Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1229
Hei, jeg skal ta meg en ny tattovering, men jeg vet ikke helt om jeg kan stole 100% på google translate sin oversettelse. Det jeg skal ha er:
"Do not hate what you do not know" og på latin (ref: goggle translate) blir det "Quod odio non ignoras". Noen med latinkunnskaper som kan avkrefte/bekrefte dette, eller evt. sende meg til et sted hvor noen kan det?
Kan litt latin, ikke nok til å oversette setningen for deg, men nok til at jeg synes oversettelsen til google høres feil ut. Ta kontakt med han her, han hjelper deg sikkert. Dobbeltsjekke skal du jo uansett. Hvorfor latin forresten? Jeg har tenkt å tatovere eget sitat på latin selv siden jeg er interessert i antikkens kultur, så jeg er litt naturlig nysgjerrig på motivet bak.

Forresten tviler jeg på at romerne hadde vært enig i at fremmedfrykt er en dårlig ting, det er jo bare usiviliserte barbarer utenfor bymurene vet du

Edit:

for general questions comments, or concerns, please use email or Yahoo
Vis hele sitatet...
Sist endret av Scipio; 18. mai 2011 kl. 14:42.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg skulle ha hatt jævlig bra betalt for å gå rundt med noe Google Translate har funnet på satt inn i permanent blekk i huden min.
Ddecisions's Avatar
Trådstarter
15 2
Sitat av Scipio Vis innlegg
Kan litt latin, ikke nok til å oversette setningen for deg, men nok til at jeg synes oversettelsen til google høres feil ut. Ta kontakt med han her, han hjelper deg sikkert. Dobbeltsjekke skal du jo uansett. Hvorfor latin forresten? Jeg har tenkt å tatovere eget sitat på latin selv siden jeg er interessert i antikkens kultur, så jeg er litt naturlig nysgjerrig på motivet bak.

Forresten tviler jeg på at romerne hadde vært enig i at fremmedfrykt er en dårlig ting, det er jo bare usiviliserte barbarer utenfor bymurene vet du

Edit:
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha, hører med han jeg da.
Grunnen til at jeg tar latinsk skrift er fordi jeg er svært interessert i historie, spesielt antikken og romertiden. Stod mellom å ha det på gresk eller på latin, og da ble det latin. Sitatet har då ingen sammenheng med at jeg velger å ha det på latinsk, det har en personlig mening.
Sist endret av Ddecisions; 18. mai 2011 kl. 15:08.