Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5439
Iløpet av de siste månedene har "synt" som vi kaller det blir meget populært å det blir bare enklere og enklere å skaffe. Mange av de jeg omgås røyker heller synt istedet for vanlig bønne. Stoffet som det går mest i her hvor jeg bor er
AM-2201 som er relativt potent å man trenger en veldig lav dose for å bli høy. Har også merket at utvikler en større toleranse for stoffet jo mer og oftere man røyker det

Jeg har selv erfart at dette er et kraftig stoff som ikke er til å tulle med.
etter å ha sett egne å andres overdoser har jeg fått veldig stor respekt for det. Jeg tenkte å dele noen av mine erfaringer rundt dette å setter stor pris på å høre vesentlige fakta om stoffet, fordi jeg vet meget lite om det. Selv om jeg har røyket det i lengre perioder selv samt erfaringer fra dere her på forumet. Kom gjerne med moralpreken.

Den værste opplevelsen var for noen uker siden hvor vi var en 7 stykker samlet i leiligheten hvor vi bor 3 sammen jeg og 2 venner. Vi hadde et kjæreste par å 2 kompiser på besøk. La oss kalle de relevante personene for Kari, Øyvind og Markus. Markus kommer på besøk rett fra skolen og er veldig gira på å røyke.

Vi viste han og fortalte om syntetisk som han hadde prøvd noen gang før med ikke fått så stor effekt av. Han ble kjempe ivrig å stappa full en kopp med tobakk og synt. Jeg kunne se at dette var en overdose men han bare lo å sa at det gikk helt fint. Han tokk dette på bøtta, 4 kjappe trekk. Han ble helt vrengt å lå i senga å vrei seg å lagde ekkle lyder, etterhvert prøvde han å spy men det kom ikke opp noe. Så starta han å riste noe helt jævlig mens det kom store mengder spytt ut av munnen hans. Pulsen hans var meget høy.

Imens dette pågår får Øyvind også panikk han har også røyka det på bøtte, ikke like mye. Men han blir livredd og går ut av rommet å sitter der å spyr. Han forteller senere at hele opplevelsen var nærmest psykadelisk.

Markus ender opp med å sovne etter at anfallet har gått over og han sover en times tid før han våkner. Da husker han ikke noen ting, han husker han så masse hallusinasjoner med lukkede øyne og var i sin egen drømmeverden under det hele.

Jeg hadde også en lignende opplevelse for noen dager siden. Vi har røyka en god del av dette stoffet nå i lengre tid. Men har bestemt oss for å slutte. Dette er ikke hasj. Det er noe langt værre.

Vi har også merket at det er svært vanedannende. Har du først vent deg på det må røyke hele tiden. Og siden det er overalt og billig er ikke det noe problem.

Fortell oss om dette. Fortell dine historier eller kom med harde fakta. For jeg er overbevist om at dette er farlig.
Ikke for å være kjip, men dere burde vell ha MER respekt for stoffet, nå da dere ser hvor mye det kan skade?
Selv ville jeg aldri ha røyket syntetisk noe.
ArbeidsledigProletar
Du kunne se at det var en overdose men bare lo og sa at det ville gå bra? Ouch? Glad jeg ikke skal ha deg til å hjelpe meg dosere noe jeg ikke har prøvd før.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Du kunne se at det var en overdose men bare lo og sa at det ville gå bra? Ouch? Glad jeg ikke skal ha deg til å hjelpe meg dosere noe jeg ikke har prøvd før.
Vis hele sitatet...
Det var kameraten hans som lo når han sa det var for mye.
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Jeg tror du missforstår. Jeg prøvde å advare han, mange ganger !. Men han ville ikke høre. Det var han som lo og sa det går bra
Dette er et godt eksempel på hvorfor det er så fryktelig dumt å kalle disse stoffene "syntetisk hasj" eller "syntetisk cannabis". Folk vil tro det dreier seg om ett enkelt stoff og gå på ræva. Eller dø.
Er sånne idioter som lager store stygge avisoverskrifter og ødelegger for alle andre.

PS: Hvis dette var din "synt", og du hadde kunnskap om stoffet på forhånd så syntes jeg du burde tatt til vettet når ikke kompisen gjorde det. Tatt fra han mekket og justert dosen. Lett å si i ettertid, jeg veit. Men tenk om han hadde stryki med på gulvet foran deg, ville det ikke føltes kjipt at du lot han kjøre på med dette når du visste ville gå til helvete?
Sist endret av Bothrops; 30. november 2011 kl. 21:50.
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Jeg skjønner at dere ser meg som uansvarlig. Men jeg gjorde det jeg kunne, dere som omgås personer som driver med rus bør vite at enkelte individer nytter det rett og slett ikke å snakke til.
Håper virkelig ikke det syntetiske drittet der har tenkt til og spre seg her i landet...
Livsfarlig.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Natz Vis innlegg
Jeg tror du missforstår. Jeg prøvde å advare han, mange ganger !. Men han ville ikke høre. Det var han som lo og sa det går bra
Vis hele sitatet...
Legger meg flat der, sorreh.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Håper virkelig ikke det syntetiske drittet der har tenkt til og spre seg her i landet...
Livsfarlig.
Vis hele sitatet...
Såvidt meg forstått er det ganske vanlig allerede. Vært en del i media nå.
Sist endret av Batabusa; 1. desember 2011 kl. 01:57.
Skjønner ikke helt hvorfor dette kalles "syntetisk hash", siden det vel ikke har noen ting med hasj å gjøre.

Dette er jo et eller annet skralt billig dop/narkotika. Som alle selvfølgelig burde holde seg langt unna. 1) dere aner ikke hva som er i det og hvor skadelig det er. 2) myndighetene advarer mot hvor helseskadelig det kan være. 3( mange bekreftede overdoser.

Hasj burde ikke engang nevnes i samme kategori som dette drittet.

Hasj er et naturlig middel, utviklet av cannabisoljen i cannabisplanten. Det skrives ut på resept av vanlige almennleger i mange stater i USA den dag i dag. Masse menenesker bruker det jevnlig over hele verden. I mange land er det like lovlig som alkohol er her. Hasj var å få på apoteket som naturlegemiddel her i Norge for noen tiår siden. Hasj er ikke engang et narkotika.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ikke for å være kjip, men dere burde vell ha MER respekt for stoffet, nå da dere ser hvor mye det kan skade?
Selv ville jeg aldri ha røyket syntetisk noe.
Vis hele sitatet...
Leste du hele første posten? For det inntrykket jeg fikk, var at TS har fått mer respekt grunnet disse erfaringene.

Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Håper virkelig ikke det syntetiske drittet der har tenkt til og spre seg her i landet...
Livsfarlig.
Vis hele sitatet...
Det er nok litt sent er jeg redd, så lenge myndighetene tviholder på forbudspolitikken sin, vil vi nok bare se mer og mer av slike stoffer dessverre.
Sist endret av Veggen; 1. desember 2011 kl. 02:43.
Jeg vil gjerne kommentere noe trådstarter skriver her.

"Dette er ikke hasj. Det er noe langt værre."

Trodde du am2201 var hasj?

Det trenger ikke være noe langt værre, men kan være det selvsagt, men det er heller ikke umulig at det kan være like skadelig/uskadelig som cannabis.

Kjenner jeg nesten blir litt småirritert når du sier at "det er svært vanedannende. Har du først vent deg på det må røyke hele tiden".

Alle er ikke like svak som deg når det kommer til selvdisiplin skjønner jeg, for jeg har vent meg på både jwh 018, jwh 081 og am2233. Aldri følt noe som helst indikasjoner på at dette er vanedannende. Kanskje psykisk for enkelte, men ikke fysisk (samme som med cannabis)

Jeg prøver ikke og rakke ned på noen her selv om det kanskje kan virke sånn. Men man kan ikke si noe for sikkert med dette stoffet. Kanskje har trådstarter helt rett, men før noe er bevist så er jeg av den typen som alltid håper på det beste :P

Kan også si at jeg kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen av Markus sin opplevelse, eneste forskjellen var at jeg hadde røyket alt for mye brunt på kort tid. Cannabis kan virkelig ta deg på senga, ikke glem det!
Sitat av ViciousDelicios Vis innlegg
Jeg vil gjerne kommentere noe trådstarter skriver her.

"Dette er ikke hasj. Det er noe langt værre."

Trodde du am2201 var hasj?

Det trenger ikke være noe langt værre, men kan være det selvsagt, men det er heller ikke umulig at det kan være like skadelig/uskadelig som cannabis.

Kjenner jeg nesten blir litt småirritert når du sier at "det er svært vanedannende. Har du først vent deg på det må røyke hele tiden".

Alle er ikke like svak som deg når det kommer til selvdisiplin skjønner jeg, for jeg har vent meg på både jwh 018, jwh 081 og am2233. Aldri følt noe som helst indikasjoner på at dette er vanedannende. Kanskje psykisk for enkelte, men ikke fysisk (samme som med cannabis)

Jeg prøver ikke og rakke ned på noen her selv om det kanskje kan virke sånn. Men man kan ikke si noe for sikkert med dette stoffet. Kanskje har trådstarter helt rett, men før noe er bevist så er jeg av den typen som alltid håper på det beste :P

Kan også si at jeg kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen av Markus sin opplevelse, eneste forskjellen var at jeg hadde røyket alt for mye brunt på kort tid. Cannabis kan virkelig ta deg på senga, ikke glem det!
Vis hele sitatet...
Så lenge det ikke er bevist? Så håper du på det beste? Da vil jeg kalle deg naiv, eller altfor godtroende. Det er så langt forsket svært lite på bivirkninger av jwh/am. Det er også vanskelig å forske på, da det dukker opp en ny variant annenhver dag.

Har selv litt erfaring med jwh/am. Ikke hatt noen negativ erfaring med det selv, men har flere opplevelser med personer som har fått svært dårlige reaksjoner på jwh/am. Da også på "anbefalte" doser. Den ene personen sleit med hyperventilering over en mnd etter bruk.

Tror heller du skal holde deg til "vanlig" hasj framfor syntetisk hasj.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Kan jo dele litt kort om min erfaring med AM-2201.

Må jo si at dette ikke var en slik ekkel urteblanding, men rent pulver jeg fikk et bittelite sample av fra en legit online vendor.

Effekt: Litt "creeper" effekt ved min erfaring, kommer sigende etter 2-3 minutter men veldig intens når den treffer for fult. Kan sammenlignes med ren sativa cannabis, men man merker at det er annerledes. Veldig "klar" men sterk effekt (i motsetning til hasj eller indica som ofte har en "tåkete", sløvende effekt). Skjønner hvorfor folk for paranoia av dette da jeg ble veldig oppmerksom på små detaljer som lyder rundt meg osv.

Varighet: Relativt kort sammenlignet med cannabis da jeg holder en relativt lav/middels toleranse. Kommer sigende etter 1-3 min og treffer for fult innen 5 min. Som oftest var jeg helt tilbake igjen etter en time. Selve rusen vil jeg si varer 20-40 min.

Konklusjon: Grunnen til at jeg prøvde dette var som sagt pga. jeg fikk en liten mengde gratis som "sample". Jeg har ingen planer om å bruke dette rekreasjonelt, holder meg til cannabis. AM-2201 gir en kort, intens rus som er interessant men heller ikke noe å spøke med. Slike stoffer er ikke til å ruse seg på i min mening, men definitivt spennende og eksperimentere med om man er intelligent og vet hva man driver med.
Sist endret av lex123; 2. desember 2011 kl. 16:44.