dette riktig, eller kan jeg faktisk lage en ny bruker?

Sitat av Melcor Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke bytte server? Trodde det var gratis den(de??) første ukene.
Vis hele sitatet...
Da får jeg spilt med dem i 5 dager :P
Spiller på den uoffisielle RP server (Piken Square) og de andre spiller på en annen random server og nekter å bytte.

Dette står i pre-purchase pakka jeg fikk:
"IMPORTANT: To recieve your copy of Guild Wars 2 Collector's Edition you must return to your retailer at launch with proof of purchase. This card is not considered proof of purchase. You have five days after launch to register your full retail Collector's Edition serial code to continue playing without interruption"
Sist endret av Claryn; 28. august 2012 kl. 16:26.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sjekk nettsidene deres og/eller account infoen din på nettsidene for mer info om aktivering
Sitat av Melcor Vis innlegg
Sjekk nettsidene deres og/eller account infoen din på nettsidene for mer info om aktivering
Vis hele sitatet...
Ingenting.
Det står at jeg må registrere den, men INGENTING om hvordan.

Det er så absolutt ikke en ekstra kopi.
Du må gå på register.guildwars2.com og lage ny account som er linket til den du lagde for pre-purchase :-)
Noen som vet hvor GW2 er billigst? eller sånn ca hvor mye det koster i butikk? Får snart noen penger og må bare finne ut hvor mye jeg har igjen etter det
Sitat av pr0tonion Vis innlegg
Noen som vet hvor GW2 er billigst? eller sånn ca hvor mye det koster i butikk? Får snart noen penger og må bare finne ut hvor mye jeg har igjen etter det
Vis hele sitatet...
350-400. BIlligst rett fra GW2.
Sitat av pr0tonion Vis innlegg
Noen som vet hvor GW2 er billigst? eller sånn ca hvor mye det koster i butikk? Får snart noen penger og må bare finne ut hvor mye jeg har igjen etter det
Vis hele sitatet...
Går for rett under 400 i de fleste butikker =) Med mindre du ska ha no slags uber collectors edition
Skal ikke ha det nei, trodde det kosta 500 eller 600. Takk for hjelper Hightime
Sykt irriterende at man ikke får logget inn. Har gledet meg i ukesvis til å spille med kompisene mine, også kommer vi ikke inn -.-

Eneste spillet jeg har merket har problemer ved release (bortsett fra Diablo-shiten)
Sitat av Claryn Vis innlegg
Sykt irriterende at man ikke får logget inn. Har gledet meg i ukesvis til å spille med kompisene mine, også kommer vi ikke inn -.-

Eneste spillet jeg har merket har problemer ved release (bortsett fra Diablo-shiten)
Vis hele sitatet...

Nå, omtrent ALLE online spill har slike problemer første uken/ukene.

De greier bare ALDRI å forberede seg til trafikken som møter dem ved release. En ting er å stress-teste og kjøre betas, men releasen i seg selv - vil bestandig ha mere pågang.
jeg for eksempel, gadd ikke stressteste eller kjøre de nyeste betaene mot slutten, ville heller spare mest til release!

Jeg kan tenke på spill som Star Wars TOR, RIft, Diablo, Warhammer, till og med WoW hadde en del trøbbel i starten.
Full forventet, og akseptert - i alle fall fra min side.
Spillet, er genialt - om det har litt start-trøbbel, så får det bare være=)
Sitat av Bassalf Vis innlegg
till og med WoW hadde en del trøbbel i starten.
Vis hele sitatet...
WoW sliter jo like mye hver eneste utvidelsespakke, spesielt på de store serverne

Men er det noen som vet om det er mulig å få guest pass/trail eller noe sånt til GW2? Kunne tenkt meg å sjekke om PC-en min klarer å dra spillet greit nok før jeg eventuelt kjøper det..
Bah, Far Shiverpeaks er full!
Sitat av Mandokir Vis innlegg
WoW sliter jo like mye hver eneste utvidelsespakke, spesielt på de store serverne

Men er det noen som vet om det er mulig å få guest pass/trail eller noe sånt til GW2? Kunne tenkt meg å sjekke om PC-en min klarer å dra spillet greit nok før jeg eventuelt kjøper det..
Vis hele sitatet...
Ja, nok et eksempel!
Slipper ikke unna litt trøbbel, når man venter på noe godt!

Og du vet hva de sier om å vente på noe godt, osv osv oossv.

Tjhaa. Tviler på at det blir noe guest pass med det første, spesielt før den offesielle releasen.. Det er jo ofte noe som kommer månedene etterpå - OM spillet ser ut til å miste subs osv.

Nå har det seg jo slik at GW2 ikke spiller med sub, du betaler bare for spillet - en gang, så kan du spille så mye du vil uten å tenke på å subbe.
Tror derfor ikke at guest pass/trial blir noe alternativ. Er jo enkelt å lage en 14 "no-charge payment" greier for spill med subscriptions. Men, vanskeligere når spillet ikke har noen form for å "låse" spillere ut av spillet!

Det er absolutt verdt det! Selv om du kjøper det og pc'en din ikke driver det bra nok, så har du jo fortsatt spillet når du en gang får deg ny pc! Og kan garrantere deg, at spillet er like holdent da - enn så lenge=)
Får snart penger, men vil helst laste ned spillet sånn at jeg slepper å vente så lenge på at det skal laste seg ferdig, er det noen måte jeg kan gjøre det på?
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Ja, nok et eksempel!
Slipper ikke unna litt trøbbel, når man venter på noe godt!

Og du vet hva de sier om å vente på noe godt, osv osv oossv.

Tjhaa. Tviler på at det blir noe guest pass med det første, spesielt før den offesielle releasen.. Det er jo ofte noe som kommer månedene etterpå - OM spillet ser ut til å miste subs osv.

Nå har det seg jo slik at GW2 ikke spiller med sub, du betaler bare for spillet - en gang, så kan du spille så mye du vil uten å tenke på å subbe.
Tror derfor ikke at guest pass/trial blir noe alternativ. Er jo enkelt å lage en 14 "no-charge payment" greier for spill med subscriptions. Men, vanskeligere når spillet ikke har noen form for å "låse" spillere ut av spillet!

Det er absolutt verdt det! Selv om du kjøper det og pc'en din ikke driver det bra nok, så har du jo fortsatt spillet når du en gang får deg ny pc! Og kan garrantere deg, at spillet er like holdent da - enn så lenge=)
Vis hele sitatet...
Jeg har ALDRI merket problemer i WoW når expansions kommer ut. Forhåndsbestilte alle frem til Cata. Ingen problemer.
Vell, da har du vært en av de heldige, Claryn =)
Som andre har nevnt så har de aller fleste mmorpg`s visse problemer ved release/slipp av store oppdateringer, dette er ingenting nytt hvis man har spilt et par av denne typen spill opp igjennom årene..

Pr0tonion, CDon.no har i hvert fall digital utgave som kan lastes ned av spillet
Sitat av Hightime Vis innlegg
Vell, da har du vært en av de heldige, Claryn =)
Som andre har nevnt så har de aller fleste mmorpg`s visse problemer ved release/slipp av store oppdateringer, dette er ingenting nytt hvis man har spilt et par av denne typen spill opp igjennom årene..

Pr0tonion, CDon.no har i hvert fall digital utgave som kan lastes ned av spillet
Vis hele sitatet...
Har spilt MMO's i 7 år, og har aldri vært borti noe så ille som dette.

Det er fortsatt det beste MMO spillet jeg har spilt. De burde ha ventet 1 måned med release. Guild systemet funker ikke etc.